Gå til innhold

Tannbørsten tar ikke belegget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv etter en grundig puss er det fortsatt masse plakk på tennene. Særlig på innsiden av jekslene. Jeg må bruke noe hardt, som neglene til å fjerne det. Flere?

Anonymkode: 2fb1d...ae1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ta deg en tur til tannlegen for en skikkelig rens? Bruk også tanntråd hver dag. 

Anonymkode: 90ad1...2ac

• Liker 4
Skrevet

Bruker du elektrisk tannbørste? soft eller medium?
Hvor lenge pusser du? 

Skrevet

Bruk mellombørste og tannkrem mot tannstein 

Anonymkode: e63e7...f0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bruk mellombørste og tannkrem mot tannstein 

Anonymkode: e63e7...f0c

Hvilken tannkrem hjelper mot tannstein?

Anonymkode: 41adb...3a9

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken tannkrem hjelper mot tannstein?

Anonymkode: 41adb...3a9

https://www.colgate.no/products/toothpaste/colgate-tandstens-kontroll-tannkrem#:~:text=Den er spesielt utviklet for,gir deg et hvitere smil.

Vet ikke om jeg har tro på at denne tannkremen skal fjerne eksisterene tannsten og belegg..
Det viktigste er uansett tanntråd daglig, og regelmessig rens hos tannlege. 1-2 ganger årlig, avhengig av behov. 

Skrevet

Jeg bruker både vanlig og elektrisk tannbørste. Da blir det bra!

Anonymkode: 36636...24d

Skrevet

Det kan være flere grunner men mest sansynlig pusser du feil, ta en tur til tannlege / Tannpleier for å utelukke at du har en sykdom som kan bidra og få tips om tannkrem og teknikk der. Bruk tanntråd og puss to ganger for dag etter en grundig rens når du først er der for sjekk. 

Anonymkode: 2de57...abc

Skrevet

Elektrisk tannbørste,  mellomromsbørste og Flux. Jevnlig rens av tennene.

Skrevet

Ta deg en tur til tannlegen og skaff deg en elektrisk tannbørste i samme slengen 

Anonymkode: 64ed1...d75

Skrevet

Tannlege og rens, og bruk medium tannbørste og ikke soft. Lett å ta feil siden de er helt like, har noen soft selv som er helt ubrukelig som tannbørste. Bruk tanntråd og så blir det bra.

Anonymkode: 71223...1ad

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Tannlege og rens, og bruk medium tannbørste og ikke soft. Lett å ta feil siden de er helt like, har noen soft selv som er helt ubrukelig som tannbørste. Bruk tanntråd og så blir det bra.

Anonymkode: 71223...1ad

Tannleger anbefaler ikke medium tannbørste fordi det ødelegger emaljen. Har man først fått plakk/belegg som har satt seg, så skal ikke dette pusses ihjel med tannbørste. Dette bør fjernes hos tannlege, og senere må man ha bedre fokus på forebygging med gode rutiner for tannpleie hjemme. 

Skrevet

Bruk tanntråd daglig, og kjøp en elektrisk tannbørste. Når du pusser med elektrisk børste må du holde den i ro i minimum 3 sekunder på hver "flate" (det blir da 3 x 3 sekunder for hver jeksel siden du tar på baksiden, fremsiden og oppå tanna). Så går du over med en solobørste etterpå langs tannkjøttranden.

Anonymkode: 227f2...2b3

Skrevet

Jeg fikk brunt (!) belegg på tennene en periode da jeg brukte elektrisk tannbørste. Fikk det av med vanlig børste da jeg gikk tilbake til det. (Bruker alltid soft Jordan Clean Between, det er den eneste børsten jeg har funnet som er myk nok for meg.)

Anonymkode: 34a44...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...