AnonymBruker Skrevet 23. juni #61 Del Skrevet 23. juni Det er dette huset jeg har: https://www.smartasaker.no/no/ekornhus?utm_source=google&utm_medium=cpc&dema_id=19082748854&utm_content=146968808067&utm_term=&gadid=638186630126&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI4-jospLxhgMV3xmiAx2C8g_tEAQYASABEgIMQPD_BwE Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #62 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har fått kjøpt ull på Panduro men hvordan vet jeg hvor mye jeg skal legge inn?🤔 Kjøpte 150 gr. Og dette huset jeg har kjøpt er det ett hull på den ene siden, og mine tanker er når det regner, snør og blåser så vil det komme inn så har lyst å tette det igjen, men da har ekorn kun ett inngang. Blir det dumt? Ts Anonymkode: 66778...8a9 Jeg ville tenkt at de tetter det selv dersom de ønsker det og du legger nok ull i huset til at de kan gjøre det. Ubehandlet ull har en del lanolin i seg og det gir en impregneringseffekt i tillegg til at vår ull ikke blir så kald som de fleste andre materialer. Når det er sagt så kan jeg ingenting om temaet, bare tenker "høyt". Hadde et ekorn på oppdagelsesferd i hagen i fjor, men det forsvant igjen. Har lite trær og naboen tok ned furutrærne som stod der før i tillegg til at det er skog bortenfor der igjen - så det er nok lite som frister her dessverre. Men det er fullt av forskjellige fugler, pinnsvin har kommet hit de siste årene, jeg ser innimellom elg, rådyr, hare og røyskatt - så jeg skal ikke klage. Selv om ekorn hadde vært veldig trivelig 🥰 Anonymkode: 886cd...4a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. juni #63 Del Skrevet 23. juni Jeg tror også de tetter selv, men samtidig er det jo kjent at ekorn kan bosette seg i fuglehus, som bare har én inngang, så jeg tenker også at du trygt kan tette det ene hullet om du vil. Jeg tror det nye voksenekornet vi har fått er gravid/drektig? Det er en hunn og det ser i alle fall ut som det har litt stor mage. Skal bli spennende å følge med på om det blir noen nye barn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #64 Del Skrevet 24. juni Arkana skrev (20 timer siden): Jeg tror også de tetter selv, men samtidig er det jo kjent at ekorn kan bosette seg i fuglehus, som bare har én inngang, så jeg tenker også at du trygt kan tette det ene hullet om du vil. Jeg tror det nye voksenekornet vi har fått er gravid/drektig? Det er en hunn og det ser i alle fall ut som det har litt stor mage. Skal bli spennende å følge med på om det blir noen nye barn. Næmmen🥺🥺😍Heldige dere er, åhhh 🤩🤩 Jeg kom på at jeg har en sånn liten lignende duk i sånn mykt stoff, kan henge det inne rett over hullet, er ikke det bedre? Blir som en slags gardin 😅Enn å tette det helt? I dag skal huset settes opp og jeg håper så inderlig at noen av ekornene flytter inn 🐿️🤞🏽 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 24. juni #65 Del Skrevet 24. juni Denne tråden gir meg håp for menneskeheten. ❤️ Så koselig med ekorn i hagen, ts! Vi har også ekorn her. Nydelige små dyr. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. juni #66 Del Skrevet 24. juni Gardin er sikkert supert. I tillegg til størrelsen er det lett å se at noen av ekornene er barn. De er viltre, nysgjerrige og uforsiktige. De ramler av en grein rett som det er og bruker fryktelig lang tid på å lage hull i hasselnøttskall for å få ut kjernen (men velger likevel av en eller annen grunn sjelden de skalløse nøttene). Og når de er mette og skal videre så vimser de rundt i hagen og klarer ikke bestemme seg for hvilken retning de skal i stedet for å bare hoppe rett til skogen slik de voksne ekornene gjør. Vi har et fuglebad ute, men det er ingen fugler som bruker det (selv om vi har massevis av dem og gir dem frø hver dag), men derimot drikker ekornene av fuglebadet hver dag. ♥️ Så et lite tips er å lage en drikkestasjon til ekorn så de kan slukke tørsten i sommervarmen. Dette er en skikkelig gladtråd. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #67 Del Skrevet 24. juni Arkana skrev (5 minutter siden): Gardin er sikkert supert. I tillegg til størrelsen er det lett å se at noen av ekornene er barn. De er viltre, nysgjerrige og uforsiktige. De ramler av en grein rett som det er og bruker fryktelig lang tid på å lage hull i hasselnøttskall for å få ut kjernen (men velger likevel av en eller annen grunn sjelden de skalløse nøttene). Og når de er mette og skal videre så vimser de rundt i hagen og klarer ikke bestemme seg for hvilken retning de skal i stedet for å bare hoppe rett til skogen slik de voksne ekornene gjør. Vi har et fuglebad ute, men det er ingen fugler som bruker det (selv om vi har massevis av dem og gir dem frø hver dag), men derimot drikker ekornene av fuglebadet hver dag. ♥️ Så et lite tips er å lage en drikkestasjon til ekorn så de kan slukke tørsten i sommervarmen. Dette er en skikkelig gladtråd. Det er så koselig å lese det