Gå til innhold

Overlo Fashion - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får opp så mye fra denne nettbutikken på facebook? Ser fint og ordentlig ut, men er det noen som har erfaringer? Når jeg googler «overlofashion trustpilot» kommer det opp anmeldense av «norsk-fashionoutlet.no», som får elendige tilbakemeldinger, men er dette det samme? Håper noen har erfaringer å dele😊 

Anonymkode: a5978...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være noe rart med den Trustpilot-lenken. 🤔

Det ser ikke ut som samme selskap. Overlo ser ut som et ganske nytt selskap fra 2021. Det er Northern Apparel AS i Harstad som driver det og selskapet ser i hvert fall ok ut. Ser ut som det er drevet av et ektepar. De har tre ulike AS, men ingen som ser ut som det man kommer til via Trustpilot.

Anonymkode: 3ebdb...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

dårlig erfaring så langt. bestilte en bukse. sto 1-3 dagers leveringstid.

Fikk en bekreftelse på mail, etter en uke var det ikke skjedd noe.

maila de, og da svarer de at ene varen(jeg bestilte bare en) var en forhåndsbestilling og kom på 5-7 virkedager.Det er ingen info noen sted om at det er en forhåndsordre, så jeg sa at det må de nesten vise meg noe info på. Da hørte jeg ikke mer...

purret igjen i går, da det fremdeles ikke har skjedd noe. Fikk bare samme svar. "vi ser at ene varen din er en forhånds......" jeg ba igjen om info, og sa at jeg ikke ville  vente mer, men kansellere. ikke hørt mer.

Anonymkode: 76ff0...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt erfaring. Fikk varene, men ble veldig tull med at jeg både sendte en retur og en reklamasjon.

Men de drives av de samme som bara sportswear, så føler det er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bare å holde seg langt unna denne butikken. Jeg gikk dessverre 5 på og bestilte en kjole fra dem, og d lukter lang vei av den korrespondansen jeg har hatt med dem etter bestillingen. Tar laang tid før plagget kommer. Prøvde å kansellere ordren etter at jeg fikk beskjed om at de ikke hadde kjolen på lager, den skulle ettersendes. Fikk svar (som ikke var skrevet på godt norsk) om at «de var lei seg for å la meg gå, men at de hadde forståelse». Ser så at kjolen ble sendt fra dem onsdagen etter. Stay clear!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestilt varer herfra, men ingenting dukker opp i posten og har så langt ikke lykkes i å få kontakt med kundeservice! De har ikke spesielle varer her du ikke finner andre steder, så er bare å holde seg unna og handle et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en kjole i midten av november, og trodde at den var glemt ut, da jeg aldri hørte noe mer. Den 5. desember klaget jeg pr. e-post, og fikk to dager senere en bekreftelse på at kjolen var sendt. 

Nå står det hos postnord at det ble inngitt melding om en forsendelse 6. desember, men at ingen pakke er mottatt hos dem ennå. Helt utrolig dårlig. 

Anonymkode: a40ac...624

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt fra de to ganger. Har fått varene hver gang. Forrige gang jeg bestilte (oktober) tok det veldig lang tid før jeg fikk varene. Sikkert mer enn en måned. Fine bukser, men store i størrelsen, syns jeg. 

Anonymkode: 95444...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bestilte en kjole i midten av november, og trodde at den var glemt ut, da jeg aldri hørte noe mer. Den 5. desember klaget jeg pr. e-post, og fikk to dager senere en bekreftelse på at kjolen var sendt. 

Nå står det hos postnord at det ble inngitt melding om en forsendelse 6. desember, men at ingen pakke er mottatt hos dem ennå. Helt utrolig dårlig. 

Har eksakt samme erfaring som deg. Kjole her også, bestilte for over en mnd siden. 
Har som deg mottatt melding fra posten om at de har fått melding om forsendelse, men der har saken stått i over en uke nå. 
Tror jeg må ha på meg en annen kjole på julaften. 
Utrolig dårlig. Særlig mtp at jeg har bestilt mye klær på nett og det er stort sett rask levering og ikke noe tull. 
Styr unna.

Har bestilt i høst fra fex

jentene på kaffe

nest shop

suser i sivet

Vakre vene. 

Helt problemfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en ordre derfra 9 november, deretter så jeg et tilbud noen dager etter og la inn en ordre til, også en tredje ordre noen dager etter det. Ingen av de er mottatt. Får ikke svar på epost. 

Ubrukelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt ubrukelig. Det er et norsk-eid selskap. Når jeg leser erfaringer på Trustpilot virker det som ting brått ble dårligere/ubrukelig i sommer/høst en gang. De sletter også alle kritiske kommentarer både på Instagram og Facebook. Jeg har lagt igjen kommentarer begge steder, og det har blitt sensurert i løpet av noen minutter. 

Ser også på Facebook at det er utrolig mange sinna-emojier på innleggene. Tipper at de ikke lar seg redigere vekk 🤣

brukte heldigvis Klarna som betalingsmetode, men er spent på videre fremdrift her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna!! Bestilte en vare fra dem i midten av nov, med 3-5 dager levering. Etter ca.2 uker tok jeg kontakt med kundeservice siden ingenting var kommet. Hadde heller ikke fått noe opp i posten-appen. Tok noen dager før kundeservice svarte, de beklaget og lovet meg at de jobbet med saken. Så fikk jeg hvertfall opp en melding i posten-appen at Overlo har meldt inn en pakke for sending. Dette var 10 dager siden og pakken er fortsatt ikke sendt fra dem. Har prøvd å kontakte kundeservice igjen, men ingen svar. Nå tviler jeg på at jeg noen gang vil få den utifra hva jeg leser her. Heller ikke mye positivt å si om fb omtalene dems eller på trustpilot.

Ingen tlf.nr man kan ringe og de mailene jeg har fått fra dem er merkelig formullert, Google transelate eller bot??

Skulle tro det var et seriøst og bra firma utifra hva jeg har funnet ut om de som driver og at anerkjente bloggere samarbeider med dem.

Angrer på at jeg ikke benyttet meg av klarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, |Lisa| said:

Styr unna!! Bestilte en vare fra dem i midten av nov, med 3-5 dager levering. Etter ca.2 uker tok jeg kontakt med kundeservice siden ingenting var kommet. Hadde heller ikke fått noe opp i posten-appen. Tok noen dager før kundeservice svarte, de beklaget og lovet meg at de jobbet med saken. Så fikk jeg hvertfall opp en melding i posten-appen at Overlo har meldt inn en pakke for sending. Dette var 10 dager siden og pakken er fortsatt ikke sendt fra dem. Har prøvd å kontakte kundeservice igjen, men ingen svar. Nå tviler jeg på at jeg noen gang vil få den utifra hva jeg leser her. Heller ikke mye positivt å si om fb omtalene dems eller på trustpilot.

Ingen tlf.nr man kan ringe og de mailene jeg har fått fra dem er merkelig formullert, Google transelate eller bot??

Skulle tro det var et seriøst og bra firma utifra hva jeg har funnet ut om de som driver og at anerkjente bloggere samarbeider med dem.

Angrer på at jeg ikke benyttet meg av klarna.

Jeg ser at det er bytte av ansatte. Kanskje det ikke går så bra? Overasket over at det ikke er ok, da samme gjengen driver bara som jeg har inntrykk av at er et bra firma. Men ser at de også har dårligere reviews nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke fått kjolen, (etter over en mnd) og kundeservice er helt på bærtur! 

IKKE handle hos dem!!!! 

edit: har fått beskjed om at kjolen har blitt borte i shipping, og at de ikke greier å levere ny vare, derfor blir ordren kansellert🙌🏻

Venter i spenning på når kravet fra klarna blir slettet🤓. Det er mange dager siden e-posten kom…

Endret av Shecity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne tråden i dag morges og ble litt bekymret, men heldigvis hadde jeg ingen grunn til det.  Jeg bestilte en bukse fra dem på mandag, og på onsdag fikk jeg beskjed om at pakken var underveis.  I dag ble pakken levert, og buksa satt som et skudd 😊

Anonymkode: c3282...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bacteria skrev (På 12.12.2023 den 19.23):

Har eksakt samme erfaring som deg. Kjole her også, bestilte for over en mnd siden. 
Har som deg mottatt melding fra posten om at de har fått melding om forsendelse, men der har saken stått i over en uke nå. 
Tror jeg må ha på meg en annen kjole på julaften. 
Utrolig dårlig. Særlig mtp at jeg har bestilt mye klær på nett og det er stort sett rask levering og ikke noe tull. 
Styr unna.

Har bestilt i høst fra fex

jentene på kaffe

nest shop

suser i sivet

Vakre vene. 

Helt problemfritt.

Jeg har dessverre samme erfaring. Varen angivelig sendt til postterminalen, men den er kun registrert og ikke mottatt. Det er nå to uker siden bestilling, og ingen «bevegelse» av ordren. Kundesenter svarer på e-post ( etter noen dager), men lover hele tiden at varen er på vei. Gir dem maks tre dager til før jeg kansellerer kjøpet. Har midlertidige frosset faktura hos Klarna… 

Anonymkode: bf602...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har dessverre samme erfaring. Varen angivelig sendt til postterminalen, men den er kun registrert og ikke mottatt. Det er nå to uker siden bestilling, og ingen «bevegelse» av ordren. Kundesenter svarer på e-post ( etter noen dager), men lover hele tiden at varen er på vei. Gir dem maks tre dager til før jeg kansellerer kjøpet. Har midlertidige frosset faktura hos Klarna… 

Anonymkode: bf602...6f3

Ikke noe bevegelse enda her heller. Gjort det samme som deg med Klarna. 😕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (44 minutter siden):

Ikke noe bevegelse enda her heller. Gjort det samme som deg med Klarna. 😕

Bra👍🏼Og forklaringen på at jeg ikke kunne spore ordren, var at de hadde sendt en «parcel bulk» til Posten. Altså en samlet forsendelse av flere varer som dermed ikke kan spores. I tillegg hevdet de at varen var «pre order» og at dette står på produktsiden. Ingenting av dette stemmer. Nå kan vi vente i spenning…🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...