AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #21 Skrevet 14. september 2023 Kristin70 skrev (5 timer siden): Du verden, alle tenåringsjenter du kjenner? Ikke noe jentedrama, ingen utestenging eller utfrysning på skolen? Hvor er dette? Det er godt dokumentert at det er mye drama og maktkamp i jentegjenger. Signerer denne. Har en av hvert kjønn i tenårene, og det er VELDIG stor forskjell. Sønnen er verdens enkleste og null drama i guttegjengen. Datteren og jeg har et nært og godt forhold, men det er 1000 ganger mer følelser opp og ned, drama og ting hun må stå i. Sånn har det alltid vært. Med sønnen er utfordringen mer rot og sure sokker.. Anonymkode: 399a1...47d
Tatja Skrevet 14. september 2023 #22 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har alltid fått høre at jenter er verst, i oppveksten og særlig i tenårene. Jeg både leser om, og hører jenter i tenårene smeller med dørene, er opprørske, frekke osv… ikke absolutt alle så klart. Men nå er min jente 15 år. Jeg har ventet på denne adferden, men den har ikke kommer. Jeg tenker også at den kan komme 16-17 års alderen… min 15 åring er flink på skolen, har mange venner, er veldig sosial. Og hun liker meg som sin mor (faktisk)😅 har alltid fått høre at tenåring og mor er «alltid» uvenner. Ingenting stemmer med min datter. er det noen andre her som har sånn datter? «Normal» men ikke opprørsk, og har et veldig godt forhold til meg som mor? Anonymkode: 031a4...c2d Jeg har 1 som er som din - og 1 av den 'klassiske' sorten... Det skyldes nok at de er veldig forskjellige som typer. Den eldste er nå 17, og har skjønt at hun aldri får det samme opprøret som lillesøsteren på 13. Den eldste elsker å være med meg, og har aldri virket flau over meg. Til gjengjeld skal jeg si at lillesøster er i fullt opprør mot meg og alt jeg står for. Ikke hyggelig, men ganske normalt.
Ulrikke Skrevet 14. september 2023 #23 Skrevet 14. september 2023 Min fyller snart 18, og hun er "normal"... Altså, normalt flink på skolen, har opp- og nedturer i livet, har venner, går på fest, har perioder der hun flyr fra det ene til det andre - men samtidig kan si en lørdag kveld "I dag vil jeg bare være hjemme og se "Skal vi danse" (eller noe annet) med deg, mamma!" Hun har aldri vært flau over meg, sier flere ganger daglig at hun er glad i meg og at hun setter pris på meg. Det virker heldigvis som om det er gjengs blant hennes venner, jeg kan hilse på hennes venninner når jeg møter dem ute uten at det er kleint på noe vis for verken vennen eller henne. Hører jo fra venner av meg igjen at det ikke nødvendigvis er "vanlig".... Er veldig glad for at det er sånn, men hadde nok blitt bekymret om hun alltid foretrakk meg framfor venner - så bekymret blir man sikkert uansett om de tar for mye eller for lite avstand! Vil tro det meste er normalt så lenge de har venner og et sosialt liv. Skjønner godt det er slitsomt for dem som opplever tenåringen i konstant opprør og protest i årevis! 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #24 Skrevet 14. september 2023 Ulrikke skrev (2 timer siden): Min fyller snart 18, og hun er "normal"... Altså, normalt flink på skolen, har opp- og nedturer i livet, har venner, går på fest, har perioder der hun flyr fra det ene til det andre - men samtidig kan si en lørdag kveld "I dag vil jeg bare være hjemme og se "Skal vi danse" (eller noe annet) med deg, mamma!" Hun har aldri vært flau over meg, sier flere ganger daglig at hun er glad i meg og at hun setter pris på meg. Det virker heldigvis som om det er gjengs blant hennes venner, jeg kan hilse på hennes venninner når jeg møter dem ute uten at det er kleint på noe vis for verken vennen eller henne. Hører jo fra venner av meg igjen at det ikke nødvendigvis er "vanlig".... Er veldig glad for at det er sånn, men hadde nok blitt bekymret om hun alltid foretrakk meg framfor venner - så bekymret blir man sikkert uansett om de tar for mye eller for lite avstand! Vil tro det meste er normalt så lenge de har venner og et sosialt liv. Skjønner godt det er slitsomt for dem som opplever tenåringen i konstant opprør og protest i årevis! Så da har du også en som meg, «normal». Også er det noen i tråden som lurer på hva «normal» betyr», jeg orker ikke jobben å forklare. Anonymkode: 031a4...c2d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #25 Skrevet 14. september 2023 Datteren min er snart 15 og her er ingen smelling med dører eller kjefting. Smelling med dører holdt hun på med da hun var yngre. Hun kaller meg aldri stygge ting og jeg synes vi har et godt forhold. Anonymkode: d0e8b...83c 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #26 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så da har du også en som meg, «normal». Også er det noen i tråden som lurer på hva «normal» betyr», jeg orker ikke jobben å forklare. Anonymkode: 031a4...c2d 🤦🏻♀️ Anonymkode: 1635d...2bd
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #27 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 9.43): Jeg har alltid fått høre at jenter er verst, i oppveksten og særlig i tenårene. Jeg både leser om, og hører jenter i tenårene smeller med dørene, er opprørske, frekke osv… ikke absolutt alle så klart. Men nå er min jente 15 år. Jeg har ventet på denne adferden, men den har ikke kommer. Jeg tenker også at den kan komme 16-17 års alderen… min 15 åring er flink på skolen, har mange venner, er veldig sosial. Og hun liker meg som sin mor (faktisk)😅 har alltid fått høre at tenåring og mor er «alltid» uvenner. Ingenting stemmer med min datter. er det noen andre her som har sånn datter? «Normal» men ikke opprørsk, og har et veldig godt forhold til meg som mor? Anonymkode: 031a4...c2d Bare vent... og nei det gjelder ikke alle men neste alle.. Og det uavhengig om du er en god mor eller ikke.. Anonymkode: 76227...2ce
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #28 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Datteren min er snart 15 og her er ingen smelling med dører eller kjefting. Smelling med dører holdt hun på med da hun var yngre. Hun kaller meg aldri stygge ting og jeg synes vi har et godt forhold. Anonymkode: d0e8b...83c Da har du oppdratt henne godt da Anonymkode: 9cc50...07c
Ebbeliten Skrevet 15. september 2023 #29 Skrevet 15. september 2023 Ulike unger har ulikt temperament. Og så handler det også mye om hva slags relasjoner og tillit disse tenåringsjentene har til sine nærmeste omsorgspersoner og rollemodeller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå