AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Del Skrevet 16. september 2023 Hvilken vekt på kettlebell er grei for en utrent nesten 50 år gammel mann? Er 188cm og 85kg. Har kjent på dem i butikken, og 12kg er kanskje greit, men hvis den raskt blir for lett, er det muligens bedre å kjøpe f.eks. 16kg og kun gjøre enklere øvelser i begynnelsen? Anonymkode: 418dd...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #2 Del Skrevet 16. september 2023 16 kg bør være overkommelig for utrent mann, i alle fall etter en liten stund, men jeg hadde fint kjøpt en 10 kg eller noe hvis jeg var deg, og 16-kg føles litt for tung nå. Da kan du kjøpe en tyngre senere og ha to: en til overkropp og en til underkropp. Anonymkode: c2b28...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 19. september 2023 #3 Del Skrevet 19. september 2023 (endret) For en voksen mann blir 12 kg alt for lett veldig fort, til de aller fleste øvelser. Jeg er omtrent på din alder, noe større og har drevet med styrketrening noen år; jeg har kettlebells på 16, 24 og 32 kg, og jeg bruker stort sett bare de to tyngste. Men altså, prøv et par forskjellige først, før du kjøper noe. Endret 19. september 2023 av Leifr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå