Honey Dew Skrevet 16. september 2023 #21 Del Skrevet 16. september 2023 (endret) tvertimot skrev (14 minutter siden): Drømmer er meningsløse om man ikke realiserer dem! I så fall får han reflektere over egne drømmer, spørre seg om det er verdt alle utgiftene, større forbruk, dyrere forsikring, større kostnader til reprasjoner etc., dyrere bil å kjøpe. Alle har drømmer, vi etterstreber også å oppfylle/realisere dem, men høyere utgifter er ikke noe jeg drømmer om bare for å komme meg fra A til B, noe jeg gjør i alle tilfeller og for egen del har jeg valgt å klare det økonomisk smartere. Så kan jeg realisere andre drømmer, som for eksempel å reise mer bort på finere ferieturer etc. Realiserer en en drøm, er det ingen drøm lengre. En trenger ikke realisere drømmer. Det er derfor det er drømmer. Jeg drømmer om å lage et sanctuary for dyr, men det er jo ikke noe jeg kommer til å gjøre. Endret 16. september 2023 av Honey Dew 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #22 Del Skrevet 16. september 2023 Jeg var en sånn som drømte og siklet på en av de nye elbilene til Audi, en råsprek RS e-tron GT. En bil til omkring 1.5 mill. Fikk mulighet til å bestille da den ble lagt ut for salg og var en av de første som fikk den i Norge. Kjempestas! Så gikk det noen måneder og jeg kjente på at jeg jo egentlig betalte veldig mye for en bil jeg kun så utenfra på en og annen parkeringsplass og i garasjen. Dessuten var aldri gleden over den nye bilen i nærheten av den gleden jeg opplevde de første par dagene. Den ble etterhvert en vane. En dyr vane. Solgte den etter under et år og nå kjører jeg en mye billigere nybil, og kommer heller til å bruke penger på ting som gir mer varig glede, som reiser til drømmestrøk feks. Jeg er glad for at jeg erfarte dette, for hvis ikke ville nok dette blitt et kappløp med meg selv om stadig dyrere og mer fancy biler - et kappløp jeg aldri ville kommet i mål med. Anonymkode: daaa9...e8e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #23 Del Skrevet 16. september 2023 Mannen har akkuratt kjøpt Porsche som han kruser rundt i.. Han har ikke lån på den så jeg kunne ikke brydd meg mindre... Hans penger hans valg... Idiotisk valg spør du meg.. Men den dagen han måtte ha tatt opp lån på 2 mill i billån hadde jeg flyttet ut på dagen... Hadde aldri godtatt at han skulle kjøpt en så dyr bil med billån i disse tider.. Anonymkode: 8efe7...eef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 16. september 2023 #24 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For mange er staselig bil veldig viktig. Det er for meg helt uviktig. Jeg hører på, ser folk med mye dårligere økonomi, større belåningsgrad, lavere inntekt som prioriterer bil. Forsyår meg ikke på det. Anonymkode: 6e260...5da De som trenger staselig bil er ofte de som var redd for å gå i feil mote på vgs. Det de egentlig trenger er å bygge selvtillit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 18. september 2023 #25 Del Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 17.54): Vi er en vanlig familie. Lån over pipa trass i fulltidsjobb, vi eier hverken huset, eller bilene, eller knapt klærne vi går i. Likevel driver mannen stadig å foreslå å kjøpe biler vi ikke har råd til. BMW her (langt nede på lista over pålitelige biler), Jaguar der (folk på nettet ler av den komiske kvaliteten), eller plutselig en helt ny, diger, nesten million elbil fra Kina som det er umulig å huske navnet på. Hva faen? Seriøst! Hva er det med menn som ikke klarer å tenke klart med bil? Han er ellers passe oppegående altså, men dette begynner å gå meg skikkelig på nervene. Fins det ikke varige mottiltak slik at vi slipper å ha den samme forbanna diskusjonen annenhver måned? Anonymkode: 064ec...8d5 Blir du virkelig fly forbanna over at mannen drømmer om en viss type bil? Er det ikke lov å drømme? Eller er du livredd for at han skal gjøre realitet av drømmen? Og du irriterer deg sånn over at han har en drøm om en viss type bil? Da tenker jeg at du kanskje bør gå litt i deg selv og tenke over hvorfor dette irriterer deg så voldsomt.... 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #26 Del Skrevet 18. september 2023 Skill deg så kan du ruinere økonomien skikkelig. Anonymkode: d7754...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. september 2023 #27 Del Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 14.33): Mannen har akkuratt kjøpt Porsche som han kruser rundt i.. Han har ikke lån på den så jeg kunne ikke brydd meg mindre... Hans penger hans valg... Idiotisk valg spør du meg.. Men den dagen han måtte ha tatt opp lån på 2 mill i billån hadde jeg flyttet ut på dagen... Hadde aldri godtatt at han skulle kjøpt en så dyr bil med billån i disse tider.. Anonymkode: 8efe7...eef Du bestemmer da ikke over økonomien hans. Hva han bruker penger på, har du ingenting med. Han har heller ikke noe med hva du velger å bruke dine penger på. Merkelig hvordan kvinner elsker å bestemme over partneren sin i ett og alt. Hadde det vært omvendt, hadde kg-kvinnene gått berserk over den stakkars mannen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #28 Del Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 17.54): Vi er en vanlig familie. Lån over pipa trass i fulltidsjobb, vi eier hverken huset, eller bilene, eller knapt klærne vi går i. Likevel driver mannen stadig å foreslå å kjøpe biler vi ikke har råd til. BMW her (langt nede på lista over pålitelige biler), Jaguar der (folk på nettet ler av den komiske kvaliteten), eller plutselig en helt ny, diger, nesten million elbil fra Kina som det er umulig å huske navnet på. Hva faen? Seriøst! Hva er det med menn som ikke klarer å tenke klart med bil? Han er ellers passe oppegående altså, men dette begynner å gå meg skikkelig på nervene. Fins det ikke varige mottiltak slik at vi slipper å ha den samme forbanna diskusjonen annenhver måned? Anonymkode: 064ec...8d5 Den store Kinabilen mannen din drømmer om er i hvert fall ikke staselig. Snakk om dårlig smak😂😂😂 Anonymkode: d07bc...41d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfahann Skrevet 20. september 2023 #29 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 18.05): La nå mannen få drømme litt da. Det er lov å sikle litt, ønske litt eller snakke løst om en delig bil uansett merke eller kvalitet. Selv om det kanskje ikke virker slik så regner jeg med at han skjønner at han ikke har råd til 10.000+ ekstra i mnd utgifter. Hadde selv en mann som hadde store drømmer om deilig bil og fancy hus. Jeg bare lo og jatta med. Vi gikk fra hverandre og han begynte på skolen. Kombinerte 50% unger med full jobb og studie. Igjen jeg bare jatta med og tenkte at dette klarer du faen meg aldri. Særlig du kommer deg ut av den leide leilighet Men tror du faen ikke han bestod eksamen, landa monster jobb og har nå kjøpt seg fancy enebolig bygget i 2023 og fått seg Audi r6? S6? En eller annen fancy stasjonsvogn med ringer i fronten som bråker veldig . Snakk om å gjøre drøm til virkelighet. Tydelig at det var jeg som var show stopperen der ass Anonymkode: 72e75...264 Den satt! Godt du kan le av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfahann Skrevet 20. september 2023 #30 Del Skrevet 20. september 2023 Bil er som regel en dårlig investering, i den forstand at den som regel taper seg veldig i verdi. Det eneste som er mer bortkastet er de enorme bryllupene dere kvinnfolk gjerne vil pælme ufattelige summer ut av vinduet for. Når vi drømmer om en fet, italiensk sportsbil er det i stor grad fordi vi fantaserer om alle de deilige damene med store silikonpupper som vi antar vil kaste seg over oss hver gang vi parkerer, eller stopper på rødt lys. Det bør dere konfrontere mennene deres med, hvis de fantaserer mye om bil (og dere har "frodige former" eller "noen kilo ekstra"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #31 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 17.54): Vi er en vanlig familie. Lån over pipa trass i fulltidsjobb, vi eier hverken huset, eller bilene, eller knapt klærne vi går i. Likevel driver mannen stadig å foreslå å kjøpe biler vi ikke har råd til. BMW her (langt nede på lista over pålitelige biler), Jaguar der (folk på nettet ler av den komiske kvaliteten), eller plutselig en helt ny, diger, nesten million elbil fra Kina som det er umulig å huske navnet på. Hva faen? Seriøst! Hva er det med menn som ikke klarer å tenke klart med bil? Han er ellers passe oppegående altså, men dette begynner å gå meg skikkelig på nervene. Fins det ikke varige mottiltak slik at vi slipper å ha den samme forbanna diskusjonen annenhver måned? Anonymkode: 064ec...8d5 Hvorfor har dere så mye lån når dere ikke eier noe? Anonymkode: dfbb3...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfahann Skrevet 20. september 2023 #32 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 14.33): Mannen har akkuratt kjøpt Porsche som han kruser rundt i.. Han har ikke lån på den så jeg kunne ikke brydd meg mindre... Hans penger hans valg... Idiotisk valg spør du meg.. Men den dagen han måtte ha tatt opp lån på 2 mill i billån hadde jeg flyttet ut på dagen... Hadde aldri godtatt at han skulle kjøpt en så dyr bil med billån i disse tider.. Anonymkode: 8efe7...eef Tror du at du ville funnet en bedre mann? Med så kul Porsche hadde jo han garantert fått ny dame før uka var omme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 20. september 2023 #33 Del Skrevet 20. september 2023 Drømme og ønske og se litt for seg sånt er ikke noe galt i, la han få lov til det. Verre om han går og bare kjøper og ikke tenker seg om, er han uansvarlig sånn ellers på ting dere egentlig ikke har råd til? Eller om han gjør det og dere ikke har råd, da er han bare uansvarlig. Men er det snakk og en stor interesse bare, ikke drep det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #34 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg har sagt til mannen min at hvis han kan få naboene til å stå å klappe hver gang han er ute og kjører, så skal han få den latterlig dyre bilen han vil ha. Så da endte det opp med ar vi betalte ut lånet på den vi allerde har. Done..og det føles godt ut. Anonymkode: f3021...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 20. september 2023 #35 Del Skrevet 20. september 2023 For 25-15 år siden drømte jeg og om slikt. Full av gjeld, 3 unger og null fritid. Nå er siste ungen på vei ut, nesten gjeldfri og penger på bok. Men humper rundt i en 10 år gammel Volvo enda. La fyren drømme. Når pengene er der vil han enten handle, eller gi deg det du drømmer om da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå