Gå til innhold

Lansering av iPhone 15 klokken 19 i dag

Fountaine

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Kalikalinka said:

Jeg har en iPhone 11 som fungerer utmerket på alle måter, og kan personlig ikke se noen grunn til å bruke helt latterlig mye penger på en ny når den gamle funker som den skal.

(Egentlig har jeg mest lyst til å bytte til en dum mobil, så jeg kan bruke fritiden min på noe bedre enn å scrolle.)

Samtidig er det mange apper som er praktiske. Vil si livet blir mer tungvint når man ikke bruker smarttelefon. 

Anonymkode: bd1a0...1d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samtidig er det mange apper som er praktiske. Vil si livet blir mer tungvint når man ikke bruker smarttelefon. 

Det er sant, men jeg tenkte å skaffe to simkort og ha iPhonen i reserve til de gangene jeg trenger Vipps, digitale adgangskort og sånt. Må bare lære meg å planlegge ordentlig og det har jeg egentlig veldig godt av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalikalinka skrev (1 time siden):

Det er sant, men jeg tenkte å skaffe to simkort og ha iPhonen i reserve til de gangene jeg trenger Vipps, digitale adgangskort og sånt. Må bare lære meg å planlegge ordentlig og det har jeg egentlig veldig godt av :) 

Jeg har sjekket ut hvor mye jeg har brukt av telefonen til dumb-phone, og jeg har flere måneder etter hverandre der jeg ikke rører mobiltjenestene... 

Mitt største spørsmål og vurdering av iPhone15 Pro, er om USB 3 støtten er såpass god jeg kan koble på en projektor og kjøre en presentasjon eller video fra den på kabel. For det er en mye mer viktig del av mitt bruksområde enn det å snakke i telefonen eller sende SMS.  For det VAR en teknisk mulighet på lightning, og vil ikke være en mulighet på usb-c koblingen på iPhone 15 (hvis ikke Apple har lagd en veldig hackey kabel for akkurat det .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (2 minutter siden):

Jeg har sjekket ut hvor mye jeg har brukt av telefonen til dumb-phone, og jeg har flere måneder etter hverandre der jeg ikke rører mobiltjenestene... 

Mitt største spørsmål og vurdering av iPhone15 Pro, er om USB 3 støtten er såpass god jeg kan koble på en projektor og kjøre en presentasjon eller video fra den på kabel. For det er en mye mer viktig del av mitt bruksområde enn det å snakke i telefonen eller sende SMS.  For det VAR en teknisk mulighet på lightning, og vil ikke være en mulighet på usb-c koblingen på iPhone 15 (hvis ikke Apple har lagd en veldig hackey kabel for akkurat det .)

Vi har forskjellige behov :) Jeg sender og mottar en haug med sms, og ringer en god del. Det meste annet jeg bruker mobilen til hadde jeg i grunnen hatt veldig godt av å ikke gjøre... (Har PC til jobbgreier og er fornøyd med den.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalikalinka skrev (Akkurat nå):

Vi har forskjellige behov :) Jeg sender og mottar en haug med sms, og ringer en god del. Det meste annet jeg bruker mobilen til hadde jeg i grunnen hatt veldig godt av å ikke gjøre... (Har PC til jobbgreier og er fornøyd med den.)

Og dette er det jeg virkelig ønsker å påpeke. Vi lever i en vidunderlig verden.

Det er et enormt utvalg av mobiler for alle behov.

Jeg kan ikke se et eneste behov, fra "Jeg trenger en Doro, for jeg trenger store tall og vet knapt hvordan en telefon virker" til "Jeg trenger en telefon der jeg kan bygge mitt eget OS og installere github på og installere mine private programmer fra der" som ikke er dekket i mobilmarkedet... Det er et bedre marked  i mobilmarkedet enn i noe som helst annet marked. 

Noen kjøper ny iPhone ved hver lansering; det er ikke et problem, de er ikke dumme, de dekker sitt behov. Status er et behov!

Men jeg kjøper mye Apple ting; og folk ser ned på meg. Hvilket føles rart,

Jeg kjøper Android , jeg jobber med Windows , jeg har Linux ; jeg vet 100% hva jeg får med Apple, og det er ganske bra utstyr, og de har et mye bedre økosystem enn resten. Hvilket alltid har vært Apple sin styrke og hvorfor jeg ikke direkte hopper på kritikken når de sliter med å droppe egne kontakter. Mer frustrerende med Apple, er at de er flinke til å droppe ting.  Det er jævlig kult når jeg vil de skal droppe analoge interface og gjøre alt digitalt, suger enormt, når de hopper til USB C uten å la deg få beholde gamle USB porter og MagSafe. Men sånn er Apple, og jeg vet hvorfor, så det er prisen med den hardwaren, i motsetning til den andre PC'en min jeg ikke skal nevne navn på, som suger så jævlig jeg skulle vært overlykkelig...... 

Jeg kjøper utstyr som skal gjøre en jobb for meg. (og jeg kjøper ikke en jævla fuckings ting som ikke er brukbart, selv om jeg av og til blir lurt og skal tilbake til Dell )

Apple driver med salgsprosesser !: Yippe ka yeah motherfucker... DET er det KUN Apple som driver med .... (dumb bitch)

Alle selger, Apple er GODE på det, og det er en gevinst for alle oss andre. For techbransjes er fylt med innovative selskaper som gikk dukken og etterlot seg tap for sine brukere fordi de ikke klarte å SELGE. Apple klarte å selge ideen om en mobil for 20 000 som knapt virker en full dag, og det er det ikke bare Apple som vinner på , det gir rommet for Samsung Fold og  alle andre spektakulære telefoner form veldig tynne markeder. 

Og for alle andre, så er nokia 3310 kommet ... (akkurat denne er et tåpelig kjøp, siden den ikke er 4G, og siden GSM er på vei til å bli faset ut. )

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fountaine skrev (52 minutter siden):

Flere som forhåndsbestilte i dag? Jeg fikk bestilt en Pro Max 256 gb.

Ja! Bestilte samme! Men det gjorde vondt i lommeboka 🫣

Anonymkode: 03f4d...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en iPhone 14 Pro i fjor, så jeg venter nok til iPhone 16 kommer ut. 

Anonymkode: 56424...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 13 pro max. blir ikke å kjøpe ny før denne tar kvelden. jeg merker ikke forskjell på 60 og 120 skjerm som jeg trodde jeg ville gjøre. og var grunnen til at jeg byttet fra iphone 12. med di prisene de har nå så blir jeg nok å satse på en SE neste gang. håper da at de har gått over til en iphone X kropp på den. hadde det ikke vært for IOS, så hadde jeg gått over til android.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har en fungerende mobil, men likevel velger å kjøpe ny; hvorfor? Ikke ment som kritikk, kun nysgjerrig

Anonymkode: 58367...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (19 timer siden):

Flere som forhåndsbestilte i dag? Jeg fikk bestilt en Pro Max 256 gb.

Jepp :) Ble en pro 128 gb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dere som har en fungerende mobil, men likevel velger å kjøpe ny; hvorfor? Ikke ment som kritikk, kun nysgjerrig

Anonymkode: 58367...5e2

Så enkelt at jeg har lyst på ny, og pleier å bytte annenhvert år. 

Den jeg har nå trenger egentlig bare et nytt batteri, men jeg har mer lyst på noe nytt, så da blir det sånn.

Også får noen andre gleden av å kjøpe min gamle i steden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Ænema said:

har en 13 pro max. blir ikke å kjøpe ny før denne tar kvelden. jeg merker ikke forskjell på 60 og 120 skjerm som jeg trodde jeg ville gjøre. og var grunnen til at jeg byttet fra iphone 12. med di prisene de har nå så blir jeg nok å satse på en SE neste gang. håper da at de har gått over til en iphone X kropp på den. hadde det ikke vært for IOS, så hadde jeg gått over til android.

Helt utrolig hvor lenge Apple har holdt den gamle kroppen, den var jo også utdatert da iPhone 8 kom. Er nesten 10 år siden Androids flaggskip-modeller hadde fullskjerm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har en litt over et år gammel iPhone 12 mini som jeg er veldig fornøyd med. Kommer ikke til å bytte på et par-tre år enda. Pleier å ha iPhonene mine i 3-4 år før jeg bytter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen planer om å nedgradere til iphone, uansett versjon. Jobben betaler for mobilen min, så da velger jeg heller fra øverste hylle.

Anonymkode: f6b24...869

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt iPhone så lenge jeg kan huske, men nå vurderer jeg sterkt å bytte til Samsung ved neste telefonbytte. Jeg synes Apple har blitt så kjedelig - det er "minimale" oppgraderinger hvert år (innmaten er sikkert endret en del), men de ser jo helt like ut. Føler de hauser så veldig opp hvor "bra" den nyeste iPhonen er, også ser den helt lik ut. Og så har Apple blitt vanvittig dyrt. Apple er ikke lengre så veldig innovative.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerpuffen skrev (1 time siden):

Jeg har hatt iPhone så lenge jeg kan huske, men nå vurderer jeg sterkt å bytte til Samsung ved neste telefonbytte. Jeg synes Apple har blitt så kjedelig - det er "minimale" oppgraderinger hvert år (innmaten er sikkert endret en del), men de ser jo helt like ut. Føler de hauser så veldig opp hvor "bra" den nyeste iPhonen er, også ser den helt lik ut. Og så har Apple blitt vanvittig dyrt. Apple er ikke lengre så veldig innovative.

Er det så mye bedre oppgraderinger på de andre telefonene? F.eks Samsung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (2 minutter siden):

Er det så mye bedre oppgraderinger på de andre telefonene? F.eks Samsung?

Nei, men de kommet med nye ideer som flipp og brette telefoner. iPhone har jo ikke gjort noe spennende på leeenge

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...