AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Del Skrevet 14. september 2023 Min kjæreste er innlagt med alvorlig sykdom og overlever ikke hvis det ikke skjer et mirakel. Han ønsker ikke å snakke med sykehusets psykolog da han har pratet med han tidligere, og kjemien stemte ikke så godt. Jeg foreslo sykehuspresten for han og det sa han ja til, men han orker ikke å oppsøke kontoret til presten, så da lurer jeg på om sykehusprester kommer til samtale flere ganger til pasienter som er innlagte? Anonymkode: 2d91e...672 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjalloh Skrevet 14. september 2023 #2 Del Skrevet 14. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Min kjæreste er innlagt med alvorlig sykdom og overlever ikke hvis det ikke skjer et mirakel. Han ønsker ikke å snakke med sykehusets psykolog da han har pratet med han tidligere, og kjemien stemte ikke så godt. Jeg foreslo sykehuspresten for han og det sa han ja til, men han orker ikke å oppsøke kontoret til presten, så da lurer jeg på om sykehusprester kommer til samtale flere ganger til pasienter som er innlagte? Anonymkode: 2d91e...672 Sender deg først og fremst en god klem ♥️ Og ja, er han alvorlig syk, fikser de det meste. Spør en av sykepleierne, de ordner nok dette for dere. Håper så inderlig dere får mirakelet deres ♥️ 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Del Skrevet 14. september 2023 Ja, presten kan komme inn på avdelingen hvis pasienten ber om det. Bare snakk med sykepleier så bestiller de prest til deg. Jeg fikk en lang og fin samtale med sykehuspresten da min mann lå i kunstig koma på intensiven og vi hadde fått beskjed om at han var hjernedød. Presten kom opp på avdelingen til meg og fant et sted vi kunne sitte uforstyrret, jeg trengte ikke gå noe sted. Det var faktisk sykepleierne som foreslo å bestille en prest for å komme opp på avdelingen. Mange varme tanker til din kjæreste og deg ❤️ Anonymkode: 6d17a...ef0 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Del Skrevet 14. september 2023 Takk, det trenger vi ❤️ Han har aggressiv endetarmskreft med spredning til lever, lunger og bukhinnen, og ikke sikkert at han lever til bursdagen sin 4 oktober. Kan ikke si det høyt nok: FUCK KREFT!🖕 Ts Anonymkode: 2d91e...672 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Del Skrevet 14. september 2023 Ja de kommer på rommene, det er jo det de gjør på sykehusene. Terminale pasienter klarer jo ikke å komme seg ut av rommet og sitte på et kontor. Da min bestemor var terminal spurte de om hun ville snakke med prest, noe hun ikke ville. Da hadde presten kommet til sykehjemmet der hun lå. Så dette er ingen problem, bare formidle videre til personalet. stakkars deg ❤️❤️❤️ dette er tøft for deg 💔 sørg for å få noen å snakke med du også Anonymkode: 8dae5...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #6 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja de kommer på rommene, det er jo det de gjør på sykehusene. Terminale pasienter klarer jo ikke å komme seg ut av rommet og sitte på et kontor. Da min bestemor var terminal spurte de om hun ville snakke med prest, noe hun ikke ville. Da hadde presten kommet til sykehjemmet der hun lå. Så dette er ingen problem, bare formidle videre til personalet. stakkars deg ❤️❤️❤️ dette er tøft for deg 💔 sørg for å få noen å snakke med du også Anonymkode: 8dae5...4fd Jeg har ikke så veldig mange å snakke med som kjente han, fordi mine beste venner er spredt rundt omkring i landet og de har bare møtt kjæresten min et par ganger selv om vi har vært sammen flere år, men hans familie bor her hvor vi bor og de kan jeg dele sorgen med. Jeg tenker på alt jeg og kjæresten ikke har opplevd sammen, alt jeg ikke har vist han og fortalt han, og nå er han i så dårlig form at han er ikke stand til å reise noe sted. Jeg har så lyst å vise han den gamle setra oppe på fjellet som tilhører familien min som vi aldri dro på fordi jeg ikke prioritert det, og i dag spurte jeg om vi skal hive oss på flyet når/ hvis han kommer ut fra sykehuset, men han sier han klarer ikke. Jeg kjenner at jeg begynner å slite skikkelig nå for alt som ikke er gjort og sagt, og vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg visste jo at han hadde en uhelbredelig diagnose, men han har vært så sprek til tross for sykdommen og jeg har frem til nå levd i en boble der jeg har innbilt meg at han kommer til å bli frisk, så plutselig har han blitt syk og nå er det ingen vei tilbake sier legene. 😭 Ts Anonymkode: 2d91e...672 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #7 Del Skrevet 20. september 2023 Ja, presten kommer dersom dere spør etter han ❤️ Mange har nytte av å prate med presten, uavhengig av hvor religiøs man er. Dette er ofte en rolig person med mye erfaring innen å hjelpe til med å finne aksept og avslutning. Så trist Ts, det er vondt å sitte de siste dagene - man veksler mellom håp om et mirakel og ønske om at det skal gå fort uten lidelse… All medfølelse til dere ❤️ Anonymkode: 0b990...d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 21.52): Min kjæreste er innlagt med alvorlig sykdom og overlever ikke hvis det ikke skjer et mirakel. Han ønsker ikke å snakke med sykehusets psykolog da han har pratet med han tidligere, og kjemien stemte ikke så godt. Jeg foreslo sykehuspresten for han og det sa han ja til, men han orker ikke å oppsøke kontoret til presten, så da lurer jeg på om sykehusprester kommer til samtale flere ganger til pasienter som er innlagte? Anonymkode: 2d91e...672 Uff... 😢 Kreft? Anonymkode: aeff6...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Del Skrevet 21. september 2023 Det er vel derfor de befinner seg på sykehus vil jeg anta...bare å be presten komme. Anonymkode: b89ef...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Uff... 😢 Kreft? Anonymkode: aeff6...a52 Ja Ts Anonymkode: 2d91e...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #11 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 2.07): Jeg har ikke så veldig mange å snakke med som kjente han, fordi mine beste venner er spredt rundt omkring i landet og de har bare møtt kjæresten min et par ganger selv om vi har vært sammen flere år, men hans familie bor her hvor vi bor og de kan jeg dele sorgen med. Jeg tenker på alt jeg og kjæresten ikke har opplevd sammen, alt jeg ikke har vist han og fortalt han, og nå er han i så dårlig form at han er ikke stand til å reise noe sted. Jeg har så lyst å vise han den gamle setra oppe på fjellet som tilhører familien min som vi aldri dro på fordi jeg ikke prioritert det, og i dag spurte jeg om vi skal hive oss på flyet når/ hvis han kommer ut fra sykehuset, men han sier han klarer ikke. Jeg kjenner at jeg begynner å slite skikkelig nå for alt som ikke er gjort og sagt, og vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg visste jo at han hadde en uhelbredelig diagnose, men han har vært så sprek til tross for sykdommen og jeg har frem til nå levd i en boble der jeg har innbilt meg at han kommer til å bli frisk, så plutselig har han blitt syk og nå er det ingen vei tilbake sier legene. 😭 Ts Anonymkode: 2d91e...672 Uff, kjære deg❤️ Sender en god klem❤️ Kan du spørre familie, venner, gamle naboer om de kan ta en tur på sætra og filme plassen, og sende det til deg. Så kan du og kjæresten se på det sammen en dag han orker. Jeg har gjort det for en som var naboen min i oppveksten. Hun bodde utenlands under korona og mistet et familiemedlem men kunne ikke reise hjem pga. restriksjoner, og da fikk hun så sterkt savn etter hjemplassen. Jeg gikk rundt og filmet, og sendte til henne. Et annet råd: prøv å ikke stresse med alt dere ikke har rukket. Jeg vet det er umulig, og ekstremt vondt. Men prøv å tenke på å ha det fint den siste stunden. Skriv evt. en brev med alt det viktige du må si. Kanskje dere kan avtale et tegn for at han lytter fra himmelen. Så kan du snakke til ham etter at han er borte fra jorden. Unnskyld hvis dette er upassende, det er kun godt ment. Anonymkode: abdac...b3b 1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja Ts Anonymkode: 2d91e...672 Uff, føler med deg! 😢❤️ Hva er prognosene hans? Anonymkode: aeff6...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Maria Skrevet 22. september 2023 #13 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, føler med deg! 😢❤️ Hva er prognosene hans? Anonymkode: aeff6...a52 Det er noe med å lese litt hva som er skrevet så trådstarter slipper å skrive om de vonde tingene flere ganger.. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #14 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Uff, føler med deg! 😢❤️ Hva er prognosene hans? Anonymkode: aeff6...a52 0,5% Ts Anonymkode: 2d91e...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #15 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 0,5% Ts Anonymkode: 2d91e...672 Jeg mente, hvor lenge har han igjen? Anonymkode: aeff6...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #16 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg mente, hvor lenge har han igjen? Anonymkode: aeff6...a52 Det er det ingen som vet nøyaktig, men dager muligens. Håper selvfølgelig på et mirakel ❤️ Anonymkode: 2d91e...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #17 Del Skrevet 25. september 2023 Ts, åssen går det nå? Har det skjedd noe siden sist? Anonymkode: aeff6...a52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #18 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ts, åssen går det nå? Har det skjedd noe siden sist? Anonymkode: aeff6...a52 Han er alvorlig syk, fremdeles innlagt og hater det og vil hjem, men det er han for syk til selv med palliativ pleie. Han har hatt enmanns rom, men i dag ble han flyttet inn på femmanns rom og ligger ved vasken/ bak døren og eneste utsikt er inn i en vegg. Rommene på avdelingen er nedslitte og det lukter surt og ekkelt, sånn som det gjør på sykehjem. Ts Anonymkode: 2d91e...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #19 Del Skrevet 25. september 2023 Det regner jeg med ja. Der jeg jobber pleier de å komme til pasienten i stede for at de kommer til henne. Anonymkode: 0d051...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #20 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Han er alvorlig syk, fremdeles innlagt og hater det og vil hjem, men det er han for syk til selv med palliativ pleie. Han har hatt enmanns rom, men i dag ble han flyttet inn på femmanns rom og ligger ved vasken/ bak døren og eneste utsikt er inn i en vegg. Rommene på avdelingen er nedslitte og det lukter surt og ekkelt, sånn som det gjør på sykehjem. Ts Anonymkode: 2d91e...672 Er det noen mulighet for å søke plass på et hospice? Det er gjerne kommunalt. Det er dessverre ofte vanskelig å få plass, og det er noen medisinske begrensninger. Anonymkode: abdac...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå