Gå til innhold

Trenger tips


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å se meg litt rundt etter en plass å ta med meg min niåring på ferie, gjerne en sydenferie. Har ikke reist noe særlig, så jeg er temmelig grønn.

Har dere noen reisebyråer som dere har god erfaring med?

Gjør ikke noe om det er "typiske turiststeder", det er kanskje best til å begynne med uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er syden som frister så er jo diverse sentre et safe valg. F.eks Ving Resort eller Sunwing - der har du alt på et sted; bassenger, underholdning om kvelden, aktiviteter for barn osv. Veldig turist-opplegg og ikke kjempespennende, men veldig greit hvis en er ute etter avslapping og med et godt tilbud for barna. På slike steder er det masse barnefamiler fra Norge, Sverige og Danmark, så muligheten for lekekamerater er absolutt tilstede.

De store reiseselskapene som Ving og Star Tour har slike senter, se f.eks på Ving.no. (Vi har vært fornøyd med Ving de gangene vi har reist på slik ferie.)

Endret av Mie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sydenferie er fint!sol og bading er herlig.hva gjør det om det er typisk turistmaskin!

jeg var i tyrkia for 2 år siden,med 2 barn,reiste alene.der var det kjempefint.men å ha ansvar for 2 var litt mye til tider.du som reiser med 1 får det nok helt toppers,lettere å ta hensyn til 1 enn 2.

det er som hun over sier veldig tilrettelagt for store og små.

jeg driver også å vurderer sydentur til sommern.tenkte på tyrkia,men så er det det fugleviruset da.har hørt at det er mange avbestillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å se meg litt rundt etter en plass å ta med meg min niåring på ferie, gjerne en sydenferie. Har ikke reist noe særlig, så jeg er temmelig grønn.

Har dere noen reisebyråer som dere har god erfaring med?

Gjør ikke noe om det er "typiske turiststeder", det er kanskje best til å begynne med uansett.

Vi har vært på ferie på to slike turist-steder, Aghia Marina som du kan lese om et annet sted på denne siden, og Kanariøyene.

Og begge steder hadde vi det det toppers.

Både små og store stortrivdes og det var en deilig ferie.

Masse bading, sol og god mat.

Masse gode lekekamerater for barna og folk å bli kjent med for de voksne.

Vi leide bil og kjørte litt rundt for å se litt mer av landet vi var i, og hvis du tørr det så er det å anbefale.

Dersom du reiser midt på sommeren til Kreta vil jeg på det sterkeste anbefale aircondition, det var ganske varmt der, spesielt om natta.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode innspill! Men så er det jo det med prisen. Hvor mye må jeg regne med for reise og hotell tror dere? Må jo ha en del lommepenger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apollo.no og Sagasolreiser.no er 2 andre aktører hvor du kan søke pris og hotell. Lykke til med valget! En herlig ferie får dere uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner 500 kr i lommepenger per dag. men ting kan gjøres billigere om man velger å lage mat på hotellet selv i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil være litt dristig så kan du booke fly og hotell selv... Du kan gå inn på Norwegian sine nettsider og finne turer både til Hellas, Portugal, Italia og Kroatia. Så kan du booke hoteller på Restplass eller Hotels.com.

MEN hvis du føler deg litt usikker så er det kanskje lurt å velge en vanlig pakketur i første omgang. Hva med å sjekke ut litt mer eksotiske reisemål? Alle turoperatørene tilbyr også Thailand, Florida eller Brasil og det kan være mange knalltilbud utenom sesongene... Tenk så spennende for din 9-åring å reise hele veien til USA eller Asia......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...