du skriver, virker som du vet mye og jeg er glad du har funnet vei til min søte tråd ❤️😍 Vi har to skåler på terrassen, en til vann og en til nøtter, i tillegg til fuglebad i hagen og der har vi sett ekornene drikke vann flere ganger så føler de ikke mangler på noe. De får også valnøtt i skall og plutselig hører man knasingen o hagen 😂😂 Vi hadde faktisk babyekorn senest i mai på besøk, tror det er unge for han var liten og brukte evigheter på å spise en nøtt 😅😅😍 Men kom bare en gang og ikke mer..tror det var på farta hehe.. Her 😍😍🥺 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 24. juni #68 Del Skrevet 24. juni For en nydelig tråd dette er 🥰❤️ 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. juni #69 Del Skrevet 24. juni (endret) Å, så utrolig nydelig. ♥️ Her er noen av våre: Endret 24. juni av Arkana 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. juni #70 Del Skrevet 24. juni Litt store kanskje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #71 Del Skrevet 24. juni Arkana skrev (4 timer siden): Litt store kanskje. Neida, akkurat passe😍 De smeltet hjertet mitt 🥺😍😍 Kjempesøte og nydelige bilder du tar, må jeg si.🤩 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #72 Del Skrevet 25. juni Hei dere 🥰 Huset er kommet opp i går og ekornen kom også og jeg fulgte med. Han klatret opp på tre og la merke til den, tenker han tenkte dette var ikke her før 😅 Men det var det hele, han gikk verken inn eller noe mer.. Så skuffet ble jeg.🥺 Han kom i morges også men ikke interessert 😬 Jeg tror at snarere flyttet fugler inn i huset enn ekornene gjør 😝 Så enten er jeg for utålmodig ellers så er han nada interessert, rett og slett. Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. juni #73 Del Skrevet 25. juni Jeg er helt sikker på at huset blir tatt i bruk, de må sikkert bare bruke litt tid på å finne ut at det er et fint sted å bo. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #74 Del Skrevet 4. juli Arkana skrev (På 25.6.2024 den 12.07): Jeg er helt sikker på at huset blir tatt i bruk, de må sikkert bare bruke litt tid på å finne ut at det er et fint sted å bo. Ja, enten så tar det tid ellers så vil de ikke, rett og slett. Jeg ser dem i treet slapper av, men rundt huset 🙈 Jeg skjønner ikke. Disse ekornhusene, blir de solgt for å bare selge eller bruker virkelig ekornene dem? Det lurer jeg på altså. Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #75 Del Skrevet 4. juli Har du hengt den høyt nok? Kanskje de flytter inn når det blir kaldere? https://moseplassen.no/2014/04/ekornkasse-bygg-bolig-til-ekornet/ Anonymkode: 886cd...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. juli #76 Del Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja, enten så tar det tid ellers så vil de ikke, rett og slett. Jeg ser dem i treet slapper av, men rundt huset 🙈 Jeg skjønner ikke. Disse ekornhusene, blir de solgt for å bare selge eller bruker virkelig ekornene dem? Det lurer jeg på altså. Ts Anonymkode: 66778...8a9 Det vet jeg ikke, men jeg vet at ekorn gjerne flytter inn i tomme fuglehus så at de liker å bo i hus det gjør de jo. Jeg tror du bare må være litt tålmodig. Kanskje ser de mer etter bolig når de venter unger? Eller når vinteren nærmer seg og de trenger et varmere sted? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #77 Del Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du hengt den høyt nok? Kanskje de flytter inn når det blir kaldere? https://moseplassen.no/2014/04/ekornkasse-bygg-bolig-til-ekornet/ Anonymkode: 886cd...4a6 Ja, hengt den opp over 4 meter på eiketre. Du har sikkert rett at de kanskje flytter inn når det blir kaldere. Snodig at jeg ser dem sitte å hvile på tre men ikke i huset 😅 Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #78 Del Skrevet 4. juli Arkana skrev (1 time siden): Det vet jeg ikke, men jeg vet at ekorn gjerne flytter inn i tomme fuglehus så at de liker å bo i hus det gjør de jo. Jeg tror du bare må være litt tålmodig. Kanskje ser de mer etter bolig når de venter unger? Eller når vinteren nærmer seg og de trenger et varmere sted? Ikke lett å bli klok på dem 😅 Får bare la huset henge og håpe at et ekorn flytter inn, i det minste.🥰 Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #79 Del Skrevet 4. juli Jeg ser at "moseplassen" skrev i kommentarene at ekornene liker at huset henger ute en stund før de flytter inn, så da er det nok bare å smøre seg med tålmodighet 🥰 Anonymkode: 886cd...4a6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #80 Del Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg ser at "moseplassen" skrev i kommentarene at ekornene liker at huset henger ute en stund før de flytter inn, så da er det nok bare å smøre seg med tålmodighet 🥰 Anonymkode: 886cd...4a6 Ahhh det må jeg ha oversett 😵💫 Takk for svar 👍 Får nok smøre meg med extra tålmodighet. 😍 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå