AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Har vært singel noen år nå og mister snart håpet på at det skal dukke opp noen. Leser i tillegg tråder her om at overvekt og ufør er røde tråder hos menn, og da mister jeg i alle fall motet. Er nylig blitt ufør, dvs. at jeg har jobbet i over 30 år, og er ufør pga en sykdom som gir liten innvirkning på hverdagen min. Men jeg klarer ikke jobbe fordi dette vil gjøre meg værre. At jeg er ufør har heller ingen innvirkning på økonomien min, da jeg hadde god forsikring, samt har arvet en god del penger. Kan reise og gjøre det jeg vil sånn sett. Er litt overvektig, men nærmere formfull enn fet, og har ofte fått komplimenter for kroppen. Jeg røyker ikke, drikker sjeldent, har voksne barn (alle med samme far), masse venner, og noen få virkelig nære venner. Har noen tatoveringer (under 10), er glad i å lage mat, empatisk, og imøtekommende. Prøvde meg på Tinder for noen måneder siden, men der er tydeligvis de fleste bare ute etter sex. Har derfor prøvd meg på andre dating-apper, og vært på noen dater, men det blir ikke noe mer. Hva må til for å lykkes i å finne kjærligheten på ny? Kvinne på 46 år. Anonymkode: 052e2...292
M.H85 Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært singel noen år nå og mister snart håpet på at det skal dukke opp noen. Leser i tillegg tråder her om at overvekt og ufør er røde tråder hos menn, og da mister jeg i alle fall motet. Er nylig blitt ufør, dvs. at jeg har jobbet i over 30 år, og er ufør pga en sykdom som gir liten innvirkning på hverdagen min. Men jeg klarer ikke jobbe fordi dette vil gjøre meg værre. At jeg er ufør har heller ingen innvirkning på økonomien min, da jeg hadde god forsikring, samt har arvet en god del penger. Kan reise og gjøre det jeg vil sånn sett. Er litt overvektig, men nærmere formfull enn fet, og har ofte fått komplimenter for kroppen. Jeg røyker ikke, drikker sjeldent, har voksne barn (alle med samme far), masse venner, og noen få virkelig nære venner. Har noen tatoveringer (under 10), er glad i å lage mat, empatisk, og imøtekommende. Prøvde meg på Tinder for noen måneder siden, men der er tydeligvis de fleste bare ute etter sex. Har derfor prøvd meg på andre dating-apper, og vært på noen dater, men det blir ikke noe mer. Hva må til for å lykkes i å finne kjærligheten på ny? Kvinne på 46 år. Anonymkode: 052e2...292 Ja. Jeg hadde aldri opplevd kjærlighet før jeg møtte min kjæreste i år. Blitt psykisk mishandlet og psyket ned av alle tidligere menn. Jeg er straks 40! Så det er håp.... 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Rart spørsmål. Hvorfor skulle ikke du ha muligheten til å finne deg en mann? Må slutte å tro på alt du leser på Kvinneguiden. Anonymkode: de33d...798 1 1
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har vært singel noen år nå og mister snart håpet på at det skal dukke opp noen. Leser i tillegg tråder her om at overvekt og ufør er røde tråder hos menn, og da mister jeg i alle fall motet. Er nylig blitt ufør, dvs. at jeg har jobbet i over 30 år, og er ufør pga en sykdom som gir liten innvirkning på hverdagen min. Men jeg klarer ikke jobbe fordi dette vil gjøre meg værre. At jeg er ufør har heller ingen innvirkning på økonomien min, da jeg hadde god forsikring, samt har arvet en god del penger. Kan reise og gjøre det jeg vil sånn sett. Er litt overvektig, men nærmere formfull enn fet, og har ofte fått komplimenter for kroppen. Jeg røyker ikke, drikker sjeldent, har voksne barn (alle med samme far), masse venner, og noen få virkelig nære venner. Har noen tatoveringer (under 10), er glad i å lage mat, empatisk, og imøtekommende. Prøvde meg på Tinder for noen måneder siden, men der er tydeligvis de fleste bare ute etter sex. Har derfor prøvd meg på andre dating-apper, og vært på noen dater, men det blir ikke noe mer. Hva må til for å lykkes i å finne kjærligheten på ny? Kvinne på 46 år. Anonymkode: 052e2...292 Du klarer sikkert å finne deg mann. Spørsmål er hva slags man. En god man som har utvalg av damer å velge mellom får du kanskje ikke. Så senke ned kravene. Dette gjelder egentlig alle damer. Alle damer klarer å få seg mann. Ikke alle klarer å få seg bra mann.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 Ikke ta kvinneguiden eller dating apper for serriøst, mange av de du leser svarene til er kanskje uansett ikke noen du ville delt livet med heller 😊 Tenk på alle som ikke er her eller der Tipper du er en vakker dame, som absolutt kan få deg kjæreste med store bokstaver 😄 Anonymkode: 9c787...016 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #6 Skrevet 15. september 2023 tidsfordriv2023 skrev (3 minutter siden): Du klarer sikkert å finne deg mann. Spørsmål er hva slags man. En god man som har utvalg av damer å velge mellom får du kanskje ikke. Så senke ned kravene. Dette gjelder egentlig alle damer. Alle damer klarer å få seg mann. Ikke alle klarer å få seg bra mann. Slutt å overdriv, du vet ikke hva ts søker. Ikke senk kravene ts, finn en du har følelser for og trives med i livet. Anonymkode: 9c787...016 5 1
Fremmed fugl Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 tidsfordriv2023 skrev (8 minutter siden): Du klarer sikkert å finne deg mann. Spørsmål er hva slags man. En god man som har utvalg av damer å velge mellom får du kanskje ikke. Så senke ned kravene. Dette gjelder egentlig alle damer. Alle damer klarer å få seg mann. Ikke alle klarer å få seg bra mann. Hvordan finner man seg enn bra mann som kvinne? Er det en type test kvinner kan ta på menn "bra mann testen", med høy spesifisitet? Eller betyr en bra mann bare enn mann med drag på damer?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 Hvis du synes Tinder er ille så er KG det værste du kan gjøre med selvfølelsen din. Jeg kjenner meg igjen i noe en annen mann her inne sa: KG er som en togulykke det er grusomt og tragisk men man klarer ikke la vær å se... Jeg kan spare deg for en del tid og gi deg KG - svaret på alle typer spørsmål du måtte stille på KG: 1) JA, du bør dumpe den du dater! 2) NEI, hverken du eller noen andre kommer noen gang til å finne deg en bra mann 3) JA, det er deg det er noe galt med Personlig er jeg overbevist om at svaret egentlig er det motsatte på alle disse. Men det er ikke populært å si her. Du virker helt ok iflg beskrivelsen. Ikke alle er ute etter fjelltopp berter. Men mulig det er vanskelig å komme igjennom på Tinder. Anonymkode: 065f0...232 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #9 Skrevet 15. september 2023 Du er 46 år gammel og har jobbet i over 30 år? Ok da starta du tidlig i såfall... 21 minutter siden, AnonymBruker said: Leser i tillegg tråder her om at overvekt og ufør er røde tråder hos menn, og da mister jeg i alle fall motet Det leser da ikke jeg, de fleste her sier jo tvert imot at menn ikke bryr seg så mye om dama er ufør (i motsetning til kvinner). Overvekt er neppe et stort problem, så lenge du selv ikke krever en mann som er høy, kraftig bygd etc etc. Anonymkode: 8e3c9...cd0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #10 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er 46 år gammel og har jobbet i over 30 år? Ok da starta du tidlig i såfall... Det leser da ikke jeg, de fleste her sier jo tvert imot at menn ikke bryr seg så mye om dama er ufør (i motsetning til kvinner). Overvekt er neppe et stort problem, så lenge du selv ikke krever en mann som er høy, kraftig bygd etc etc. Anonymkode: 8e3c9...cd0 Jeg begynte å jobbe da jeg var 13 ja. Sommerjobber og helgejobbing hvert år mens jeg gikk på skole. Jeg krever en mann som ser meg, ikke er lat og som har min form for humor. Det vil si rå, mørk og uten filter, men aldri ondskapsfull. Anonymkode: 052e2...292
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #11 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du synes Tinder er ille så er KG det værste du kan gjøre med selvfølelsen din. Jeg kjenner meg igjen i noe en annen mann her inne sa: KG er som en togulykke det er grusomt og tragisk men man klarer ikke la vær å se... Jeg kan spare deg for en del tid og gi deg KG - svaret på alle typer spørsmål du måtte stille på KG: 1) JA, du bør dumpe den du dater! 2) NEI, hverken du eller noen andre kommer noen gang til å finne deg en bra mann 3) JA, det er deg det er noe galt med Personlig er jeg overbevist om at svaret egentlig er det motsatte på alle disse. Men det er ikke populært å si her. Du virker helt ok iflg beskrivelsen. Ikke alle er ute etter fjelltopp berter. Men mulig det er vanskelig å komme igjennom på Tinder. Anonymkode: 065f0...232 Selvtilliten min overlever nok KG også. Skal litt mer til. Ønsker bare en diskusjon og litt idémyldring rundt hva en ufør og litt overvektig kvinne kan forvente seg. Anonymkode: 052e2...292
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #12 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du synes Tinder er ille så er KG det værste du kan gjøre med selvfølelsen din. Jeg kjenner meg igjen i noe en annen mann her inne sa: KG er som en togulykke det er grusomt og tragisk men man klarer ikke la vær å se... Jeg kan spare deg for en del tid og gi deg KG - svaret på alle typer spørsmål du måtte stille på KG: 1) JA, du bør dumpe den du dater! 2) NEI, hverken du eller noen andre kommer noen gang til å finne deg en bra mann 3) JA, det er deg det er noe galt med Personlig er jeg overbevist om at svaret egentlig er det motsatte på alle disse. Men det er ikke populært å si her. Du virker helt ok iflg beskrivelsen. Ikke alle er ute etter fjelltopp berter. Men mulig det er vanskelig å komme igjennom på Tinder. Anonymkode: 065f0...232 Hva kan få ditt inntrykk av at jeg er ok til å endre seg til det negative? Anonymkode: 052e2...292
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #13 Skrevet 15. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Selvtilliten min overlever nok KG også. Skal litt mer til. Ønsker bare en diskusjon og litt idémyldring rundt hva en ufør og litt overvektig kvinne kan forvente seg. Anonymkode: 052e2...292 Hvordan stiller du deg til å møte en mann som også er ufør? Anonymkode: 8e3c9...cd0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #14 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan stiller du deg til å møte en mann som også er ufør? Anonymkode: 8e3c9...cd0 Så lenge han har orden på økonomien er ikke det noe problem. Vet at ikke alle uføre har like god økonomi som meg, men en mann med en haug med inkassoer og gjeld han ikke klarer å betjene orker jeg ikke. Anonymkode: 052e2...292 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #15 Skrevet 15. september 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hva kan få ditt inntrykk av at jeg er ok til å endre seg til det negative? Anonymkode: 052e2...292 Tror ikke jeg skjønte spørsmålet. Utifra din egen beskrivelse virker du som en ok dame. Dersom jeg traff deg og du enten er en ekkel person eller har kraftig misrepresentert deg utseendesmessig, ville jeg nok blitt skuffet. Utseende er etter min oppfatning en smaksak, så kanskje jeg ikke synes du er pen, eller kanskje jeg synes du er fantastisk. Hvem vet. Men jeg tror de fleste menn synes jenter som smiler mye er penere enn de som er sure. Bekymringen om uførhet tror jeg du kan legge vekk. Jeg tror uførhet har et dårlig rykte fordi det finnes en del som utnytter systemet og bare er rett og slett giddalause og på den annen side er det nok mange som virkelig dårlige, og da ser daten for seg å bli personlig sykepleier og føler kanskje at de har nok å stri med som det er. Virker ikke som du er i noen av de kategoriene. Slutt å overtenke. Dette går bra. Men sikkert bedre i den virkelige verden enn på Tinder. Anonymkode: 065f0...232
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #16 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tror ikke jeg skjønte spørsmålet. Utifra din egen beskrivelse virker du som en ok dame. Dersom jeg traff deg og du enten er en ekkel person eller har kraftig misrepresentert deg utseendesmessig, ville jeg nok blitt skuffet. Utseende er etter min oppfatning en smaksak, så kanskje jeg ikke synes du er pen, eller kanskje jeg synes du er fantastisk. Hvem vet. Men jeg tror de fleste menn synes jenter som smiler mye er penere enn de som er sure. Bekymringen om uførhet tror jeg du kan legge vekk. Jeg tror uførhet har et dårlig rykte fordi det finnes en del som utnytter systemet og bare er rett og slett giddalause og på den annen side er det nok mange som virkelig dårlige, og da ser daten for seg å bli personlig sykepleier og føler kanskje at de har nok å stri med som det er. Virker ikke som du er i noen av de kategoriene. Slutt å overtenke. Dette går bra. Men sikkert bedre i den virkelige verden enn på Tinder. Anonymkode: 065f0...232 Joda. Du skjønte det ganske bra. Lurte på hvilke negative sider ved personligheten som kunne endret inntrykket fra at jeg var ok, og til noe negativt. At en ikke har kjemi eller ikke liker hverandres utseende er det lite å gjøre noe med. Trenger nok ikke noen sykepleier, bare en mann med forståelse. Anonymkode: 052e2...292 1
Gjest Danielx Skrevet 15. september 2023 #17 Skrevet 15. september 2023 Dette året (2023) brakte meg en kjæreste. Jeg har opplevd mørke, depresjon, angst, traumer, ensomhet osv i 31 år men ting har forandret seg til det bedre og bedre skal det bli! Det er aldri for sent, samtidig så er det veldig viktig å gjøre alt man kan for å forberede seg for framtiden, desto tidligere desto bedre.
KnekkeBørre Skrevet 15. september 2023 #18 Skrevet 15. september 2023 Ja. Utvilsomt. Som voksen er sosiale arenaene noe innskrenket. Det kan man gjøre noe med. Ta initiativ å meld deg inn i en klubb eller forening av din egen interesse. Meld deg på et kurs alá dans, språk, matlaging etc.. mulighetene er uendelige. Likheten med alle er at dette er en flott arena å bli kjent med mennesker på uten at det er forutinntatt at man skal skaffe seg en partner. Tinder og lignende kontaktforum er som du nevner ikke annet enn et kjøttmarked og et sirkus av desperasjon.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #19 Skrevet 15. september 2023 tidsfordriv2023 skrev (1 time siden): Du klarer sikkert å finne deg mann. Spørsmål er hva slags man. En god man som har utvalg av damer å velge mellom får du kanskje ikke. Så senke ned kravene. Dette gjelder egentlig alle damer. Alle damer klarer å få seg mann. Ikke alle klarer å få seg bra mann. Men... da er det jo ingen vits i? 😅 Om det ikke finnes en bra mann så er det jo mye bedre å ha et godt liv som singel istedet. Det tullet om å senke kravene må en jo bare glemme. Anonymkode: 6fd93...d09 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #20 Skrevet 15. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men... da er det jo ingen vits i? 😅 Om det ikke finnes en bra mann så er det jo mye bedre å ha et godt liv som singel istedet. Det tullet om å senke kravene må en jo bare glemme. Anonymkode: 6fd93...d09 Så menn skal aldri senke kravene altså? Anonymkode: 8e3c9...cd0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå