Gå til innhold

Lage likør med brun tequila?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen hadde besøk i helgen, og gjesten satte igjen en flaske fatlagret tequila som det ble drukket litt av, denne er gyllen på farge og mye mer aromatisk enn den hvite varianten. Vi kommer ikke til å drikke den som den er, ingen av oss er spesielt glad i brennevin, og en åpnet flaske er selvfølgelig heller ikke noe vits å gi bort.

Tror dere jeg eventuelt kan bruke den til å lage en slags fruktlikør? Jeg pleier å lage av kirsebær og tyttebær, med vodka eller annen nøytral sprit, men jeg har også sett oppskrifter på for eksempel plommelikør med brandy/konjakk og lignende. Brunt brennevin er vel brunt brennevin, eller..? Spriten mister vel uansett mye særpreg når den blandes med sukker og frukt/bær.

Anonymkode: f6a28...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 6.59):

Du kan lage gode drinker med tequila. 

https://www.acouplecooks.com/tequila-cocktails/

La tequila stå i barskap frem til behov, kan lagres i årevis selv om flasken er åpnet.

Anonymkode: 11770...53f

Takk for tips, men det blir altså ikke aktuelt, vi inntar sjelden alkohol og lager ikke drinker (mannen drikker kun øl og jeg drikker kun vin hvis det tas et glass). 

Jeg liker derimot å gi bort hjemmelagede likører i gave, derfor lurte jeg på om spriten kunne brukes til det :) 

Anonymkode: f6a28...40f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...