Gå til innhold

Alkohol på morgenfly

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ta fly grytidlig på morgenen, til utlandet. Ingen barn. Er det innafor å kjøpe og drikke alkohol på flyet så tidlig? Altså 1-2 øl eller vin, ikke bli drita selvfølgelig. Gjør folk det eller blir man sett rart på? Ikke flydd på mange år...

Anonymkode: ae21c...0f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig. Jeg slutter aldri å stusse over alle som sitter på flyplassen med halvlitere kl. 07 på morgenen fordi de skal til utlandet. Tror ikke alle lider av flyskrekk.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Jeg pleier kjøpe en flaske cognac eller whiskey på tax free og ta med inn på flyet.

Anonymkode: 9bef0...b4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alauda skrev (18 minutter siden):

Det er helt vanlig. Jeg slutter aldri å stusse over alle som sitter på flyplassen med halvlitere kl. 07 på morgenen fordi de skal til utlandet. Tror ikke alle lider av flyskrekk.

Jeg tar gjerne øl eller to på formiddagen eller tidlig ettermiddag når jeg er på/skal på ferie, men drikker svært sjelden på kvelden da jeg sover mye dårligere med alkohol innabords. Så jeg kunne godt tatt en øl på morgenen mens jeg venter på flyet, sannsynligvis har jeg stått opp for minst 4 timer siden så det er ikke akkurat morgenkvisten lengre for min del da. Har dog aldri drukket noe på selve flyet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (4 minutter siden):

Jeg tar gjerne øl eller to på formiddagen eller tidlig ettermiddag når jeg er på/skal på ferie, men drikker svært sjelden på kvelden da jeg sover mye dårligere med alkohol innabords. Så jeg kunne godt tatt en øl på morgenen mens jeg venter på flyet, sannsynligvis har jeg stått opp for minst 4 timer siden så det er ikke akkurat morgenkvisten lengre for min del da. Har dog aldri drukket noe på selve flyet.

Jeg sier ikke at det er veldig galt å gjøre, jeg bare stusser over mengden med middelaldrende folk som sitter og drikker tidlig på morgenen :). 

Er selv glad i ta meg et glass i mellom, og gjerne på flyet, men sjelden/aldri før etter kl. 12 på dagen. Mer enn ett-to glass skjer vel bare på kvelden.

Endret av Alauda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det innafor. Folk drikker/tar seg noen glass når de vil om det er grytidlig morgen, dag, kveld eller natt. 

Jeg derimot kan ikke drikke alkohol om morgenen for da blir jeg dårlig og kvalm. Kun om morgenen😂  

Men de som vil og kan drikke om morgenen uten å bli dårlig sier jeg bare kjør på. Folk må tåle at andre tar seg ett glass eller to i ett morgenfly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg blir litt flau over slik oppførsel. Begynne å drikke så tidlig og på fly. 

Og de jeg har sett kjøper ikke ett glass vin, men 4 glass før man så vidt har lettet.

Koser meg daglig med vin på ferie. Men på morgenfly blir det faktisk noe jeg synes blir for mye.  Ja litt sånn desperat oppførsel.

Anonymkode: 55933...988

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bryr seg er det uansett bare å ignorere. Andre har ikke rett til å mene om deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Folk som bryr seg er det uansett bare å ignorere. Andre har ikke rett til å mene om deg.

Tror du virkelig vi som synes det virker litt desperat å drikke på morgenfly står med skilt og synes? Nei, vi tenker vårt. Det er da umulig å observere og dermed ikke noe som kan ignoreres. Frem til tankelesemaskin er funnet opp..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke, vær snill og grei så kan du drikke hva og når du vil. 🙂

Men det er likevel ikke til å komme bort fra at det for mange fremstår som skikkelig harry...

Og hvem andre enn alkiser er det som EGENTLIG er fysen på/har lyst på øl på morgenen? Det lukter litt «hui og hei, nå skal vi på sydentur dere». Fremstår litt lite reisevant.

Men igjen: Jeg bryr meg egentlig ikke, og det gjør vel egentlig ingen på flyplassen.

Nå skal det dog sies at jeg kjenner et par personer som får en mye bedre flytur med en drink eller et stort glass vin før avgang, men det er altså folk med skikkelig flyskrekk...

Anonymkode: 89079...655

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg må si jeg blir litt flau over slik oppførsel. Begynne å drikke så tidlig og på fly. 

Og de jeg har sett kjøper ikke ett glass vin, men 4 glass før man så vidt har lettet.

Koser meg daglig med vin på ferie. Men på morgenfly blir det faktisk noe jeg synes blir for mye.  Ja litt sånn desperat oppførsel.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror du virkelig vi som synes det virker litt desperat å drikke på morgenfly står med skilt og synes? Nei, vi tenker vårt. Det er da umulig å observere og dermed ikke noe som kan ignoreres. Frem til tankelesemaskin er funnet opp..

Desperat, desperat…Hvordan er det «desperat», Karen? 

Anonymkode: 5162e...6e2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Desperat, desperat…Hvordan er det «desperat», Karen? 

Anonymkode: 5162e...6e2

Alkohol før lunsj er desperat.  Var det vanskelig å forstå?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er i forbindelse med å starte ferie er det jo ikke helt unormalt. 
Jeg pendlet i flere år mellom Manchester og Gardermoen. Falt meg ikke inn å drikke selv. Ingen som vil se veldig rart på deg med noen glass nei. Helt opp til hver og en det, men å drikke seg påseilet på fly er Harry uansett da. 

Anonymkode: d8f8f...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...