AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Jeg er snart 32 år og har en kjæreste som er 29. Vi har vært sammen i snart et og et halvt år. Vi bor ikke sammen, men har pratet om at vi vil det veldig snart. For et par dager siden tok vi en graviditetstest siden jeg ikke hadde fått mensen. Jeg går på p-piller og kan ikke huske eller tro at jeg har glemt en pille. Vi var ganske sjokka begge to. Min første tanke var abort siden vi ikke har vært sammen så lenge. Men så begynner tankene å surre. Jeg har alltid hatt lyst på barn og ser for meg at vi skal ha barn sammen i fremtiden. Han sier han støtter meg uansett hva jeg velger, men han er ikke klar for og bli far og det er ikke det han ønsker. Jeg tror jeg kan angre om jeg tar abort. Jeg kjenner den biologiske klokke tikke. Men jeg føler hvis ikke tar abort lytter jeg ikke til hans følelser. Har noen erfaringer i forhold til abort og er det egoistisk av meg å beholde det? Anonymkode: 5ba46...0ec
Diverse Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Du skal ikke ta abort hvis du ikke selv vil og det høres ut som du egentlig ønsker dette barnet. Det er ganske vanlig å ikke føle seg klar for barn, men når det først kommer blir man klar på et vis. Man tilpasser seg og vokser med oppgaven. Lykke til med valget. 8 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Gå til lege og finn ut hvor langt du er på vei. Start der Anonymkode: 6ca80...fad 4
AndreaJohan Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Vil du beholde barnet, så gjør du det. Vil du ikke beholde barnet, så gjør du ikke det. Du må gjøre det som er best for deg. Om han vil være involvert eller ikke må bli hans avgjørelse. Uansett skal han støtte barnet finansielt om ikke følelsesmessig. Selvfølgelig skal du beholdet barnet om du vil ha barn ♥️ Men bare vær klar over at det er en sjans for at barnefar ikke blir en del av bildet. Men det er ikke så dramatisk om du føler du klarer dette alene, jeg har ikke hatt aleneforelder men jeg er skilsmissebarn og har hatt helt topp barndom 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Det er du som må ta den endelige avgjørelsen - men ikke ta abort med mindre du er helt sikker ❤️ Det er sjelden det passer 100 %, og utallige barn har kommet som en overraskelse - men blir det viktigste i både far og mors liv når de kommer til verden. La far fordøye dette litt før dere bestemmer dere helt, det er selvfølgelig en stor omstilling… Den ene av mine var også uventet for å si det slik ( voksen nå) , ingen av oss ville byttet hen bort, selv om panikken stod i taket i begynnelsen… Lykke til uansett ❤️ Anonymkode: 8bf98...5d8 4 1
Sofakona Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Tenker at om du vil bli mor så beholder du. Men er du klar til denne reisen alene? Dra på sykehuset alene, føde alene, ta netter og kanskje kollik alene? Der er en tøff reise..vært det..ja..men tøft 1
Linn202187 Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Vanskelig spørsmål nei, det er ikke egoistisk å beholde barnet. Men dere må snakke om hvordan dere ønsker at fremtiden for barnet skal være. Skal barnefar ha en aktiv rolle og tilstedeværelse i barnets liv, eller vil det kun være deg og barnet? Det er jo mange som lever med «skilte» foreldre, og det finnes jo så mange ulike familiekonstellasjoner at dere må finne ut av hva som funker for dere. Du må også finne ut hva du ønsker, og eventuelt hva dine behov fra barnefar er så kan du ta en beslutning lykke til ❤️ 1
ingelill Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 (endret) . Endret 13. september 2023 av ingelill
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 Jeg er nok rundt 5 uker på vei. Vi har det veldig fint sammen, så jeg ser ikke for meg at jeg blir alene i denne situasjonen. Hans følelser og ønsker betyr også mye for meg. Jeg vet han ville blitt en god far og at vi hadde fått det til. Han sier han støtter meg og men også at dette er noe han egt ikke vil enda. Anonymkode: 5ba46...0ec
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er nok rundt 5 uker på vei. Vi har det veldig fint sammen, så jeg ser ikke for meg at jeg blir alene i denne situasjonen. Hans følelser og ønsker betyr også mye for meg. Jeg vet han ville blitt en god far og at vi hadde fått det til. Han sier han støtter meg og men også at dette er noe han egt ikke vil enda. Anonymkode: 5ba46...0ec « Far blir far når barnet blir født. Mor blir mor når hun blir gravid» Selvfølgelig bare et ordtak, men det er noe i det… Dette er litt abstrakt for menn i begynnelsen, men når barnet begynner å sparke etc så endrer dette seg for mennene også… Dere må selvfølgelig prate, men av og til skjer livet - og man må bare hoppe i det.. Dere er jo ikke unge heller… Anonymkode: 8bf98...5d8 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er nok rundt 5 uker på vei. Vi har det veldig fint sammen, så jeg ser ikke for meg at jeg blir alene i denne situasjonen. Hans følelser og ønsker betyr også mye for meg. Jeg vet han ville blitt en god far og at vi hadde fått det til. Han sier han støtter meg og men også at dette er noe han egt ikke vil enda. Anonymkode: 5ba46...0ec Det er jo litt forskjell på å være klar for å aktivt prøve på å få barn og det å ha havnet i situasjonen hvor du allerede er blitt gravid. Når tenker han at han vil være klar da? Hvis det er typ 1-2 år så vil det nok for mange ha føltes tullete å ta abort nå. Anonymkode: 97f61...3f1 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 Jeg tenker som så at dere er ikke i tidlig 20 årene, har det fint sammen og alt ser bra ut dor fremtiden. Og hvis du ønsker å beholde så hadde jeg gått for det. Man kan ikke alltid velge når ting skjer. Han sier han støtter deg uansett, da tenker jeg han også er klar over at du kan velge å beholde uten at han kan si særlig på det. Hadde han sagt han ønsket abort og forholdet ville vært over om du beholdt måtte du tatt ett valg om barnet eller forholdet. Jeg ville beholdt. Til syvende og sist er det ditt valg. Du kan lytte til hans følelser og tanker, men det er din kropp, ditt valg. Jeg hadde personlig beholdt. Men det er opp til deg og gjøre det som føles rett for deg. Anonymkode: 20f41...313 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Skrevet 13. september 2023 Det høres jo ut som du vil beholde og da burde du nok ikke ta abort. Det høres også ut som om dere er modne og klarer dette. Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt, men dere må snakke sammen og bli helt sikre. Abort er det mange som angrer på så der burde du være veldig sikker ❤️ Så er det verdt å tenke på at det er ikke sikkert at det går like lett senere. Anonymkode: 0ddb7...214 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14 Skrevet 13. september 2023 Du vil angre på abort. Kanskje er dette den eneste gangen i livet du er gravid ❤️ Anonymkode: a3c9b...47f 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #15 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): « Far blir far når barnet blir født. Mor blir mor når hun blir gravid» Selvfølgelig bare et ordtak, men det er noe i det… Dette er litt abstrakt for menn i begynnelsen, men når barnet begynner å sparke etc så endrer dette seg for mennene også… Dere må selvfølgelig prate, men av og til skjer livet - og man må bare hoppe i det.. Dere er jo ikke unge heller… Anonymkode: 8bf98...5d8 Dette trengte jeg å høre 💛 Anonymkode: 5ba46...0ec 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Skrevet 13. september 2023 Du ønsker jo egentlig ikke abort, så da burde du ikke gjøre det. Da jeg ble gravid som 19 åring sto jeg i samme situasjon. Far slo seg til ro med situasjonen utover i graviditeten. De må ofte bare vente seg til tanken ☺ Anonymkode: 502b5...8a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #17 Skrevet 13. september 2023 Jeg fikk påvist veldig lavt egglager da jeg var 35. Det er mulig dine egg holder til du er 45, men det er ingen garantier. Dersom du ønsker flere barn er det kanskje denne muligheten dere får til å rekke det❤️ Anonymkode: 66206...8d1 2 1 1
Sunshade83 Skrevet 13. september 2023 #18 Skrevet 13. september 2023 Du vet ikke om du kan bli gravid når han er klar for å bli far. Jeg personlig ville beholdt, men det er ditt liv og din kropp. Hva han vil eller ikke vil har ikke noe som helst å si. Har selv vært alenemor og det går helt fint om det skulle bli sluttresultatet. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #19 Skrevet 13. september 2023 Hva er grunnen egentlig for at han er i tvil? Vil han bli far en gang? Hvorfor er det bedre senere? Økonomisk pleier det jo å gå oppover med årene, mens sjansen til å bli gravid går nedover. Personlig mener jeg det bør være spesielt gode grunner for å ta abort, for det er jo noe man kan komme til å angre på og slite med i ettertid. Dere er jo i den perfekte alder for å få barn! Behold! ❤️ Anonymkode: 7b7a7...665 2
Enmanelskeråhate Skrevet 13. september 2023 #20 Skrevet 13. september 2023 29år når blir han klar da, på 62 års dagen?? 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå