CrazyChick90 Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Tanna mi har bare knekt nede. Trodde førstesettet var tannstein som galt av tanna, men det bare smuldra opp av seg selv. Skal til tannlegen om 2 timer så dette blir dyrt. Nå sitter jeg bare stiv av redsel i sofaen og tør knapt og bevege munn. Det her kom som lyn fra klar himmel🥵 dårlig bilde, men dere ser noe. Hvordan er det mulig? Livredd for å miste tenna…🥵🥵 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Kan du ha falt/skadet den tidligere? Anonymkode: 6197d...1da
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Hull inni tanna slik den er porøs. Opplevd selv. Ikke merket noe til hull før tanna delte seg i to. Anonymkode: db132...c84
CrazyChick90 Skrevet 11. september 2023 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hull inni tanna slik den er porøs. Opplevd selv. Ikke merket noe til hull før tanna delte seg i to. Anonymkode: db132...c84 Kan fort være, men hva gjør de med det?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 CrazyChick90 skrev (2 minutter siden): Kan fort være, men hva gjør de med det? Jeg bare trakk den Var lengst bak. Anonymkode: f425c...35f
CrazyChick90 Skrevet 11. september 2023 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du ha falt/skadet den tidligere? Anonymkode: 6197d...1da Aldri falt eller hatt noe trøbbel. Har en del tannstein og har hatt litt ising i tenna, men ikke sånn at jeg har sett det her komme. Aldri vært så redd i hele mitt liv faktisk. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #7 Skrevet 11. september 2023 Kjipt, og alt for dyrt med tannlege. Anonymkode: 741d8...e65
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 CrazyChick90 skrev (30 minutter siden): Kan fort være, men hva gjør de med det? De bygger den opp. Anonymkode: db132...c84
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 Det å bygge opp tanna mi koster 3000kr. Det med røntgen og rens. Så ikke skremmende dyrt. Anonymkode: db132...c84
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #10 Skrevet 11. september 2023 Hvis du får krone er det 5-7000 Anonymkode: 6197d...1da
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #11 Skrevet 11. september 2023 CrazyChick90 skrev (35 minutter siden): Aldri falt eller hatt noe trøbbel. Har en del tannstein og har hatt litt ising i tenna, men ikke sånn at jeg har sett det her komme. Aldri vært så redd i hele mitt liv faktisk. Ikke vær redd, dette kan de ordne. Det kan ramme en og en tann og betyr ikke at alle tennene dine blir slik. Dette kan de hjelpe med, de har og mulighet til delbetaling ofte og Anonymkode: f3031...e21 1
CrazyChick90 Skrevet 11. september 2023 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det å bygge opp tanna mi koster 3000kr. Det med røntgen og rens. Så ikke skremmende dyrt. Anonymkode: db132...c84 Jeg er nesten villig til å betale hva som helst for å få det ordnet FORT! Det er plagsomt, skummelt litt vondt. Tunga kiler seg fast hele tida😅 1
CrazyChick90 Skrevet 11. september 2023 Forfatter #13 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke vær redd, dette kan de ordne. Det kan ramme en og en tann og betyr ikke at alle tennene dine blir slik. Dette kan de hjelpe med, de har og mulighet til delbetaling ofte og Anonymkode: f3031...e21 Takk! Jeg bare håper ikke tanna detter ut eller at jeg får smerter før morgendagen da jeg skal til min tannlege. Skal bare til tannlegevakta nå for sjekk. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #14 Skrevet 11. september 2023 Det samme skjedde med meg for 2 mnd siden… Ringte tannlegen og fikk time med en gang, da det var noen som hadde avbestilt time. Jeg hadde griseflaks, og betalte faktisk bare 900-1000kr. Tror det kanskje kommer an på hvor mye av tanna som er knekt og hvor mye arbeid tannlegen bruker på å fikse det. Hun brukte 20-30 min. Tanna sitter fortsatt, lykke til! Anonymkode: 5ee77...862 1
CrazyChick90 Skrevet 11. september 2023 Forfatter #15 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det samme skjedde med meg for 2 mnd siden… Ringte tannlegen og fikk time med en gang, da det var noen som hadde avbestilt time. Jeg hadde griseflaks, og betalte faktisk bare 900-1000kr. Tror det kanskje kommer an på hvor mye av tanna som er knekt og hvor mye arbeid tannlegen bruker på å fikse det. Hun brukte 20-30 min. Tanna sitter fortsatt, lykke til! Anonymkode: 5ee77...862 Vært hos tannlegen nå og det viser seg å være tannstein som har løsna bare. Tanna er altså ikke knekt. Jeg forstår fortsatt ikke det, men må stole på tannlegen🙈🙈
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #16 Skrevet 11. september 2023 CrazyChick90 skrev (1 time siden): Vært hos tannlegen nå og det viser seg å være tannstein som har løsna bare. Tanna er altså ikke knekt. Jeg forstår fortsatt ikke det, men må stole på tannlegen🙈🙈 Ja, jeg vil anbefale en tannsteinsrens, selv om bildet var veldig overeksponert, synes tannsteinen godt 😅 Anonymkode: aeb50...78d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #17 Skrevet 12. september 2023 CrazyChick90 skrev (8 timer siden): Vært hos tannlegen nå og det viser seg å være tannstein som har løsna bare. Tanna er altså ikke knekt. Jeg forstår fortsatt ikke det, men må stole på tannlegen🙈🙈 Altså, du har helt syyyyke mengder med tannstein utifra bildene. Når du attpåtil tror at tanna di knekker pga at det faller av en bit tannstein så burde varsellampene blinke! Venninnen min fikk så mye nedsunket tannkjøtt pga tannstein at hun måtte skrape bort og transplantere kjøtt/hud fra ganen og erstatte det tapte tannkjøttet med. Hadde hun ikke gjort dette så hadde hun mistet tennene sine pga at tannhelsen blir porøs uten beskyttelse fra tannkjøttet. Da snakker vi mye smerter og mye penger. Det er nettopp pga slike tilfeller som du viser her at gratis tannlege over skatteseddelen blir holdt tilbake av enkelte politikere. Folk som ikke gidder å stelle tennene sine gjør at dette blir en svinedyr ordning for alle oss andre, som faktisk er påpasselig med munn hygiene. Anonymkode: d2615...a54
Duff Skrevet 12. september 2023 #18 Skrevet 12. september 2023 Bruk tanntråd, det er en billig forsikring mot tannstein.
CrazyChick90 Skrevet 12. september 2023 Forfatter #19 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Altså, du har helt syyyyke mengder med tannstein utifra bildene. Når du attpåtil tror at tanna di knekker pga at det faller av en bit tannstein så burde varsellampene blinke! Venninnen min fikk så mye nedsunket tannkjøtt pga tannstein at hun måtte skrape bort og transplantere kjøtt/hud fra ganen og erstatte det tapte tannkjøttet med. Hadde hun ikke gjort dette så hadde hun mistet tennene sine pga at tannhelsen blir porøs uten beskyttelse fra tannkjøttet. Da snakker vi mye smerter og mye penger. Det er nettopp pga slike tilfeller som du viser her at gratis tannlege over skatteseddelen blir holdt tilbake av enkelte politikere. Folk som ikke gidder å stelle tennene sine gjør at dette blir en svinedyr ordning for alle oss andre, som faktisk er påpasselig med munn hygiene. Anonymkode: d2615...a54 Okey! For det første så får jeg denne mengden tannstein etter 6 månedeR med normalt stell av tenner. Jeg er arvelig belasta, og for det andre så er det mye tannstein, men i følge tannlegen jeg var hos helt normalt da det kun er på baksiden av tennene nede. Du generaliserer meg uten å vite en dritt om min tannhygiene!
CrazyChick90 Skrevet 12. september 2023 Forfatter #20 Skrevet 12. september 2023 Duff skrev (9 minutter siden): Bruk tanntråd, det er en billig forsikring mot tannstein. Brukt en del tannpirker, men er ikke flink med tanntråd. I morgen skal tannsteinen fjernes og jeg gruer meg for følelsen etterpå er grusom «bak der»😩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå