AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #81 Del Skrevet 4. juli 2024 Hele tråden er en glede, så jeg ble litt engasjert 😂 og skulle ønske jeg også hadde ekorn på egen tomt 🥰 Anonymkode: 886cd...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 4. juli 2024 #82 Del Skrevet 4. juli 2024 For en fin tråd! Jeg ønsker meg også ekorn.. Bodde en stund i et annet land og der hadde vi ekorn som til og med kom inn for å stjele av fruktfatet hvis vi lot verandadøra stå åpen. Men her jeg bor i Norge har jeg ikke sett noen enda. Skal prøve å legge ut nøtter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. juli 2024 #83 Del Skrevet 4. juli 2024 Vi fikk ekorn fordi vi legger ut fuglefrø. De kom for å spise frøene og da begynte vi å legge ut nøtter også og de har tydeligvis fortalt vennene sine for vi har stort sett 3-4 ulike ekorn som er innom jevnlig. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #84 Del Skrevet 26. juli 2024 Hei dere 🥰 En liten oppdatering fra meg. For 3 dager siden la vi merke til at noe skjer i ekornhuset, og jammen meg har et ekorn flyttet inn👏🏼👏🏼 Jeg er såååå happy 😍Legger ved bilde, hvordan han hviler med hodet og sover flere ganger om dagen gjør han slik.😂 Anonymkode: 66778...8a9 1 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #85 Del Skrevet 26. juli 2024 Tusen takk for oppdatering 🌹🐿️🥰 Anonymkode: 886cd...4a6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juli 2024 #86 Del Skrevet 26. juli 2024 Åååh, så koselig! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 26. juli 2024 #87 Del Skrevet 26. juli 2024 dette er den beste tråden på KG. 1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juli 2024 #88 Del Skrevet 26. juli 2024 Vi har dessverre ikke sett ekornene våre siden vi dro på ferie. Det var jo naturlig at de ble litt fraværende når det ble slutt på nøtter en stund, men nå har vi vært hjemme to uker og de har fremdeles ikke kommet for å få mat. Jeg står ute og rasler med nøttemateren og smatter høylytt ut mot den lille skogen bak hagen () flere ganger om dagen. Håper de kommer tilbake snart. ❤️ Og ja, dette er den absolutt beste tråden på KG! 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #89 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg har fått et hannekorn som begynner å bli veldig tillitsfull. Nesten litt for mye av det gode, faktisk. Han spiser fra hånden, det er veldig koselig. Og så har han begynt å gå inn. Det oppdaget jeg en dag jeg satt i sofaen med verandadøren åpen, og plutselig sprang en rød buskete hale forbi meg og inn på badet. Og det ble jo litt tumulter før jeg klarte å få han ut igjen. En potteplante døde i prosessen, men det var kanskje like greit for den hadde hanglet en stund uansett. Og siden det har jeg tatt ham i å sitte i vinduskarmen og se på meg et par ganger. Hittil har heldigvis ingen ekorn blitt skadet. Men nå må jeg sørge for at alle dører og vinduer ikke er åpne nok til at ekorn kan snike seg inn. Og i går klarte han i snike seg inn på matta rett innenfor døra, når jeg bare var inne for å hente et glass vann. Han gikk heldigvis raskt ut igjen. ❤️🐿️🥰 Anonymkode: f95d2...1fa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juli 2024 #90 Del Skrevet 26. juli 2024 Så koselig at han kommer inn. ❤️ Vi har katt så jeg er bare glad til hvis ekornene ikke blir altfor tamme. Jeg savner den som spiste av hånden min, men den ble nok tatt av en av nabokattene i sommer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #91 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 12.59): Dette er sånne ting de fleste ikke legger merke til, eller rettere sagt ikke interessert å følge med på. Hvorfor tror du det? Anonymkode: 71556...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #92 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tusen takk for oppdatering 🌹🐿️🥰 Anonymkode: 886cd...4a6 Bare hyggelig du 🥰 Ts Arkana skrev (3 timer siden): Vi har dessverre ikke sett ekornene våre siden vi dro på ferie. Det var jo naturlig at de ble litt fraværende når det ble slutt på nøtter en stund, men nå har vi vært hjemme to uker og de har fremdeles ikke kommet for å få mat. Jeg står ute og rasler med nøttemateren og smatter høylytt ut mot den lille skogen bak hagen () flere ganger om dagen. Håper de kommer tilbake snart. ❤️ Og ja, dette er den absolutt beste tråden på KG! Haha, vi er like for det gjør jeg også😅 Bare at hos meg er det ikke skog men jeg bor i midten og rundt meg er det hus og leiligheter, ganske nært, så har egentlig tenkt hva naboer må ha tenkt hva jeg driver med når jeg flere ganger om dagen smatter høylytt ute på terrassen 😂 Når det er sagt så kommer nok ekornene dine tilbake, tror jeg, bare gjør som du gjør så kommer de nok 😍🥰 Ts AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har fått et hannekorn som begynner å bli veldig tillitsfull. Nesten litt for mye av det gode, faktisk. Han spiser fra hånden, det er veldig koselig. Og så har han begynt å gå inn. Det oppdaget jeg en dag jeg satt i sofaen med verandadøren åpen, og plutselig sprang en rød buskete hale forbi meg og inn på badet. Og det ble jo litt tumulter før jeg klarte å få han ut igjen. En potteplante døde i prosessen, men det var kanskje like greit for den hadde hanglet en stund uansett. Og siden det har jeg tatt ham i å sitte i vinduskarmen og se på meg et par ganger. Hittil har heldigvis ingen ekorn blitt skadet. Men nå må jeg sørge for at alle dører og vinduer ikke er åpne nok til at ekorn kan snike seg inn. Og i går klarte han i snike seg inn på matta rett innenfor døra, når jeg bare var inne for å hente et glass vann. Han gikk heldigvis raskt ut igjen. ❤️🐿️🥰 Anonymkode: f95d2...1fa Åh, dette var så koselig og morsomt å lese.😍Kult at du har fått så nært forhold til ekornen da🥰 Men hvordan vet du at det er en hannekorn? 🤔 Jeg klarer ikke å se det jeg. Har bare lagt merke til at de har noe «puppeliggnende» ting på sidene, sikkert fire fem pupper eller hva det enn er på hver side.🤔😅 Det ene ekornet som kom først til oss, i september i fjor faktisk, er eneste som er blitt tam. Hvis terrasse døren står på gløt og jeg ser den og roper på, så kommer den å legger sine potter? på innsiden av døren og leter etter hendene mine, for å se om jeg har mat😀 Den hadde nok kommet inn, men jeg passer alltid på at døren ikke er vid åpen. Ts Arkana skrev (1 time siden): Så koselig at han kommer inn. ❤️ Vi har katt så jeg er bare glad til hvis ekornene ikke blir altfor tamme. Jeg savner den som spiste av hånden min, men den ble nok tatt av en av nabokattene i sommer. Vi har en hund, en pomeranian men ekornet er ikke redd for han, bare at den ikke liker brå bevegelser, men hunden min bryr seg om den, tydeligvis 😅 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #93 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor tror du det? Anonymkode: 71556...52a For noen liker ikke å høre om ekorn, det er liksom kjedelig, så tenkte nok på det da jeg skrev det. Ts Anonymkode: 66778...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #94 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh, dette var så koselig og morsomt å lese.😍Kult at du har fått så nært forhold til ekornen da🥰 Men hvordan vet du at det er en hannekorn? 🤔 Jeg klarer ikke å se det jeg. Har bare lagt merke til at de har noe «puppeliggnende» ting på sidene, sikkert fire fem pupper eller hva det enn er på hver side.🤔😅 Det ene ekornet som kom først til oss, i september i fjor faktisk, er eneste som er blitt tam. Hvis terrasse døren står på gløt og jeg ser den og roper på, så kommer den å legger sine potter? på innsiden av døren og leter etter hendene mine, for å se om jeg har mat😀 Den hadde nok kommet inn, men jeg passer alltid på at døren ikke er vid åpen. Ts Anonymkode: 66778...8a9 Når man får dem helt nære så kan man se at nederst på magen så har de en liten "tut". Da vet man at det er en hann. Og han her har jeg hatt nære flere ganger, om han ikke spiser fra hånden så sitter han rett ved siden av meg og spiser når jeg er på verandaen. Om jeg ikke oppdager ham med en gang, så kommer han bort og snuser på føttene mine, for da vet han at jeg reagerer. Jeg har et mammaekorn her også, som begynner å bli ganske modig. Hun går rundt meg når jeg er ute, men spiser ikke av hånden og har foreløpig ikke prøvd å gå inn. Hun har helt tydelig unger, så jeg prøver å sørge for at han får litt ekstra mat når hun er her. Anonymkode: f95d2...1fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. juli 2024 #95 Del Skrevet 26. juli 2024 Nå har jeg kun lest første side. Kan huske fra barndommen, vi pleide å reise til en hytte, og der var ekornet alltid. Har kun hyggelige minner, mating, ekornet spiste av hendene. Her i Norge er vi ikke plaget med ekorn som i andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juli 2024 #96 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når det er sagt så kommer nok ekornene dine tilbake, tror jeg, bare gjør som du gjør så kommer de nok 😍🥰 Anonymkode: 66778...8a9 Ja, det håper jeg også! Sitat Jeg klarer ikke å se det jeg. Har bare lagt merke til at de har noe «puppeliggnende» ting på sidene, sikkert fire fem pupper eller hva det enn er på hver side.🤔😅 Ikke meg du siterte, men ja, da er det et hunnekorn. Hannekorn har ikke brystvorter på sidene og har i tillegg en penis litt midt på magen. Alle ekorn som har vært hos oss har vært hunnekorn. Jeg syntes det var litt rart helt til jeg leste at det blir født flest hunnekorn. Sitat Vi har en hund, en pomeranian men ekornet er ikke redd for han, bare at den ikke liker brå bevegelser, men hunden min bryr seg om den, tydeligvis 😅 Så bra! Katten min hadde fanget ekornet på to sek om den fikk sjansen så det er greit om de holder seg i treet. De drister seg ofte ned på verandaen og hopper fram og tilbake og da blir jeg alltid engstelig for at katten lurer rundt hjørnet. Om vinteren har de pleid å begrave nøttene sine i snøen på verandaen (så når snøen smelter ligger det noen håndfuller nøtter strødd rundt ). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. juli 2024 #97 Del Skrevet 27. juli 2024 Det hjalp tydeligvis bare å skrive om det for jeg våknet i dag av at et ekorn satt i treet og spiste nøtter. Jeg spratt ut av sengen og ned for å gi det flere nøtter (håper ikke de to naboene som potensielt kan se inn i hagen vår så meg stå der med crocs, nattkjole og uflidd sovehår ), men det var dessverre det engstelige ekornet så det kikket litt skremt på meg mens jeg fylte beholderen og så sprang det av gårde. Men det fikk i det minste spist de 3-4 nøttene som var der så da vet det at det er mat her igjen. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #98 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Når man får dem helt nære så kan man se at nederst på magen så har de en liten "tut". Da vet man at det er en hann. Og han her har jeg hatt nære flere ganger, om han ikke spiser fra hånden så sitter han rett ved siden av meg og spiser når jeg er på verandaen. Om jeg ikke oppdager ham med en gang, så kommer han bort og snuser på føttene mine, for da vet han at jeg reagerer. Jeg har et mammaekorn her også, som begynner å bli ganske modig. Hun går rundt meg når jeg er ute, men spiser ikke av hånden og har foreløpig ikke prøvd å gå inn. Hun har helt tydelig unger, så jeg prøver å sørge for at han får litt ekstra mat når hun er her. Anonymkode: f95d2...1fa Ah ok, da skjønner jeg bedre. Jeg har prøvd og prøvd å se etter om den som er blitt skikkelig tam er hunn eller hann men fikk det ikke til.😅 Men er ikke så nøye egentlig, bare at jeg har gitt dem gutte navn😂 Ts Arkana skrev (15 timer siden): Ja, det håper jeg også! Ikke meg du siterte, men ja, da er det et hunnekorn. Hannekorn har ikke brystvorter på sidene og har i tillegg en penis litt midt på magen. Alle ekorn som har vært hos oss har vært hunnekorn. Jeg syntes det var litt rart helt til jeg leste at det blir født flest hunnekorn. Så bra! Katten min hadde fanget ekornet på to sek om den fikk sjansen så det er greit om de holder seg i treet. De drister seg ofte ned på verandaen og hopper fram og tilbake og da blir jeg alltid engstelig for at katten lurer rundt hjørnet. Om vinteren har de pleid å begrave nøttene sine i snøen på verandaen (så når snøen smelter ligger det noen håndfuller nøtter strødd rundt ). Hihi, så gøy😅 Hos meg har de gravd ned det meste av eikenøtt jeg ga dem i høst i fjor, så nå ligger det eikenøtt bitttesmå trær overalt i nabolaget, ups😛 Jeg måtte grave opp flere i hagen min. Arkana skrev (3 timer siden): Det hjalp tydeligvis bare å skrive om det for jeg våknet i dag av at et ekorn satt i treet og spiste nøtter. Jeg spratt ut av sengen og ned for å gi det flere nøtter (håper ikke de to naboene som potensielt kan se inn i hagen vår så meg stå der med crocs, nattkjole og uflidd sovehår ), men det var dessverre det engstelige ekornet så det kikket litt skremt på meg mens jeg fylte beholderen og så sprang det av gårde. Men det fikk i det minste spist de 3-4 nøttene som var der så da vet det at det er mat her igjen. Der ser du👏🏼👏🏼👏🏼 Så happy for deg as😍 Vi pleier alltid å legge frem ett eller to stk valnøtt i skall til dem på terrassen, da vet vi om når de har vært her eller er her, for nøttemiks tar de små fuglene om det ligger fremme., når ekornene ikke er her. Men ekornen i huset opp i tre er lat i disse to dagene, den kommer ned og spiser og klatrer opp i huset igjen😅😍 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. juli 2024 #99 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 10.00): Hei dere 🥰 En liten oppdatering fra meg. For 3 dager siden la vi merke til at noe skjer i ekornhuset, og jammen meg har et ekorn flyttet inn👏🏼👏🏼 Jeg er såååå happy 😍Legger ved bilde, hvordan han hviler med hodet og sover flere ganger om dagen gjør han slik.😂 Anonymkode: 66778...8a9 For et herlig bilde! 😍 Ser ut som den storkoser seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 27. juli 2024 #100 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg liker IKKE ekorn og har heldigvis blitt kvitt dem fra hagen min. De har i mange år ødelagt mine planter og spist av grønnsaker og frukt, men i år de gudskjelov borte. Ekorn kan gjøre skade i hus og kan også være farlige for mennesker så jeg forstår virkelig ikke forherligelsen av disse gnagere i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå