Gå til innhold

Vil du si at dette er en voldtekt/overgrep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at en veldig full/beruset dame har besøk av en edru mann. Damen ber mannen sove på soffaen. Mannen prøver å overtale damen til å sove i sengen og hinter om at han ønsker sex. Damen står fast på at han kun får sove på soffaen og ikke komme inn på soverommet og at hun overhode ikke ønsker sex. Damen legger seg i sin seng, og mannen på soffaen. Damen sovner naken i sin egen seng på siden. Mannen kommer inn på soverommet, legger seg bak henne og tar penisen inn henne vaginalt. Damen våkner av dette og motsetter seg ikke sexen. Hun er "helt med", stønner og virker som at hun liker det. De skifter stillinger både til doggie og misjonær iløpet av akten. Det er ingen fysisk makt eller tvang. Damen kommer til seg selv etter en stund inn i akten og skjønner hva som egentlig skjer og løper vekk og kaster ut mannen. 

Jeg ville personlig sagt at overgrepet alerede har inntruffet i det han begynner imens hun sover, uavhengig av om hun tilsynelatende er med på dette imens det foregår. Når man er beruset kan man bli forvirret og ikke helt forstå hva som skjer? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 16551...3e6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som damen har ombestemt seg i løpet av natten. Og hvorfor ligger hun naken hvis hun ikke ønsker sex? 

Anonymkode: 5616e...4e8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som damen har ombestemt seg i løpet av natten. Og hvorfor ligger hun naken hvis hun ikke ønsker sex? 

Fordi hun alltid sover naken og mannen lå i et helt annen rom på soffan. Tenkte ikke at det var noe fare for at dette skulle skje, eller at han i det heletatt skulle komme inn på soverommet når det var avklart at han ikke skulle det. Man får ikke ombestemt seg imens man sover? 

• Liker 15
Skrevet

Ja. Det vil jeg si er en voldtekt i utgangspunktet. Men mår dama er med på det og koser seg, er det vanskeligere. Veldig rar situasjonen du setter opp. Hun kommer til seg selv, etter hun har stønnet og bært seg? Men å penetrere noen når de sover, er, og kommer alltid til å være, voldtekt.

Anonymkode: 86eb6...432

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Det vil jeg si er en voldtekt i utgangspunktet. Men mår dama er med på det og koser seg, er det vanskeligere. Veldig rar situasjonen du setter opp. Hun kommer til seg selv, etter hun har stønnet og bært seg? Men å penetrere noen når de sover, er, og kommer alltid til å være, voldtekt.

Ja, hun "ga seg hen" var full/bedøvet og tenkte samma det så la han bare kjøre på da. Stønningen og dette var kanskje fake. Man nyter ikke sex i denne tilstanden. Kom til seg selv etterhvert og skjønte at dette ikke var riktig og ikke noe hun ville i utgangspunktet. 

Skrevet

Ja. Voldtekt.

Anonymkode: 5424b...a93

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Ingen stønner og bytter stillinger i mens man sover og det ikke er frivillig, med mindre man har truet seg til det. Denne biten gjør at det ikke blir voldtekt i mine øyne, selv om det lett kunne blitt det i utgangspunktet.

Hadde blitt annerledes om hun sov/delvis sov under akten eller gikk i ‘frys’. Da hadde det vært en klassisk sovevoldtekt. Riktignok nesten umulig å bevise  og mest sannsynlig henlagt, men det ville likevel vært voldtekt.

Anonymkode: 00dad...e0b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen stønner og bytter stillinger i mens man sover og det ikke er frivillig, med mindre man har truet seg til det. Denne biten gjør at det ikke blir voldtekt i mine øyne, selv om det lett kunne blitt det i utgangspunktet.

Hadde blitt annerledes om hun sov/delvis sov under akten eller gikk i ‘frys’. Da hadde det vært en klassisk sovevoldtekt. Riktignok nesten umulig å bevise  og mest sannsynlig henlagt, men det ville likevel vært voldtekt.

Poenget er at det startet helt ufrivillig. Da er og forblir det en voldtekt i mitt syn. Hvordan man reagerer på å bli voldtatt er veldig forskjellig, spesielt i veldig beruset tilstand. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, dette er et overgrep. Kvinnen er beruset og har sagt tydelig fra at vedkommende ikke er interessert. Mannen skulle derfor ikke kommet på rommet i det hele tatt, og iallefall ikke begynt med noe.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det var vel det som gjorde at det ikke ble dom i "hemsedalsaken". Offeret blir båret rundt som en potetsekk i det ene øyeblikket, men er aktivt deltakende i det neste. Og det er bilder av det, som hun drev og sendte rundt selv mens det stod på. Rus kan gjøre mye rart med folk.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørsmålet i tråden er vel ikke om det vil bli fellende dom.

Ja, dette er voldtekt. Stønningen og det kom etter at det var voldtekt (sic!). Kvinnen sov. Mannen hadde ikke forhåndssamtykke til seksuelle handlinger i søvnen med henne. Når han har penetrert henne vaginalt er saken ferdig, det vil si voldtekt. Jeg kan spekulere i nevrologiske og psykologiske grunner til at hun i en periode gjorde det hun gjorde, syns egentligen det ikke er å vanskelig å sette på merkelappen "skjønte ikke helt hva hun våknet til" eller "var i halvsøster og ruset"... Men er ikke relevant vedrørende spørsmålet om voldtekt.

Hvis dette ikke er voldtekt så er det fritt frem for menn å penetrere sovende kvinner uten samtykke.

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg mener dette klart er et overgrep… om noen hadde blitt dømt for det er en helt annen sak… 

Anonymkode: e28e0...1e3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ligger ALLTID naken uavhengig om jeg ønsker sex eller ikke. Nakne mennesker betyr ikke fri tilgang. 

Anonymkode: d2bf9...380

• Liker 6
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ligger ALLTID naken uavhengig om jeg ønsker sex eller ikke. Nakne mennesker betyr ikke fri tilgang. 

Anonymkode: d2bf9...380

Nei, det betyr det selvsagt ikke. Men personlig ville jeg aldri ha lagt meg naken med gjester i hus...

Anonymkode: 0f7c3...944

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det betyr det selvsagt ikke. Men personlig ville jeg aldri ha lagt meg naken med gjester i hus...

Anonymkode: 0f7c3...944

Enig, det er derfor jeg stilte spørsmål hvorfor hun valgte å legge seg naken, samtidig at det var noen i huset som ville sove i samme seng med hun. Det virker litt som en invitasjon.

• Liker 1
Skrevet

Ja dette er voldtekt.

Hae selv blitt voldtatt sånn. 

• Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun ligger alene i sin egen seng!! 

Anonymkode: 9ec57...572

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har hatt en variant av det motsatte skje meg i mine yngre dager. Forskjellen var at jeg hadde bokser på og lå under dynen.

Det jeg husker av det er at jeg våknet når hun begynte ta på meg. Jeg skjønte jo hva som foregikk osv relativt fort..

Personlig tenker jeg slike ting havner litt i en gråsone. Og det er vel noe av utfordringen med slik; folk ønsker at det ikke skal finnes en gråsone.. enten x eller y. Jeg fikk hverken varige men av det eller har tenkt så mye på det i etterkant, så å tenke at hun skulle åresvis i fengsel pga det.. det blir feil for meg.

Skrevet

Dette er voldtekt ja. Spesielt siden hun kommer til seg selv etterhvert og blir da skremt og løper avgårde. Men det var allerede voldtekt da mannen begynte å ha sex med henne uten at hun var i stand til å samtykke.

Å være naken har ingenting med sex å gjøre. Kropp ≠ sex 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er selvfølgelig voldtekt.

Anonymkode: 2970b...fbc

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...