Gå til innhold

Old money stil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 9.47):

Jeg har ved flere anledninger i møte med nye folk fått høre at jeg ser «rik» ut… Når jeg spør hva de mener med det, er svaret ofte at jeg kler meg enkelt men elegant, nøytral sminke, enkle smykker. Jeg er naturlig slank, ingen fillers og har fortsatt naturlig hårfarge. Nærmer meg 40. 
 

Dette fremstod veldig skrytete, men jeg er veldig glad i enkel men klassisk stil😅

Anonymkode: 2c2f3...372

Hører ofte det samme. Morsomt for jeg er raka fant. 

Anonymkode: 87da8...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er man rik nok kan man gå kledd hvordan man vil også der andre ville måtte forholde seg til streng kleskode.  Samme gjelder om man har høy nok status. Må man forholde seg til en kleskode så er det fordi man ikke har nok penger/makt/status til å slippe.  Er man på toppen av næringskjeden er man også med å bestemme kleskoden og folk kommer til å kopiere hvordan du går kledd uansett hvor dumt kledd du måtte gå. 

Anonymkode: 36b01...876

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er man rik nok kan man gå kledd hvordan man vil også der andre ville måtte forholde seg til streng kleskode.  Samme gjelder om man har høy nok status. Må man forholde seg til en kleskode så er det fordi man ikke har nok penger/makt/status til å slippe.  Er man på toppen av næringskjeden er man også med å bestemme kleskoden og folk kommer til å kopiere hvordan du går kledd uansett hvor dumt kledd du måtte gå. 

Anonymkode: 36b01...876

Dette er jo noe helt annet og viser at «old money»-stilen ikke er lik «det rike mennesker går i» (selv om mange rike mennesker går i old money-klær). Det er også mulig å kle seg i old money uten å bruke masse penger, hvis du vet hva du ser etter, kjøper brukt osv. 

Anonymkode: 033f6...84e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Old money folk kjøper ikke dior eller prada. ....

Anonymkode: cfc44...1f8

Okei?

Anonymkode: 6844e...1e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Old money folk kjøper ikke dior eller prada. ....

Anonymkode: cfc44...1f8

Joda, det gjør de. Kjenner noen som kommer fra en familie med gamle penger, og de går med både Dior og Prada. Og Hermés. Men klærne og tingene deres er ikke overlesset av logoer - de velger ting som ikke «skriker». 

Anonymkode: dfa8a...560

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/25/2023 at 10:04 AM, AnonymBruker said:

😍 Kanskje det viktigste 

Anonymkode: 2cf39...2bf

Men også vanskelig,

Jeg blir støtt og stadig spurt om hva klærne mine eller tilbehøret mitt koster. Noen var dyre, noen var helt ok i pris, men jeg syns det kan være vanskelig å unngå tema uten å være avvisende. 

Anonymkode: 9eae2...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/25/2023 at 3:41 PM, AnonymBruker said:

Dette!! Om man prøver å se rik ut, kommer man ingen vei med en etterligning i polyester fra HM 🥴 Ikke at jeg dømmer noen, men da må man nesten prøve litt hardere.

Anonymkode: 7ad04...d8b

Jeg tror ingen her har foreslått polyester fra HM.

Anonymkode: 9eae2...4da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 11.12):

Er man rik nok kan man gå kledd hvordan man vil også der andre ville måtte forholde seg til streng kleskode.  Samme gjelder om man har høy nok status. Må man forholde seg til en kleskode så er det fordi man ikke har nok penger/makt/status til å slippe.  Er man på toppen av næringskjeden er man også med å bestemme kleskoden og folk kommer til å kopiere hvordan du går kledd uansett hvor dumt kledd du måtte gå. 

Anonymkode: 36b01...876

Kongefamiliene er vel noe av det mest "overklasse" og rike som finnes, og de må da i aller høyeste grad forholde seg til streng kleskode. 

Anonymkode: edc31...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kongefamiliene er vel noe av det mest "overklasse" og rike som finnes, og de må da i aller høyeste grad forholde seg til streng kleskode. 

Anonymkode: edc31...4af

Ingen hadde fortalt kongen at han ikke slipper inn et sted fordi han ikke er kledd etter kleskoden. 

Anonymkode: 36b01...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingen hadde fortalt kongen at han ikke slipper inn et sted fordi han ikke er kledd etter kleskoden. 

Anonymkode: 36b01...876

De hadde vel derimot ikke sluppet "ut" om de ikke kledde seg anstendig. 

Anonymkode: edc31...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kongefamiliene er vel noe av det mest "overklasse" og rike som finnes, og de må da i aller høyeste grad forholde seg til streng kleskode. 

Anonymkode: edc31...4af

Kongefamilien er ikke spesielt rike, når alt kommer til alt. De har ikke friheten eller anledningen til å disponere pengene sine som de vil. 

David Beckham er rik, og han gir en flat faen i hva verden syns som klærne han går i.

Anonymkode: 9eae2...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kongefamilien er ikke spesielt rike, når alt kommer til alt. De har ikke friheten eller anledningen til å disponere pengene sine som de vil. 

David Beckham er rik, og han gir en flat faen i hva verden syns som klærne han går i.

Anonymkode: 9eae2...4da

Selv om kongefamiliene ikke er verdens rikeste, så er de i det minste "old money". Det er ikke David Beckham. 

Anonymkode: edc31...4af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om kongefamiliene ikke er verdens rikeste, så er de i det minste "old money". Det er ikke David Beckham. 

Anonymkode: edc31...4af

Joda, men her var argumentet at dersom man er rik nok, så går man kledd som man vil. Jeg mener at kongelige, som i bunn og grunn er fulltidsansatte i staten for livstid, ikke kan regnes med i dette regnestykket uavhengig av hvor gamle penger vi snakker om. Den rikdommen kommer med for mange forbehold.

Det ble jo stort oppstyr bare fordi Kronprinsessa møtte opp i konfirmasjon i skinnstøvletter. 

 

Anonymkode: 9eae2...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kongefamilien er ikke spesielt rike, når alt kommer til alt. De har ikke friheten eller anledningen til å disponere pengene sine som de vil. 

David Beckham er rik, og han gir en flat faen i hva verden syns som klærne han går i.

Anonymkode: 9eae2...4da

Det er vel det tråden handler om.

Beckham er nyrik, og ville havnet på ca. 80.-plass i listen over norges rikeste.

Kongefamilien forvalter gamle penger.

Anonymkode: 83d47...bf6

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, men her var argumentet at dersom man er rik nok, så går man kledd som man vil. Jeg mener at kongelige, som i bunn og grunn er fulltidsansatte i staten for livstid, ikke kan regnes med i dette regnestykket uavhengig av hvor gamle penger vi snakker om. Den rikdommen kommer med for mange forbehold.

Det ble jo stort oppstyr bare fordi Kronprinsessa møtte opp i konfirmasjon i skinnstøvletter. 

 

Anonymkode: 9eae2...4da

Pressen har da lagd mye styr over hvordan Beckham også går kledd. Men det har ikke noe å si. De som kommenterer andres klesplagg i pressen er de som skulle ønske de ble invitert til festen, men som var for ubetydelige til å bli invitert. 

Anonymkode: 36b01...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 21.30):

Kongefamiliene er vel noe av det mest "overklasse" og rike som finnes, og de må da i aller høyeste grad forholde seg til streng kleskode. 

Anonymkode: edc31...4af

Kong Olav fikk bemerkning av sin adjutant at han hadde brune sko på etter klokken 18:00. Kongen svarte, det gir jeg blaffen i, jeg er konge. 
 

Men ja, har man nok status kan man kle seg ned. Er et utrykk som heter at den minst formelt antrukne i rommet, ofte er den viktigste. Stemmer jo ikke alltid, men det er det jo lite som gjør. 

Anonymkode: f4fc6...388

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 21.42):

Kongefamilien er ikke spesielt rike, når alt kommer til alt. De har ikke friheten eller anledningen til å disponere pengene sine som de vil. 

David Beckham er rik, og han gir en flat faen i hva verden syns som klærne han går i.

Anonymkode: 9eae2...4da

Idrettsfolk og popstjerner kler seg i alt mulig også for å få oppmerksomhet. Har vel sett en million bilder av Justin Bieber i tre nummer for store Adidas hettegensere og sokkene dratt over buksa. 

Anonymkode: f4fc6...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kong Olav fikk bemerkning av sin adjutant at han hadde brune sko på etter klokken 18:00. Kongen svarte, det gir jeg blaffen i, jeg er konge. 
 

Men ja, har man nok status kan man kle seg ned. Er et utrykk som heter at den minst formelt antrukne i rommet, ofte er den viktigste. Stemmer jo ikke alltid, men det er det jo lite som gjør. 

Anonymkode: f4fc6...388

Nettopp.. 

Olav Thon går rundt med sin oransje lue inne og også når kleskoden er dress.  Han er viktig nok til å kunne gå kledd som han vil. 

Anonymkode: 36b01...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...