Majer Skrevet 11. september 2023 #41 Skrevet 11. september 2023 Som regel er nikotinen ute av snusen når den kastes. Det betyr at det i de fleste tilfeller går helt fint. Men det hender det er igjen en del nikotin og sa blir hunden dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #42 Skrevet 11. september 2023 Merkelig at den spiste det og ikke har noen instinkter imot noe som lukter slik. Husker en kamerat av faren min som holdt ut en (ikke brukt) snus klyse mot hunden vår, og den regnet med at det var noe godbiter han holdt ut til den, men med en gang den kom i nærheten og kjente hvordan snusen luktet så snudde hunden og gikk tilbake til sengen sin. Den skjønte godt at dette ikke var noe spiselig. Noe liknende skjedde når vi gav den rabarbra en gang. Den skjønte at dette ikke var noe godt uten å ta en smakebit en gang, og bare berte den bort i et hjørne og la den fra seg uten å ta et eneste tygg. Anonymkode: 981e0...7af
Påkrevd Skrevet 11. september 2023 #43 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Morsomt at en dyreiet sier de ikke har råd til å gå til dyrlegen, sier de har ringt dyrlegen, men da ikke har fått beskjed om at det ikke er farlig og selv skal se etter symptomer? Alt ts har skrevet i de 2 første innleggene tilsier jo at man kanskje ikke bør ha dyr. For hvorfor se etter symptomer og ta hunden med til dyrlege ved symptomer, hvis man har ringt dyrlegen og dyrlegen har sagt det ikke er farlig? Eller stoler ts mer på KG enn en veterinær? Anonymkode: 9ce35...540 Tråden er lenger enn to innlegg. TS sier heller ikke at h*n ikke har råd til veterinær, men at det er dyrt. Det påpekes også at det ved første tegn til symptomer bærer rett på sykestua. Etter en telefon der veterinær bekrefter at det er minimal sjanse for forgiftning, er det da tatt en beslutning om å se an inntil videre. Helt innafor, spør du meg. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #44 Skrevet 11. september 2023 Påkrevd skrev (27 minutter siden): Alltid "morsomt" å lese disse tråden der folk har et eller annet problem/situasjon med dyr eller barn. Halvparten av kommentarene er fra perfekte individer som ikke gjør noen feil i oppdragelsen...ever! Og at en vilter valp på oppdagelsesferd i en ny verden får noe i munnen som helst ikke burde vært der, nei det kvalifiserer til avlivning....av eier😂 Ta dere en skikkelig svær bolle, hele gjengen. Hvis hunden ikke fikk svelget, veterinær har bekreftet at sjansen for at noe skal skje er svært liten, og du (TS) bor i nærheten, tenker jeg det er helt ok å ta et dypt pust, roe ned og holde et ekstra øye på hunden, så går det nok helt strålende👍 Man følger jo ikke med hele tiden hvis hunden fikk i seg snus. Det sier seg selv. Anonymkode: 8e9c9...138
Påkrevd Skrevet 11. september 2023 #45 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man følger jo ikke med hele tiden hvis hunden fikk i seg snus. Det sier seg selv. Anonymkode: 8e9c9...138 Ingen! i menneskehetens og hundenes historie har noensinne klart den bragden å ha 100% kontroll på hva en hunds snute kommer borti, så ja, det sier seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #46 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Morsomt at en dyreiet sier de ikke har råd til å gå til dyrlegen, sier de har ringt dyrlegen, men da ikke har fått beskjed om at det ikke er farlig og selv skal se etter symptomer? Alt ts har skrevet i de 2 første innleggene tilsier jo at man kanskje ikke bør ha dyr. For hvorfor se etter symptomer og ta hunden med til dyrlege ved symptomer, hvis man har ringt dyrlegen og dyrlegen har sagt det ikke er farlig? Eller stoler ts mer på KG enn en veterinær? Anonymkode: 9ce35...540 Jeg har råd til å dra til veterinæren, og veterinæren sa aldri at det ikke var farlig. Men ettersom at hun fikk mer detaljert info om hva som skjedde kom hun frem til at dette mest sannsynlig kom til å gå fint, men at jeg bare skulle følge ekstra godt med i tilfelle. Anonymkode: f86c8...126
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #47 Skrevet 11. september 2023 Dere kan ikke få gjort mye annet, dere som kritiserer ts for å ikke ha 100 prosent kontroll på hunden hvert eneste sekund i døgnet. Hvordan får man laget mat og vasket klær når man har blikket på hunden absolutt HELE tiden? 🫠 Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har måttet ta fra min noe han tygger på, tråkket han på labbene fordi han plutselig er under meg, lett etter han fordi jeg plutselig ikke skjønner hvor han er.. Han har heldigvis aldri spist snus, men det er bare flaks, han har jo så absolutt hatt muligheten. Jeg ser jo rett som det er at det ligger langs veien der han går og sniffer (og jeg var veldig påpasselig før), men han bryr seg ikke det minste om dem. Ikke begrav deg i skyldfølelse ts, det er menneskelig å være menneske. Ta det heller som en lærepenge, og motivasjon til å øve på "slipp". Det kommer flere tabber og dårlig samvittighet Anonymkode: 5ed9e...f1e 1
Gjest Gliffy Skrevet 11. september 2023 #48 Skrevet 11. september 2023 Herregud folk her er jo helt urealistiske. Det et plent umulig å følge 100% med på hunden hele tiden. Man må jo faktisk også følge med på trafikken og verden rundt seg. Det er også mørkt store deler av døgnet og masse rart ligger skjult nedi gresset og under busker. Eneste måten å bli 100% sikker er å bruke munnkurv
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #49 Skrevet 12. september 2023 Hørtes ut som du har gjort ting riktig TS. Ikke hør på alle svarene du får. Anonymkode: 4ef3a...276
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå