Gå til innhold

Trenger råd, ang sofa!


Tullerusk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Ektorp sovesofa fra Ikea, da jeg har små barn, tenkte jeg at vi skulle kjøpe to seteren i sammen serien. Gidder ikke spandere så mye på sofa enda, venter heller noen år til de er større.

Men så fikk jeg et problem!

Vi har blått trekk, men det er jo ute av produksjon! :cry:

Ikke er det mulig å skaffe heller. Også jeg som hadde gleda meg til å endelig få en hel sofagruppe igjen, er litt stusselig med bare en sofa.

Så nå er jeg igrunnen ganske rådløs, hva gjør jeg.

1. Kjøper helt ny sofagruppe, som jeg egentlig verken vil eller har råd til akkurat nå.

2. Henter fram den gamle hjørnesofaen, som er fin som ny, men ikke passer inn til de nye møblene vi har kjøpt. Er feil stil liksom....

3.Kjøper en ny to seter i et annet stoff: hvit, lilla, beige, blå og hvit stripete eller rosa blomstrete.

4.Kjøper ny som på alt. 3, men kjøper i tilegg et nytt trekk i samme stoff til den vi har fra før.

Syntes dette er kjempevanskelig jeg!

Og særlig siden jeg ikke likte noen av de nye stoffene. Syntes de lyse er for skittent, lilla, ueee, og blomster og stiper- for romantisk!

Gode råd mottas med takk!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å vente med alt som herer sofa?

Hvis du savner flere sitteplasser, så finnes det masse fine stoler, som du kanskje kan bruke i et annet rom senere. Finn noen som ligner på sofaen din i fargen, trenger ikke å være helt likt heller.

IKEA har også masse fine, store "sitteputer" som passer fint for barn og voksne. Ser kanskje ikke så møblert ut men...

Ellers ville jeg tatt frem den gamle sofaen tror jeg. Spart pengene til jeg hadde større barn og så kjøpt ny sofa.

Er enig med deg ang. fargene. Lyst er ikke praktisk og lilla/blomstrete krever mye av møblene rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ektorp 2-seter, 3-seter og stol (tor da det var Ektorp den heter.. :roll: ) Og har hatt både blå, gule, rutete og beige trekk på den.

Det må da være lettest for deg å kjøpe ny to seter, og med nytt, likt trekk til den gamle sovesofaen?

Det beige trekket med kremfarget kantbånd på har vi nå, og er kjempefint :D

Har også hatt gult, det var også OK.

Vet egentlig ikke om dette var til hjelp men.. :ler:

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke selge den gamle sofaen som likevel ikke passer inn, - kanskje du da lettere kan finansiere en ny??? IKEA har jo annet enn Ektorp....... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har vegger i lys toscana, møbler i bjørk og hvitt.

Blir det ikke da litt blekt med så lys sofa da? Syntes det er litt fargeløst i stua fra før......

Den gamle har jeg absolutt ikke lyst å ha inn i stua igjen. Den er nesten like fin som da jeg kjøpte den for fem år siden, men blå med blomster mønster og furu på armlena, æsj! Tror ikke jeg får noe for den, da jeg betalte bare 8000 den gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lys beige/grå vegger og det blir ikke fargeløst hos meg..

Har en del puter med litt farge på i sofaen..

Syns i grunn det er penest med nøytrale vegger og møbler jeg, og pynter heller opp med litt fargerike detaljer(Blomster, bilder, puter, gardiner osv)

Er så fresht så.. :lol:

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...