Ullvott Skrevet 15. september 2023 #21 Del Skrevet 15. september 2023 Høy kvalitet, dempet stil, rene naturfiber, usynlige merker, klassiske plagg i klassiske snitt som aldri går helt av moten. Husk at alt ikke trenger å være dyrt, pluss at alt som er dyrt ikke nødvendigvis har høy kvalitet. Du må være kritisk når du handler. Tenk på samme måte som minimalister og de som bygger en kapselgarderobe. Ting som passer sammen og som varer lenge er gode valg. Skal du velge tweed - gå for Harris! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #22 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barbour og for amerikanere, Brooks Brotherhood er de eneste old money merkene nevnt i tråden så langt, selv om en trenchcoat fra Burberry kan la seg høre. Ralph Lauren har kopiert mye av stilen, men gjort den mer vulgær. Barbour skal helst være arvet og godt brukt. Nytt oser av wannabe. Anonymkode: f4fc6...388 Polo Ralph Lauren, absolutt. RRL og Purple Label er mer tro til Brooks Brothers-"originalene". Anonymkode: a8063...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #23 Del Skrevet 15. september 2023 Jeg tenker sånn her: har jeg hørt om merket, så er det ikke ekslusivt nok. Anonymkode: 43033...bd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #24 Del Skrevet 15. september 2023 Ullvott skrev (9 minutter siden): Skal du velge tweed - gå for Harris! Jeg kjøper tweeden min av produsenter som fortsatt bruker ekte menneskeurin i fremstillingen, thank you very much. Harris har kutta ut dette. Sitat FAQ 5: “Is urine still used in the production of Harris Tweed®?” Over time, the traditional method of hand ‘waulking’ the tweed (which was carried out to soften the cloth and where urine was sometimes used) became less sustainable, and came to an end. Anonymkode: a8063...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #25 Del Skrevet 15. september 2023 Du kan kle deg så dyrt og eksklusivt som du vil, uten å se "dyr" ut. Man må se naturlig pen ut (trenger ikke være naturlig, naturlig skjønnhet kan være dyrt). Ingen andelepper, karrikert store pupper og rumpe. Alt kler den smukke. Noen bare har en naturlig elegant stil som ser dyr ut, men plaggene kan likevel ofte være billige. Anonymkode: 3f579...26e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #26 Del Skrevet 16. september 2023 Jeg har ved flere anledninger i møte med nye folk fått høre at jeg ser «rik» ut… Når jeg spør hva de mener med det, er svaret ofte at jeg kler meg enkelt men elegant, nøytral sminke, enkle smykker. Jeg er naturlig slank, ingen fillers og har fortsatt naturlig hårfarge. Nærmer meg 40. Dette fremstod veldig skrytete, men jeg er veldig glad i enkel men klassisk stil😅 Anonymkode: 2c2f3...372 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #27 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): jeg synes det er et stort paradoks å lese motereportasjer om hvordan man kan ordne Quiet Luxury/Old money-looken på lavbudsjett. Da har de misset noe vesentlig... Anonymkode: 18aa7...31f Ja, det er noe med det... Jeg har en kollega som har den stilen, alltid beundret den (selv om det ikke er helt min stil). Jeg tror nok ikke at hun utelukkende går i dyre designerklær, men man ser jo at mye av det koster MYE penger, selv om det ikke skriker penger. Det er litt det som er poenget. For et utrent øye så kan man kanskje ha kopiert stilen med klær fra Cos, men de som er ekte old money vil gjennomskue det. Det er noe over snitt og stoff og kvalitet som de kjenner igjen som en nærmest medfødt begavelse og som ikke kan kopieres av uinnvidde. Anonymkode: 6b5fe...511 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 25. september 2023 #28 Del Skrevet 25. september 2023 Olive_North skrev (På 10.9.2023 den 17.18): Det var vel det vi kalte "preppy" i 2012😅 Dette hadde jeg: Burberry Barbour Ralph Lauren Lacoste Brooks & Brothers Tommy Hilfiger Gant Hugo Boss Moncler Aigle Fred Perry Hva med norske klesmerker ? Oleana Dale of Norway Finnes det flere kvalitetsklær laget i Norge ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #29 Del Skrevet 25. september 2023 kaledonia skrev (6 minutter siden): Hva med norske klesmerker ? Oleana Dale of Norway Finnes det flere kvalitetsklær laget i Norge ? Mette Møller Anonymkode: 18aa7...31f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 25. september 2023 #30 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mette Møller Anonymkode: 18aa7...31f Produsert vel i Litauen, jeg spurte om norskprodusert klær verdt pengene. Både Oleana og Dale of Norway har fabrikken i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #31 Del Skrevet 25. september 2023 Peanut skrev (På 15.9.2023 den 2.03): The most important step, be POLITE. It's a fading art, but try. Don't talk about how much money you have/don't have. Don't discuss the financial status of others. Don't lie. Think BEFORE you speak. Go with the flow. Relax! You just got back from your summer house in the Hamptons after all. Warnings Don't attempt to actually tell people that you are rich. You will either be found out or thought to be tacky for discussing money. 😍 Kanskje det viktigste Anonymkode: 2cf39...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #32 Del Skrevet 25. september 2023 Hvorfor skal man egentlig fremstå som om man har «gamle penger» om man ikke har det? Kan man ikke bare kle seg klassisk og stilrent? Anonymkode: c5b1e...d37 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 25. september 2023 #33 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor skal man egentlig fremstå som om man har «gamle penger» om man ikke har det? Kan man ikke bare kle seg klassisk og stilrent? Anonymkode: c5b1e...d37 Det er bare trend for de fleste, men jeg vil gjerne beholde den for alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #34 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvorfor skal man egentlig fremstå som om man har «gamle penger» om man ikke har det? Kan man ikke bare kle seg klassisk og stilrent? Anonymkode: c5b1e...d37 Handler ikke om å framstå som noe. Synes stilen er fin, og ønsker å kle meg slik. Anonymkode: 6844e...1e7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 25. september 2023 #35 Del Skrevet 25. september 2023 kaledonia skrev (4 timer siden): Hva med norske klesmerker ? Oleana Dale of Norway Finnes det flere kvalitetsklær laget i Norge ? Det finns det sikkert, jeg bor ikke i Norge og tror ikke jeg var veldig opptatt av holdbarhet i 2012🙈Da var jeg nok mer opptatt av merket😳 Uansett hadde jeg ikke kategorisert Dale of Norway som preppy/old money🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #36 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler ikke om å framstå som noe. Synes stilen er fin, og ønsker å kle meg slik. Anonymkode: 6844e...1e7 «The most important step, be POLITE. It's a fading art, but try. Don't talk about how much money you have/don't have. Don't discuss the financial status of others. Don't lie. Think BEFORE you speak. Go with the flow. Relax! You just got back from your summer house in the Hamptons after all. Warnings Don't attempt to actually tell people that you are rich. You will either be found out or thought to be tacky for discussing money. 😍 Kanskje det viktigse» Virker jo som om «old money» for flere er en livsstil hvor de genuint vil fremstå som om de oppvokst med rikdom fra mange generasjoner tilbake, ikke kun ha en diskret, men luksuriøs garderobe. Det siste kan jeg absolutt forstå, og handler jo om å kle seg tidløst, bærekraftig, klassisk osv. Å eie plagg av ypperste kvalitet, som varer i årrekker (uten at det står noen logo på plagget), er absolutt noe jeg også etterstreber når jeg skal bruke penger på klær. Men ja, det er alt dette rundt, at du skal te deg på en viss måte osv. for å fremstå rik, uten å være spesielt rik…? Why. Jeg overtenker sikkert dette og skal slutte med avsporingen nå😂✌🏻 Anonymkode: c5b1e...d37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #37 Del Skrevet 25. september 2023 Old monkey stil er preget av sigarlukt og chesterfieldmøbler. Anonymkode: ba913...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #38 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Old monkey stil er preget av sigarlukt og chesterfieldmøbler. Anonymkode: ba913...681 Flaks for meg at jeg ikke ønsker å ha old monkey stil da Anonymkode: 6844e...1e7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #39 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 12.31): jeg synes det er et stort paradoks å lese motereportasjer om hvordan man kan ordne Quiet Luxury/Old money-looken på lavbudsjett. Da har de misset noe vesentlig... Anonymkode: 18aa7...31f Dette!! Om man prøver å se rik ut, kommer man ingen vei med en etterligning i polyester fra HM 🥴 Ikke at jeg dømmer noen, men da må man nesten prøve litt hardere. Anonymkode: 7ad04...d8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #40 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flaks for meg at jeg ikke ønsker å ha old monkey stil da Anonymkode: 6844e...1e7 😂😂 Anonymkode: a26e3...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå