Gå til innhold

Barn i trafikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere? Jeg synes at barn under 10,5 år IKKE skal sykle alene i trafikken før denne tid, trygg trafikk sier at barn ikke kan dømme trafikk før denne tid! Jeg vil oppfordre foreldre til å ikke la barn sykle ute alene før denne alderen, forøvrig synes jeg det er rart at barn u der 8/ 9 år er ute alene i trafikkerte områder! Pass på foreldre!!

Anonymkode: 7cd08...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo også veldig mange voksne som ikke kan sykle i trafikken og forholde seg til trafikkreglene.

Burde vært mye mer fokus på opplæring, det kunne vært aldersgrense og krav om bestått test for å få sykle innenfor visse trafikkerte soner.

Anonymkode: 54ef6...600

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye verre med tenåringene som sykler midt i veien uten hjelm mens de trykker på telefonen... 
Eller tenåringene som står 3 stk på sparkesykler i gata, langs fortauet... 
Det er mulig disse i teorien skulle vært i stand til å vurdere trafikken, men da har noe helt fundamentalt sviktet i opplæringen... 

Da vil jeg heller møte på en 7-8 åring som sykler alene, med hjelp på, og begge hendene på styret. 

Anonymkode: 3a7c1...f3a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette tenkte jeg på da jeg syklet til jobb i morges. Gang og sykkelvei store deler av veien, men barna sperrer jo hele veien. De sykler 3 stk i bredden, står stille i flokk rett rundt en sving og sperrer veien fullstendig, vingler noe ekstremt så det er farlig å sykle forbi. De er jo farlige for hverandre også, for ungene tenker jo ikke over at rundt denne svingen kan det stå fem tiåringer som diskuterer fotballkort. For et pes å forholde seg til! 

Ungene bør få sykle, men de må få tett oppfølging og opplæring! 

Tenåringer på elsparkesykler er også irriterende, de har musikk på øret, vingler midt i veien, hører ingenting og det går sakte... Skaff de en skikkelig sykkel i det minste! 

Anonymkode: 1aed4...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er damer i 40 årene. Giga SUV men ingen peiling om bilens dimensjoner. Kjører i midten, svinger som lastebil med henger, klarer ikke å holde felt, stopper meningsløs midt i krysse for å snu og så videre .. 

Kidsa i 30 sonen kan jeg slappe av med. 

Anonymkode: aa9fd...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...