AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #21 Skrevet 16. september 2023 Kipling skrev (9 minutter siden): Ikke frivillig, men jeg har blitt kløpet i rumpa av en gjeng med fnisende tennårings jenter på et museum en gang Fordi du er kjekk? Hvis ikke hadde de nok ikke gjort det. Anonymkode: 90bcc...5be
Gjest Paramount Skrevet 16. september 2023 #22 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det greit å ta kontakt med noen på slike steder? Eller er det som et bibliotek at man skal være stille? Jeg har ingen erfaring med å sjekke opp noen på museum. Men hadde jeg vært singel og ensom, ville jeg ansett et museum for å være en fin arena. Ikke for å sjekke opp noen, men for å finne noen med en felles interesse. Et museum er et sted for åpne sanser, og mye starter med en felles interesse. Mennesker som liker hverandre, trekkes mot hverandre, jeg ville stolt på det uten å vært mer aktiv.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #23 Skrevet 16. september 2023 Paramount skrev (9 minutter siden): Jeg har ingen erfaring med å sjekke opp noen på museum. Men hadde jeg vært singel og ensom, ville jeg ansett et museum for å være en fin arena. Ikke for å sjekke opp noen, men for å finne noen med en felles interesse. Et museum er et sted for åpne sanser, og mye starter med en felles interesse. Mennesker som liker hverandre, trekkes mot hverandre, jeg ville stolt på det uten å vært mer aktiv. Så et sted å finne nye venner også. Godt poeng. ts Anonymkode: 4bfb9...43a 1
Gjest Hoia Skrevet 16. september 2023 #24 Skrevet 16. september 2023 Jeg hadde virkelig løpt om en ensom, singel mann hadde sjekket meg opp på museum. Men hadde jeg virkelig hatt peiling på kunst, vært over middels interessert i kunst, hadde saken vært annerledes. For eksempel med bakgrunn som kunstner, eller studert estetiske temaer etc. Da finner en en medsammensvoren.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #25 Skrevet 16. september 2023 Det er vel som alle andre steder: det er lov å starte en prat om det faller seg naturlig. Her vil en ihvertfall ha noe til felles å snakke om Anonymkode: a1c61...2f6 2 1
Andro Skrevet 16. september 2023 #26 Skrevet 16. september 2023 Folk som henger omkring med formål om å sjekke opp forbipasserende er alltid creepy, uansett hvor det er. Som om det å leve er en slags audition, der du er på display for jegere. Noe helt annet er det at man kan komme i snakk med hvem som helst hvor som helst, fordi man har en felles opplevelse. Enten den samtalen kommer igang som en kommentar om et kunstverk, man fniser samtidig av den rare opplysningen på skiltet man passerer eller man lufter sin oppgitthet over dokøen på puben. Men da er man ikke der for å sjekke noen, men for å oppleve noe, for å leve livet. Disse flyktige tilfeldige møtene er gull, om det så er bare noen sekunder med felles sinnsstemning. De kan også lede til gjenkjennelse i andre situasjoner: "Ah, det var du som var på åpningen av det galleriet" eller "Kan jeg få spandere den kaffen? Det var jeg som mista drinken min på deg i Per og Siljes bryllup. Jeg beklager!"
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #27 Skrevet 16. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Større sjans for å finne en interessant mann i et galleri en søndag formiddag, enn på fotballpuben torsdag kveld, ville jeg sagt. Anonymkode: 4bfb9...43a Så var det det med at han i tillegg til interessant bør være heterofil også da og da snudde oddsene litt. Anonymkode: 9aab6...470
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #28 Skrevet 16. september 2023 Vennlig påminnelse om #villebarepratelitt Anonymkode: 30228...9ac
Tomas77 Skrevet 16. september 2023 #29 Skrevet 16. september 2023 Penismuseet i Reykjavik eller sexmuseet i Amsterdam vil jeg tro kan fungere som icebreakere.
Andro Skrevet 16. september 2023 #30 Skrevet 16. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vennlig påminnelse om #villebarepratelitt Anonymkode: 30228...9ac Ja, den er fin - og full av triste og skremmende historier. Fortellinger om folk som tror at de har krav på at du er med på samtalen, og blir irritert eller pågående når du trekker deg unna, ikke svarer eller avviser kontakt. Det handler også mye om sosiale antenner; om man senser at noen er dypt konsentrert om å nyte synet av en skulptur eller lese en opplysning, så bryter man ikke inn i den personens verden. Om noen ser deg i øynene og smiler når dere ser på en underlig installasjon, må det gå an å komme med en morsomhet om kunstverket, men det er ikke greit "å bite seg fast" og bruke dette som brekkstang til å snu det til en sjekkesituasjon. Ingen har noe krav på å få trø inn i andres opplevelser, og det å ta kontakt med fremmede krever en fintfølelse som ts neppe har, om man skal unngå at den andre blir beklemt av å bli oppsøkt / kontaktet i en random setting. Det er heldigvis sjelden i Norge at vi blir praiet av pågående fremmede på offentlige steder, særlig på dagtid. Likevel har jeg opplevd at menn har prøvd å egle seg innpå meg, og blitt ubehagelige når jeg sier "Beklager, jeg har det travelt" eller bare ignorert dem. Jeg har fått den: "Hei, jeg snakker til deg!" Som om jeg ikke visste det... Jeg skylder ikke noen noe fordi de har snakket til meg, ikke engang å slakke på farten. Derimot har jeg opplevd det ubehagelig mange ganger i utlandet. Jeg er stort sett åpen for å slå av en prat med hvem som helst om hva som helst, om jeg er i modus, har tid osv. men jeg er aldri åpen for å bli sjekka opp. Dersom jeg merker at det er målet med samtalen eller flørten er jeg borte på null komma svitsj. Endret 16. september 2023 av Andro
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #31 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi du er kjekk? Hvis ikke hadde de nok ikke gjort det. Anonymkode: 90bcc...5be Det er jo trakkasering å klype noen ufrivilig på rompa, så lenge han ikke likte det. Dette var litt tonedøft, vær glad du er kjekk nok til å bli trakkasert av tenåringsjenter? Anonymkode: 53f00...728
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #32 Skrevet 16. september 2023 Se an kroppspråk ☺️ Fin arena for å komme i prat sånn teknisk sett Anonymkode: 53f00...728 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #33 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Se an kroppspråk ☺️ Fin arena for å komme i prat sånn teknisk sett Anonymkode: 53f00...728 Og hva er kroppsspråk-tegn på at man kan «slå til»? Anonymkode: 4bfb9...43a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #34 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og hva er kroppsspråk-tegn på at man kan «slå til»? Anonymkode: 4bfb9...43a Jeg er ingen ekspert på annet enn å være noen som ikke ønsker kontakt. Så signaler på å ikke ta kontakt: Snur seg bort, forlater stedet, viker vekk med blikket, ser generelt brydd ut/ nøytral/ smiler ikke. Svarer kort og ser ikke på deg. Vil anta at om noen smiler til deg, men på en litt langvarig søkende måte? Flere blikk foruten når kroppspråket ellers er lukket, om ikke situasjonen tilsier at du gjør noe som aktivt er noe å se på, da er det anderledes. At noen prater til deg, eller ja er med i samtalen på en begeistret måte om du sier noe til dem. Men, noen er kun høffelige, så det er jo noe å tenke på. Generelt positive signaler? Kanskje google? 😅 Anonymkode: 53f00...728
Kipling Skrevet 16. september 2023 #35 Skrevet 16. september 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Fordi du er kjekk? Hvis ikke hadde de nok ikke gjort det. Anonymkode: 90bcc...5be Pleier ikke å tenke så mye over eget utseende, men har blitt fortalt at jeg er det. Kjekk nok for dem i hvertfall. 😆 Mulig det også var litt novelty value i at jeg er greit over 1.90, og dette var i utlandet, så det er sjeldnere der.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #36 Skrevet 16. september 2023 Hoia skrev (12 timer siden): Jeg hadde virkelig løpt om en ensom, singel mann hadde sjekket meg opp på museum. Men hadde jeg virkelig hatt peiling på kunst, vært over middels interessert i kunst, hadde saken vært annerledes. For eksempel med bakgrunn som kunstner, eller studert estetiske temaer etc. Da finner en en medsammensvoren. Hvorfor legger du til «ensom»? Synes du ensomme bør «bli ved sin lest», ikke prøve p bli kjent med nye? Anonymkode: 4bfb9...43a
Nowayback Skrevet 17. september 2023 #37 Skrevet 17. september 2023 Sikkert fint for dem på 60 pluss.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #38 Skrevet 17. september 2023 DelvisPresley skrev (47 minutter siden): Sikkert fint for dem på 60 pluss. Interessant at du sier det. For en av grunnene til at jeg finner museum/galleri som en interessant sjekkearena, er at man der kun vil møte på folk med en viss dannelse og kulturell kapital. Dvs man unngår slike folk (deg?) som mener at museum er snork og kun for besteforeldre. ts Anonymkode: 4bfb9...43a 1 1
Gjest Hoia Skrevet 17. september 2023 #39 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor legger du til «ensom»? Synes du ensomme bør «bli ved sin lest», ikke prøve p bli kjent med nye? Anonymkode: 4bfb9...43a Først må en være ikke-ensom med seg selv, deretter kan en møte andre. Mange som har vært mye alene, er ofte ikke ensomme, fordi de takler livet uten å ha masse folk rundt seg. Men de som går fra forhold til forhold, fordi de ikke takler å være alene, og det er helt åpenbart at noen vil fange deg, er det bare å passere forbi. Men som sagt, hadde jeg vært kunst-interessert over middels, mer enn vanlig, hadde dette vært annerledes. Da hadde vedkommende vært genuint interessert i emnet. Men å loke rundt på et museum for å sjekke noen, er helt uaktuelt her! Det er jo en klisje!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #40 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 20.17): Og hva er kroppsspråk-tegn på at man kan «slå til»? Anonymkode: 4bfb9...43a Dette føler jeg er et vanskelig område å prøve å kommentere generelt 😅 Er ikke dette noe de fleste oppfatter litt ubevisst? Veldig vanskelig å beskrive med ord, for folk kan jo være avvisende på en høflig og vennlig måte også. Generelt tenker jeg at dersom du er i en setting det det er naturlig å prate, er det gjerne innafor å innlede med en setning/spørsmål, og normalt får man et høflig svar på det. Så er det evt den andre som kommer med neste setning/spørsmål tilbake, dersom de ønsker. Du skal ikke fortsette samtalen på egenhånd, dersom den andre ikke viser iniativ til å delta i samtalen bortsett fra høflige svar. Samtidig betyr heller ikke dette at det er noe mer enn høflig småsnakk. Dette er veldig vanskelig å forklare… Å komme naturlig i snakk med noen er ikke det samme som å loke rundt nei, ikke gjør det 😅 Anonymkode: 2793e...0bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå