Kvinne87Rogaland Skrevet 11. september 2023 #41 Del Skrevet 11. september 2023 Du sier du er glad i datteren din? Jeg er sykt glad i sønnen min, og hadde nok ikke klart å tatt abort selv. Likevel er jeg 100% for abort. Hadde abort vært ulovlig, ville tusenvis av barn blitt født som uønsket og uelsket, til uegnede foreldre. Hva skjer med disse barna? Ofte får de en dårlig barndom - de blir enten mobbere eller mobbeofre. De vokser opp til å bli kriminelle, rusmisbrukere eller NAV-klienter og selvmordskandidater. Du kommer til å se det selv når datteren din begynner på skolen. De som er mobbere og småkriminelle allerede da har foreldre som er ressurssvake. Dersom abort blir ulovlig, er det mest sannsynlig de ressurssvake som får en skokk med barn de ikke har kapasitet til å følge opp. Våre barn blir mobbet mer. Frastjålet mer. Mer utsatt for overgrep og voldtekt. Det blir mer gjengkriminalitet og rus. Gatene blir utrygge. Vi som er ressurssterke og prøver å gi barna våre en god oppvekst må holde oss inne. Verden blir et farlig og trist sted. Så jeg spør deg: vil du VIRKELIG være imot abort? 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 11. september 2023 #42 Del Skrevet 11. september 2023 En ting som spiller inn her er jo at du nå ser ned på barnet ditt som du elsker høyere enn alt, og du kunne aldri tenkt deg en verden uten. For deg så er barnet ønsket. Det er mange som ikke ønsker barn. Joda man kan diskutere opp og ned dette med at de da ikke burde ha penetrerende sex med noen som kan gjøre dem gravid. Det er en egen diskusjon. Men om noen som ikke ønsker et barn blir gravide, vil ikke barnet bli mer ønsket av at de tvinges til å bære det frem. Du har fult lov til å ikke ønske å ta abort selv, noen gang, jeg tror faktisk jeg er en av dem selv. Jeg tror ikke jeg kunne klart å gjennomført en abort av et friskt foster. Men bare fordi det er mine følelser rundt det, betyr ikke det at jeg har noen rett til å bestemme hva andre føler. At jeg skal ha rett til å si noe om hva som er riktig for andre. Jeg er for selvbestemt abort. Jeg mener at vi alle må få lov til å bestemme selv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 11. september 2023 #43 Del Skrevet 11. september 2023 juve5 skrev (2 timer siden): jeg klarer ikke annet enn å gråte og gråte og gråte over alle babyene som blir abortert. Det kunne vært min egen datter. Hun jeg elsker så høyt. Og jeg blir helt gråtkvalt av tanken på disse aborterte fostrene som kunne blitt født, ønsket og elsket Det er ikke babyer som blir abortert, det er celleklumper eller fostre som ikke kunne overlevd utenfor livmoren. Disse abortere celleklumpene eller fostrene er heller ikke ønsket eller elsket, de er nettopp uønsket. Det kan hende du hadde angret på abort om du tok det, noen gjør det, men du hadde ikke følt om aborten slik som du gjør om din baby nå, fordi den ble et helt menneske og du fødte den. Man har ikke de samme følelsene av kjærlighet om en abort. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 11. september 2023 #44 Del Skrevet 11. september 2023 Du har din fulle rett til å bestemme dette ut fra dine tanker og meninger omkring dette, på samme måte som andre har sin fulle rett til å velge annerledes enn deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 11. september 2023 #45 Del Skrevet 11. september 2023 Jeg hater også abort!! Men det er bare fordi det er en krevende prosess for personen som skal ha det. Kan snu litt på synspunktet ditt: Stakkars alle de potensielle barna som havner i tampongen din hver måned!! Stakkars alle de potensielle barna som ikke engang fikk mulighet til å bli til fordi du allerede var gravid med jenta di! Tenk på sønnen du nå ikke får fordi du var så egoistisk å ble gravid med en annen sæd! Nei vet du hva, abort er noe som må til for at personen som er gravid skal få leve slik hun vil. Og fosteret er bare celler, det kan verken tenke, føle eller erfare noe. Så avslutt liv-skapingen om du vil, ditt liv er det eneste som teller frem til fosteret er minst 12 uker. 11 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 11. september 2023 #46 Del Skrevet 11. september 2023 Polyester skrev (1 time siden): Det er ikke babyer som blir abortert, det er celleklumper eller fostre som ikke kunne overlevd utenfor livmoren. Disse abortere celleklumpene eller fostrene er heller ikke ønsket eller elsket, de er nettopp uønsket. Det kan hende du hadde angret på abort om du tok det, noen gjør det, men du hadde ikke følt om aborten slik som du gjør om din baby nå, fordi den ble et helt menneske og du fødte den. Man har ikke de samme følelsene av kjærlighet om en abort. Jeg er helt for abort og støtter synspunktet ditt Men et 12 uker er ikke en celleklump altså. Lurer på hvor den myten kommer fra. Jeg husker jeg så mitt 11 ukers foster på ultralyd mens hun suttet på totten og stupte salto. Hun drakk fostervann og tisset igjen. Man kunne sjekke hjertet og alle organene. Så mitt synspunkt er at aborter bør taes så fort som overhode mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiMinus Skrevet 11. september 2023 #47 Del Skrevet 11. september 2023 Rucula skrev (1 time siden): Så mitt synspunkt er at aborter bør taes så fort som overhode mulig. Problemet er vel at mange ikke vet at de er gravide engang såpass tidlig. Jeg gikk på prevensjon, syklusene mine var ujevne og hadde som regel mellomblødninger, og jeg var generelt mye dårlig den perioden. Var da 11 uker på vei når jeg fikk time til ultralyd for å sjekke. Synes grensen vi har nå er grei, og hverken bør dyttes frem eller tilbake, og så klart gjøres så tidlig som mulig. Men det er ikke alltid man vet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 11. september 2023 #48 Del Skrevet 11. september 2023 Jeg skulle ønske jeg ble abortert. Min mor var helt uegnet til å ha barn. Dessverre gjennomskuet ingen skuespillet hennes og tok meg ut av det skadelige miljøet jeg vokste opp i. 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 11. september 2023 #49 Del Skrevet 11. september 2023 juve5 skrev (6 timer siden): Hvorfor skulle de barna blitt abortert? Er det ikke heller gjerningsmannen som skulle blitt tatt før ugjerningen skjer? Hva er da i det hele tatt vitsen med et lovverk. Hva skulle vi gjort med alle de uønskede barna som hadde blitt født da? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 11. september 2023 #50 Del Skrevet 11. september 2023 Rucula skrev (1 time siden): Jeg er helt for abort og støtter synspunktet ditt Men et 12 uker er ikke en celleklump altså. Lurer på hvor den myten kommer fra. Jeg husker jeg så mitt 11 ukers foster på ultralyd mens hun suttet på totten og stupte salto. Hun drakk fostervann og tisset igjen. Man kunne sjekke hjertet og alle organene. Så mitt synspunkt er at aborter bør taes så fort som overhode mulig. Som jeg skrev: det er celleklumper eller fostre som ikke kan overleve utenfor livmoren. Ingen av disse babyer. Jeg tror nok de som tar selvbestemt abort tar det så tidlig som mulig etter de har bestemt seg. Jo lenger man venter jo verre blir det jo for pasienten. Når man tar abort skal man ikke få se hva teknikeren ser på ultralyden, så jeg håper du snakker om en ultralyd av et ønsket barn her. Hvis ikke er det jo veldig trist. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 11. september 2023 #51 Del Skrevet 11. september 2023 Kvinne87Rogaland skrev (5 timer siden): Du sier du er glad i datteren din? Jeg er sykt glad i sønnen min, og hadde nok ikke klart å tatt abort selv. Likevel er jeg 100% for abort. Hadde abort vært ulovlig, ville tusenvis av barn blitt født som uønsket og uelsket, til uegnede foreldre. Hva skjer med disse barna? Ofte får de en dårlig barndom - de blir enten mobbere eller mobbeofre. De vokser opp til å bli kriminelle, rusmisbrukere eller NAV-klienter og selvmordskandidater. Du kommer til å se det selv når datteren din begynner på skolen. De som er mobbere og småkriminelle allerede da har foreldre som er ressurssvake. Dersom abort blir ulovlig, er det mest sannsynlig de ressurssvake som får en skokk med barn de ikke har kapasitet til å følge opp. Våre barn blir mobbet mer. Frastjålet mer. Mer utsatt for overgrep og voldtekt. Det blir mer gjengkriminalitet og rus. Gatene blir utrygge. Vi som er ressurssterke og prøver å gi barna våre en god oppvekst må holde oss inne. Verden blir et farlig og trist sted. Så jeg spør deg: vil du VIRKELIG være imot abort? Litt drøyt å anta at barn blir kriminelle allerede før de blir født. Man kan komme fra et godt hjem og likevel bli kriminell og fæl. Husk at kriminalitet kommer i mange former Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 11. september 2023 #52 Del Skrevet 11. september 2023 Men dere som er så i mot abort, er det dere som har tenkt å adoptere disse barna som mødrene blir tvunget til å føde? Eller skal en begynne med barnehjem og slikt til dei? 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 11. september 2023 #53 Del Skrevet 11. september 2023 Se i usa nå....dere er flere og flere steder du ikke har lov å ta abort...så dermed har flere jenter og damer død ..en jente på 10 måtte bli mamma eter blitt voldtatt av sin far..for det var ikke lov å ta abort.... så kanskje vi skal ikke være så stygg mot de som tar abort og være heldig at vi kan dette i Norge 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 11. september 2023 #54 Del Skrevet 11. september 2023 solflekken skrev (8 timer siden): hva er dne senerste uken en kvinne kan ta abort da? husker ikke selv 22 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 11. september 2023 #55 Del Skrevet 11. september 2023 rfa skrev (50 minutter siden): Tran09 skrev (5 timer siden): Stakkars alle de potensielle barna som havner i tampongen din hver måned!! Stakkars alle de potensielle barna som ikke engang fikk mulighet til å bli til fordi du allerede var gravid med jenta di! Tenk på sønnen du nå ikke får fordi du var så egoistisk å ble gravid med en annen sæd! Stakkars den som er så dårlig i biologi at de tror en kjønnscelle er et spirende menneskeliv 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 11. september 2023 #56 Del Skrevet 11. september 2023 Topsi skrev (11 minutter siden): Stakkars den som er så dårlig i biologi at de tror en kjønnscelle er et spirende menneskeliv Stakkars den som tror at kjønnsceller er ett menneskeliv. Som attpåtil er viktigere enn ett eksisterende menneskeliv som får store konsekvenser av disse kjønnscellene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heip Skrevet 11. september 2023 #57 Del Skrevet 11. september 2023 rfa skrev (7 timer siden): Kan fint diskutere abort, men når abortmotstanderene kun argumenterer med følelser så blir ikke diskusjonen på samme nivå. Hva mener du med det? Det finnes uendelige argumenter som ikke har med følelser å gjøre, men dere slår de ned med de dårlige og kalde argumentene deres om celleklumper og parasitter . Det finnes mange flere argumenter imot abort enn for. Ihvertfall for norske damer i Norge. Det er et ømmere tema i andre land, hvor prevensjon burde blitt enklere å få tak i. Hvor mange av de 12 tusen aborterte fostrene i Norge i fjor tror du hadde blitt født til elendige mødre som ville hatet de? Veldig få tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 11. september 2023 #58 Del Skrevet 11. september 2023 Skjønner ikke hvorfor folk som er for abort skal diskutere med abortmotstandere. Man kommer ingen vei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 11. september 2023 #59 Del Skrevet 11. september 2023 Fame skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke hvorfor folk som er for abort skal diskutere med abortmotstandere. Man kommer ingen vei Fordi dere tar feil, derfor kommer dere ingen vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 11. september 2023 #60 Del Skrevet 11. september 2023 Heip skrev (1 minutt siden): Hva mener du med det? Det finnes uendelige argumenter som ikke har med følelser å gjøre, men dere slår de ned med de dårlige og kalde argumentene deres om celleklumper og parasitter . Det finnes mange flere argumenter imot abort enn for. Ihvertfall for norske damer i Norge. Det er et ømmere tema i andre land, hvor prevensjon burde blitt enklere å få tak i. Hvor mange av de 12 tusen aborterte fostrene i Norge i fjor tror du hadde blitt født til elendige mødre som ville hatet de? Veldig få tror jeg Finnes det fosterhjemplasser eller støtteordninger til disse 12 tusen tvangssvangerskapene ? Eller er det på annet vis du tenker at barna skal hjelpes. Eller er du som abortmotstanderene i usa at en skal bare tvinge folk til å føde og så er det ikke nøye hva som skjer etterpå ? Det er jo både barn og mødre som vil kreve mye mer oppfølging enn hva ønskede barn krever. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå