Gå til innhold

Fri til mannen - råd/tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å fri til kjæresten gjennom mange år (jeg er dame, han er mann). Er det noen som har tips og råd, hvordan gjennomføre frieriet da jeg vil gjøre litt ekstra ut av det og ikke casual,  noen som har fridd til mannen selv? Hvordan er det vanlig at man gjør det med forlovelsesringer, kjøper jeg til han og så kjøper han til meg ved en senere anledning, eller frir jeg uten ring og så går vi og kjøper sammen?  Hva har dere andre gjort?

Anonymkode: c3e2e...821

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det enkelt er mitt tips. Kjøp en ring. Spis en god middag sammen. Ha sex. Gå ned på kne og spør om han vil gifte seg med deg. Avslutt med sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Først og fremst: tror du han vil like at du frir? 

Anonymkode: 3b2e6...0e4

Ja, det har ligget i kortene en stund, han er bare forferdelig treig av seg. Og så er vi litt utradisjonelle av oss. -TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har tenkt å fri til kjæresten gjennom mange år (jeg er dame, han er mann). Er det noen som har tips og råd, hvordan gjennomføre frieriet da jeg vil gjøre litt ekstra ut av det og ikke casual,  noen som har fridd til mannen selv? Hvordan er det vanlig at man gjør det med forlovelsesringer, kjøper jeg til han og så kjøper han til meg ved en senere anledning, eller frir jeg uten ring og så går vi og kjøper sammen?  Hva har dere andre gjort?

Men som ikke frir vil ikke bli fridd til. Enkel og greit. Hvorfor i all verden har han ikke fridd til deg, jo fordi han ikke vil gifte seg. Skal du liksom presse han opp i et hjørne, det er veldig vanskelig å si nei når noen spør. 

Anonymkode: 4b731...cf8

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda bedre. Har dere Tesla så fri i den. Mer romantisk kan det ikke bli❤️

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men som ikke frir vil ikke bli fridd til. Enkel og greit. Hvorfor i all verden har han ikke fridd til deg, jo fordi han ikke vil gifte seg. Skal du liksom presse han opp i et hjørne, det er veldig vanskelig å si nei når noen spør. 

Nå er ikke alle menn like, så ingen kan snakke for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som sagt - vi er utradisjonelle. Han har sagt han kunne tenkt seg å bli fridd til. Hvis du leser første innlegget mitt, ser du at jeg ikke spurte OM jeg skulle fri eller ikke. Så det trenger du ikke legge deg borti. -TS

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elooon skrev (7 minutter siden):

Gjør det enkelt er mitt tips. Kjøp en ring. Spis en god middag sammen. Ha sex. Gå ned på kne og spør om han vil gifte seg med deg. Avslutt med sex. 

Takk for svar og tips, endelig noen som gadd svare skikkelig 😂 -TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som sagt - vi er utradisjonelle. Han har sagt han kunne tenkt seg å bli fridd til. Hvis du leser første innlegget mitt, ser du at jeg ikke spurte OM jeg skulle fri eller ikke. Så det trenger du ikke legge deg borti. -TS

Jaja😇 Hold oss oppdatert. Og ja, gjerne i Teslaen, slik en over skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å fri til min samboer. Han har sagt at om noen skal fri så må det bli meg. Greit det😄 Jeg har tenkt å samle litt venner ute ved en gapahuk eller noe, uformelt, ordne noe enkel mat, henge opp lyslenker, og overraske han med det, før jeg frir. Tror ikke jeg kommer til å gå ned på kne. 

Anonymkode: 2a262...fd7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det var mange gammeldagse, dømmende kjerringer i tråden her.

Det er faktisk mange kvinner som absolutt ikke kunne tenke seg en mann som har gammeldagse verdier stappet så langt opp i rumpa at de får panikk hvis dama gjør noe utradisjonelt. Sånn sett er det veldig lurt for dama å fri, så kan de verste fossilene lukes bort. Får han panikk, vel da går hun videre og så får han heller finne seg en lydig liten frue med skaut og mamelukker.

Anonymkode: bc049...936

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på alle som mener man mangler selvrespekt ved å fri til en mann. Det er kvinnene som maser og gnager og sutrer på kjæresten sin for å få ham til å fri som er patetiske.

Jeg fridde til min mann på en ferie på New Zealand på julaften. Vi var på restaurant og spiste julemiddag, og jeg sa at "jeg har en julegave til deg". Så fikk han et kort hvor det stod "vil du gifte deg med meg?" i. Vi er ikke så glad i store gester og sånt, så vi ville begge blitt brydd hvis jeg laget en scene i restauranten med å gå ned på kne og sånn. Jeg kjøpte ikke ringer, siden jeg antok at vi skulle ha gifteringer (og sånn ble det). 

Det var en av mine beste kvelder❤

Anonymkode: da32f...3df

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det stemmer jo ikke i det hele tatt. Det er mange menn som ikke frir, men fortsatt kunne tenkt seg å gifte seg. 
Vil tro TS kjenner sin samboer bedre enn du gjør. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil heller spørre — hva er poenget med å gifte seg? 

Anonymkode: bb7be...0f3

Poenget er å sikre seg juridisk i forholdet. Ekteskapet er en kontrakt. Man kan ikke oppnå de samme rammene ved å skrive samboerkontrakt og testamente - ekteskapsloven favner veldig bredt. 

Anonymkode: da32f...3df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør spørre deg selv om er; vil han gifte seg? Er dette noe han ønsker? Om du mistenker at han kanskje ikke er så keen, hvor viktig er det for deg å bli gift?

Det andre; hvordan vil du takle et nei? Eller .. et halvhjertet "Ja, det kan vi sikkert"? Det er særlig en risiko om han ikke er så helhjertet som du kanskje er. Vil et skuldertrekkende "ja, hvorfor ikke" være godt nok eller ikke?

Med andre ord, setter du deg selv opp i en knipe? For mange er spørsmål om giftemål et slags ultimatum. Det er ja eller samlivsbrudd. Kan du leve med et "Nei, jeg foretrekker at vi fortsetter som samboere" eller et halventusiastisk "tja, om det er så viktig for deg".

Hvor viktig er giftemål for deg versus det kjæreste- og samboerforholdet dere har i dag? Kjører du forholdet mot stupet med en distinkt nedside? ... i så fall, er ringen på fingeren verdt det?

PS: Det er ikke meningen å være Doktor Doom & Gloom, men det er ting å tenke på. Jeg fridde til min kjære og hun sa ja. Personlig ville taklet et "Nei, jeg vil heller være samboere" bra og jeg var relativt sikker på at hun ville si ja. Sånn sett var det liten risiko, men andre kan jo legge mer i det / være mer usikker enn det.

Har dere snakket om giftemål? Om fremtid og alt slikt?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott initiativ! :D 

Ingen grunn til å sitte og vente på mannen! 

Vit at en del menn ikke liker å stå i sentrum blant mye mennesker under slike omstendigheter pga føleriet rundt friingen. Så før du planlegger for hardt så bør du tenke over eller finne ut av om dette gjelder din mann. Ofte er det enkleste det beste. 

F.eks hadde jeg fått fnatt om hun satt seg på kne og dro fram en ring midt under en storslått familiesammenkomst, der liksom familien bevitnet det hele. 

Vil bare minne deg på om at det er mye lettere for en mann å si ja til et frieri enn å fri selv. For min del hadde jeg samboer i 10 år uten at vi ble forlovet. Fordi jeg fridde aldri. Det satt for langt inne. Men hadde hun på ett tidspunkt fridd så hadde jeg sagt ja. 

Som sagt, gjør det enklere enn du først innbilder at du må gjøre det. Kanskje ikke gjør det casual, men ikke gjør det storslått heller. Vær gjerne på tomannshånd, men maks 2 vitner. 

For øvrig anbefaler jeg deg å fri uten ring, eventuelt typ en billig og symbolsk "tommelring" eller lignende. Og så kjøper dere ringer sammen. Ringer bør prøves og "kjennes" på, for det finnes mange former, farger, kombinasjoner og størrelser.

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette betyr jo at alle menn som frir presser sine partnere.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (6 minutter siden):

Det første du bør spørre deg selv om er; vil han gifte seg? Er dette noe han ønsker? Om du mistenker at han kanskje ikke er så keen, hvor viktig er det for deg å bli gift?

Det andre; hvordan vil du takle et nei? Eller .. et halvhjertet "Ja, det kan vi sikkert"? Det er særlig en risiko om han ikke er så helhjertet som du kanskje er. Vil et skuldertrekkende "ja, hvorfor ikke" være godt nok eller ikke?

Med andre ord, setter du deg selv opp i en knipe? For mange er spørsmål om giftemål et slags ultimatum. Det er ja eller samlivsbrudd. Kan du leve med et "Nei, jeg foretrekker at vi fortsetter som samboere" eller et halventusiastisk "tja, om det er så viktig for deg".

Hvor viktig er giftemål for deg versus det kjæreste- og samboerforholdet dere har i dag? Kjører du forholdet mot stupet med en distinkt nedside? ... i så fall, er ringen på fingeren verdt det?

PS: Det er ikke meningen å være Doktor Doom & Gloom, men det er ting å tenke på. Jeg fridde til min kjære og hun sa ja. Personlig ville taklet et "Nei, jeg vil heller være samboere" bra og jeg var relativt sikker på at hun ville si ja. Sånn sett var det liten risiko, men andre kan jo legge mer i det / være mer usikker enn det.

Har dere snakket om giftemål? Om fremtid og alt slikt?

Dette må jo også gjelde for menn som frir.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brunello said:

Dette må jo også gjelde for menn som frir.

Absolutt. Det gjelder alle kjønn, identiteter og samlivssammensetninger, regnbueflagg inkludert.

Man ber en (eller flere) personer om å tilbringe resten av deres liv sterkt bunnet til deg. Du skal mer eller mindre få den viktigste plassen i resten av noens liv. Det -ER- en gigantisk ting å be om og det skulle bare mangle at det ikke behandles med den verdighet og gjennomtanke som det fordrer.
Om det ikke er livets aller største spørsmål, så er det riktig så nærme toppen.

Ikke spør om giftemål om du ikke kan takle et "Nei, jeg foretrekker å ha det slik vi har det nå".

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...