AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Del Skrevet 16. september 2023 Jeg har et tre i hagen med hasselnøtter på, og har oppdaget at ekorn kommer å spiser på det. Veldig gøy å se og følge med😍 Dette er sånne ting de fleste ikke legger merke til, eller rettere sagt ikke interessert å følge med på. Jeg har også lagt ut litt valnøtt på terrassen for å se om den vil spise, og den likte det så godt og den har kommet hver daglig kost seg hos meg, altså flere dager i ett. Det har vært morsomt å følge med på den da den gjemte litt av valnøtter over alt i hagen min. Men i dag har jeg lagt merke til at den ikke kommer Hva kan grunnen være, tror dere? Jeg vet veldig godt at man kanskje ikke skal mate de, for de finner maten selv, men det var så hyggelig å ha en slik gjest på besøk hver dag. 🥰 Men nå kommer den ikke lenger Anonymkode: 66778...8a9 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #2 Del Skrevet 16. september 2023 Koselig 😊 kan det være fordi det er høst og de «sovner» / gjemmer seg et sted til våren kommer? Anonymkode: 63a4f...ef9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BMA Skrevet 16. september 2023 #3 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har et tre i hagen med hasselnøtter på, og har oppdaget at ekorn kommer å spiser på det. Veldig gøy å se og følge med😍 Dette er sånne ting de fleste ikke legger merke til, eller rettere sagt ikke interessert å følge med på. Jeg har også lagt ut litt valnøtt på terrassen for å se om den vil spise, og den likte det så godt og den har kommet hver daglig kost seg hos meg, altså flere dager i ett. Det har vært morsomt å følge med på den da den gjemte litt av valnøtter over alt i hagen min. Men i dag har jeg lagt merke til at den ikke kommer Hva kan grunnen være, tror dere? Jeg vet veldig godt at man kanskje ikke skal mate de, for de finner maten selv, men det var så hyggelig å ha en slik gjest på besøk hver dag. 🥰 Men nå kommer den ikke lenger Anonymkode: 66778...8a9 Har hatt ekorn i årevis, de kommer ikke hver eneste dag så trolig kommer det om noen dager igjen...Ellers er de kronisk på å bli overkjørt av biler og katta kan også ta de.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Del Skrevet 16. september 2023 Skal jeg tippe så har ekornet nå tømt nøttetreet, og derfor må videre for å tømme andre nøttetrær slik at de kan gjemme bort det også for vinteren. Vinteren er lang, og de må ha masse mat på lager. Jeg er sikker på at ditt kommer tilbake så lenge det er i live, for det har nå lært at også du kan være et kriselager det kan stole på ❤️ Ekorn gjemmer så mange nøtter og frø at de glemmer av mange av gjemmeplassene (til andre fugler og dyrs store glede). Men jeg tror det vil huske deg og valnættene Anonymkode: e6532...a7d 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #5 Del Skrevet 16. september 2023 Så koselig med ekorn Jeg har også noen som kommer fast på besøk. Jeg setter ut mat og vann til de da, så de vet hvor de skal gå. Hvis det er tomt i matskåla så banker den ene på vinduet, det er såå søtt! De er jo supersmarte som har skjønt dette. Men kanskje dine vil ha litt variasjon, kanskje de har funnet noe annet å snacke på? De kommer nok tilbake. Hasselnøtter er visst deres favoritt, i tillegg til avocado etter det jeg har lest. Her er den ene jeg får besøk av: Anonymkode: c3da0...fd0 1 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skal jeg tippe så har ekornet nå tømt nøttetreet, og derfor må videre for å tømme andre nøttetrær slik at de kan gjemme bort det også for vinteren. Vinteren er lang, og de må ha masse mat på lager. Jeg er sikker på at ditt kommer tilbake så lenge det er i live, for det har nå lært at også du kan være et kriselager det kan stole på ❤️ Ekorn gjemmer så mange nøtter og frø at de glemmer av mange av gjemmeplassene (til andre fugler og dyrs store glede). Men jeg tror det vil huske deg og valnættene Anonymkode: e6532...a7d Takk for så fint svar 😍 Dette må være noe av det søteste jeg har lest her inne🥰🥰 Ts Anonymkode: 66778...8a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så koselig med ekorn Jeg har også noen som kommer fast på besøk. Jeg setter ut mat og vann til de da, så de vet hvor de skal gå. Hvis det er tomt i matskåla så banker den ene på vinduet, det er såå søtt! De er jo supersmarte som har skjønt dette. Men kanskje dine vil ha litt variasjon, kanskje de har funnet noe annet å snacke på? De kommer nok tilbake. Hasselnøtter er visst deres favoritt, i tillegg til avocado etter det jeg har lest. Her er den ene jeg får besøk av: Anonymkode: c3da0...fd0 Såååå nydelig😍😍 Banker på vinduet? hihihi 🥰🥰 De er så herlige altså. Hva pleier du å gi dem i mat? Og du skrev vann? Vann glemte jeg helt🥴det må jeg sette ut i dag, takk Anonymkode: 66778...8a9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #8 Del Skrevet 17. september 2023 Så hyggelig. Jeg hadde et lite på besøk noen dager her, men har ikke sett det etterpå. Fuglematen jeg har ute var nok ikke favoritten. Jeg søkte litt på ekorn og hva de spiser.Fuglene får bl.a. peanøtter, og det er tydelig en favoritt for flaggspettene - men det er de eneste nøttene ekorn ikke skal ha. Da jeg var barn hadde noen venner av mine foreldre alltid et glass med nøtter på terassen. Det var så morsomt å se et ekornpar som kom på besøk.. Den største (antar det var hannen) skrudde av lokket så de begge kunne forsyne seg. Å følge med på dyrelivet i og utenfor hagen er en av mine gleder i hverdagen. For noen dager siden så hadde jeg en musvåk på besøk. Det er kommet pinnsvin hit de siste 3 årene, det kommer rådyr forbi og jeg har sett røyskatt løpe forbi. Noen ganger er det frosker og padder her. Nå fikk jeg lyst til å plante hasselnøttre 😊 Anonymkode: 886cd...4a6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blui89 Skrevet 17. september 2023 #9 Del Skrevet 17. september 2023 Jeg hater ekorn. De er rotter med lodne haler og ser på deg med sitt onde, døde blikk. Jeg vil helst jage dritten fra hagen min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 17. september 2023 #10 Del Skrevet 17. september 2023 Ekorn 😍 Du er heldig som bor i nærheten av et slikt tre. Jeg tipper ekornet kommer tilbake etter hvert. 😊 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Del Skrevet 17. september 2023 blui89 skrev (44 minutter siden): Jeg hater ekorn. De er rotter med lodne haler og ser på deg med sitt onde, døde blikk. Jeg vil helst jage dritten fra hagen min. Du er slem🥹 Anonymkode: 66778...8a9 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 17. september 2023 #12 Del Skrevet 17. september 2023 Vi har også noen ekorn på hytta som alltid dukker opp når vi er der. De har blitt såpass tamme at de kommer inn døra og spiser av hånden. Fine på hva de vil ha har de også blitt. Jeg kan slå i hjel flere timer med å se på dem 😊🐿️ 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. september 2023 #13 Del Skrevet 17. september 2023 Så heldig du er! 😍 Det er vel ikke noen grunn til ikke å mate ekorn vel? Bare fint det Det finnes til og med egne ekornmatere du kan henge opp og legge hele nøtter i, så kan de komme og hente når de vil, de må åpne en klaff for å få nøttene ut, men det lærer de seg fort 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. september 2023 #14 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så koselig med ekorn Jeg har også noen som kommer fast på besøk. Jeg setter ut mat og vann til de da, så de vet hvor de skal gå. Hvis det er tomt i matskåla så banker den ene på vinduet, det er såå søtt! De er jo supersmarte som har skjønt dette. Men kanskje dine vil ha litt variasjon, kanskje de har funnet noe annet å snacke på? De kommer nok tilbake. Hasselnøtter er visst deres favoritt, i tillegg til avocado etter det jeg har lest. Her er den ene jeg får besøk av: Anonymkode: c3da0...fd0 Utrolig søtt! ❤️ Men, jeg vil bare nevne at avocado er giftig for fugler, så lurt å ha det i bakhodet om man vurderer å legge det ut til ekorn. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 17. september 2023 #15 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 12.59): Jeg har et tre i hagen med hasselnøtter på, og har oppdaget at ekorn kommer å spiser på det. Veldig gøy å se og følge med😍 Dette er sånne ting de fleste ikke legger merke til, eller rettere sagt ikke interessert å følge med på. Jeg har også lagt ut litt valnøtt på terrassen for å se om den vil spise, og den likte det så godt og den har kommet hver daglig kost seg hos meg, altså flere dager i ett. Det har vært morsomt å følge med på den da den gjemte litt av valnøtter over alt i hagen min. Men i dag har jeg lagt merke til at den ikke kommer Hva kan grunnen være, tror dere? Jeg vet veldig godt at man kanskje ikke skal mate de, for de finner maten selv, men det var så hyggelig å ha en slik gjest på besøk hver dag. 🥰 Men nå kommer den ikke lenger Anonymkode: 66778...8a9 Så koselig 🥰 Jeg er og glad i ekorn, ser dem stadig vekk når de løper over ledninger og sånn 🐿️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 17. september 2023 #16 Del Skrevet 17. september 2023 Så koselig, 🥰Ekorn er noen nydelige og artige dyr 😍 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #17 Del Skrevet 17. september 2023 Cornix skrev (6 timer siden): Ekorn 😍 Du er heldig som bor i nærheten av et slikt tre. Jeg tipper ekornet kommer tilbake etter hvert. 😊 Den kom i går faktisk, selv om jeg hadde gitt opp at den skulle komme.. Men den kom , litt senere enn vanlig 😍Og den kom i dag også, jeg la ut vann i en liten skål ved siden av nøttene og den drakk, det var morsomt å se på😍🥰 Åhh som jeg koser meg til dags med ekorn altså 🐿️🥰 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #18 Del Skrevet 17. september 2023 Nevian skrev (5 timer siden): Vi har også noen ekorn på hytta som alltid dukker opp når vi er der. De har blitt såpass tamme at de kommer inn døra og spiser av hånden. Fine på hva de vil ha har de også blitt. Jeg kan slå i hjel flere timer med å se på dem 😊🐿️ Du er heldig du altså 😍 Her kommer den og spiser nøttene og forsvinner vekk i tre.🤨😅 Så fort jeg legger ut nøttene på terrassen så kommer den. De er nydelige dyr as 😍 Ts Anonymkode: 66778...8a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #19 Del Skrevet 17. september 2023 Her er ekornet fra dagens besøk 😍🥰🐿️ Anonymkode: 66778...8a9 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #20 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så hyggelig. Jeg hadde et lite på besøk noen dager her, men har ikke sett det etterpå. Fuglematen jeg har ute var nok ikke favoritten. Jeg søkte litt på ekorn og hva de spiser.Fuglene får bl.a. peanøtter, og det er tydelig en favoritt for flaggspettene - men det er de eneste nøttene ekorn ikke skal ha. Da jeg var barn hadde noen venner av mine foreldre alltid et glass med nøtter på terassen. Det var så morsomt å se et ekornpar som kom på besøk.. Den største (antar det var hannen) skrudde av lokket så de begge kunne forsyne seg. Å følge med på dyrelivet i og utenfor hagen er en av mine gleder i hverdagen. For noen dager siden så hadde jeg en musvåk på besøk. Det er kommet pinnsvin hit de siste 3 årene, det kommer rådyr forbi og jeg har sett røyskatt løpe forbi. Noen ganger er det frosker og padder her. Nå fikk jeg lyst til å plante hasselnøttre 😊 Anonymkode: 886cd...4a6 Å plante hasselnøttre tror jeg vil være veldig enkelt. For ca to uker siden klippet jeg av to skudd på sånne små hasselnøttrær som er i ferd med å etablere seg der de ikke skal. Jeg trengte et par pinner til å støtte opp et par planter, så tenkte de skuddene var fine og rette å bruke til formålet. Jeg kuttet av skuddene, fjernet toppen og alle blad, smågrener og satte den i jorden i pottene til plantene som trengte støtte. I går så jeg at de har fått helt nye bladskudd oppover hele stammen! Det kaller jeg livsvilje Gidder du å grave opp noen slike ungskudd som ofte etablerer seg overalt, så vil du nok ha tre på kort tid Anonymkode: e6532...a7d 2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå