Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Tusen takk dere! :) Så hyggelig å ha noen å diskutere det med.

Min dag hittil:

- Jeg sto opp klokken halv ti (fri i dag). Jeg veide meg med en gang jeg sto opp, og fant ut at vekten viste 64,3 kg. Da blir det litt lettere å nå målet. Målet er 58-60 kg. Et sted mellom det.

- Til frokost spiste jeg 2 dl havregryn/4-korn blanding. (jaa, jeg vet det bare skal være en. Men jeg klarte ikke bli mett på bare 1 dl) :( Men jeg tenkte at istedet for å ta bare havregryn kunne jeg dele 50/50, siden 4-korn er litt grovere ;) I tillegg hadde jeg 2,5 ss rosiner, melk og et lite eple ved siden av. Det resulterte i at jeg ble kjempemett, og da jeg registrerte det på vektklubben.no viste det seg at det ble nesten 700 kcal, om ikke mer, for BARE frokosten! Himmel og hav, hvordan skal dette gå?!

- Så har det gått noen timer siden da, og siden jeg sitter å kjeder meg tenkte jeg at jeg skulle lage noe godt til lunsj. Fikk tips til lunsjmeny på melk.no, og lagde omelett av 2 egg, litt melk, krydder, 3 skiver kokt skinke, 1 tomat og litt purre + en grovskive (pumpernickel). Nå har jeg også registrert dette, og mitt kaloriforbruk er hittil i dag 1144. Klokken er jo bare 14.00!! Hjelp. Så for å ikke overskride 1500 kcal blir det fasting resten av dagen. Og dette er jeg sååå dårlig på.

Huff, så nå ble jeg litt sint på meg selv. Men men. Jeg sliter ikke med så mye godtesug nå som jeg gjorde før, problemet mitt er bare at jeg blir så forbasket sulten hele tiden. Men jeg får komme meg på trening etterpå, så ordner det seg sikkert på et vis ;)

Endret av Lanalia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei flinke jenter!

Ser at noen av dere sliter med å få til sunne og gode middager med ikke alt for mange kalorier. Her er et tips:

1 porsjon - 265 kcal

Hvis dere er flere som skal spise så får dere bare gange ut mengdene - men ikke gjør det hvis du spiser selv - da faller du bare for fristelsen å spise litt mer fordi det er godt!

100 gram svinefilet i skiver

salt og pepper

0.5 dl vann

1 ss sojaolje

1 fedd finhakket hvitløk

0.5 stk rød paprika i biter

0.5 stk grønn paprika i biter

50 gram minimais

1 dl potetmos (fra pakke)

0.25 dl finhakket persille

Grill svinefileten i tørr panne, krydre med salt og pepper. Ta opp filetene og legg i skål med lokk, så de holder seg varme. Hell vann og sojaolje i stekepannen, senk varmen og la grønnsakene surre i 3-4 minutter. Slå grønnsakene over filetene, server med potetmos (se bruksanvisning på pakken), som du har krydret med persille.

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dag hittil:

- Jeg sto opp klokken halv ti (fri i dag). Jeg veide meg med en gang jeg sto opp, og fant ut at vekten viste 64,3 kg. Da blir det litt lettere å nå målet. Målet er 58-60 kg. Et sted mellom det.

- Til frokost spiste jeg 2 dl havregryn/4-korn blanding. (jaa, jeg vet det bare skal være en. Men jeg klarte ikke bli mett på bare 1 dl) :( Men jeg tenkte at istedet for å ta bare havregryn kunne jeg dele 50/50, siden 4-korn er litt grovere ;) I tillegg hadde jeg 2,5 ss rosiner, melk og et lite eple ved siden av. Det resulterte i at jeg ble kjempemett, og da jeg registrerte det på vektklubben.no viste det seg at det ble nesten 700 kcal, om ikke mer, for BARE frokosten! Himmel og hav, hvordan skal dette gå?!

- Så har det gått noen timer siden da, og siden jeg sitter å kjeder meg tenkte jeg at jeg skulle lage noe godt til lunsj. Fikk tips til lunsjmeny på melk.no, og lagde omelett av 2 egg, litt melk, krydder, 3 skiver kokt skinke, 1 tomat og litt purre + en grovskive (pumpernickel). Nå har jeg også registrert dette, og mitt kaloriforbruk er hittil i dag 1144. Klokken er jo bare 14.00!! Hjelp. Så for å ikke overskride 1500 kcal blir det fasting resten av dagen. Og dette er jeg sååå dårlig på.

Huff, så nå ble jeg litt sint på meg selv. Men men. Jeg sliter ikke med så mye godtesug nå som jeg gjorde før, problemet mitt er bare at jeg blir så forbasket sulten hele tiden. Men jeg får komme meg på trening etterpå, så ordner det seg sikkert på et vis ;)

Huff, jeg kjenner meg igjen. Er stort sett sulten hele tiden jeg også. Men jeg har funnet ut at havregrøten metter godt :) Har pause på jobb nå og gumler kålrot...

Men du må ikke faste så mye utover dagen at kroppen din tror det er unntakstilstand da. Man skal jo spise noe hver 3. time... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til Lanalia :klem:

Er forresten enig med det Lanalia sier; Du er helt topp, Ephemera!! Du fortjener all takk for å ha startet denne tråden! :blomst:

I går fikk jeg endelig med meg rompa opp til senteret! Trente 60 min step, og det var tungt nok. Var helt hesblesende etterpå, mens de andre så ut som om de bare hadde gått seg en liten spasertur... :ler: Men morro var det, lell.

Skal reise bort i helga, og da frykter jeg veldig at kaloriinntaket går over stokk og stein. Er så vanskelig å spise sunt når det står snop og chips på alle bord. Har ikke fortalt så mange at jeg driver med dette her, så da er det ekstra vanskelig å holde seg unna. Forteller dere andre det til folk? Jeg mener, mannen vet det selvfølgelig, men litt mer perifere venner?

Vel, vel, jeg får bare huske at det kommer en (veie)dag på mandag, så får vi se om jeg klarer å holde fingrene av fatet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vi kan ta de harde fakta, trenger å se det selv så jeg skjønner hvorfor jeg driver med dette her nå:

Høyde 172 cm

Midjemål 90 cm

Vekt 86,5 kg

Har ikke målt fettprosent og sånn da, men jeg tror faktisk at jeg består av endel muskler også heldigvis. Tror ikke jeg ser ut som en liten trulte, har nok ganske tung beinbygning. Da jeg var 16-17 veide jeg 70 kg, det var før jeg begynte på p-piller, og jeg trente mer da enn jeg gjør nå. Har lagt på meg mye på 6 år, noe av det er jeg overbevist om at kommer av medisiner, antidepressiva, som jeg har sluttet med nå. Hadde vært supert å komme ned i 70 kg igjen, men vet ikke helt om det er realistisk. Det første målet mitt er 80 kg ihverfall, om 10 uker (hjelp!!).

Så litt på dette innlegget nå.

Jeg veide 60 - 65 kg. når jeg var 16 - 17 år. Jeg er også overbevist om at jeg har lagt på meg pga antidepressiva, som jeg forsåvidt også bruker i minidose, men snart skal slutte med. Så vi har litt lik bakgrunn og likt ønskemål, selv om jeg ønsker meg ned i 75 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Min dag hittil:

Jeg kan ikke skjønne at dette kan bli så mange kalorier :klø: Er du helt sikker på at du har lagt inn riktig? Husk at det ofte skilles mellom kokt og ukokt havregryn. I en eske (45 gram) rosiner er det rundt 120 kcal... Det er ca 70 kcal i et egg, ca 50 kcal i et eple, 35 kcal i 10 gram ukokt havregryn...

Kanskje du skal bli flinkere til å veie maten på elektronisk vekt? Jeg spiser ofte havregrynsgrøt til frokost/lunsj med sukker og ligger langt under ditt kalorinivå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lita og bred
Noen som vet kaloriinholdet i smash sjokoladen?? :sjenert:

Har ikke tort å sjekke! :overrasket:

Dette er iallefall min desidert største svakhet...mmm...nydelige smash-sjokoladen,, :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Rosin:

Vi er nok litt like, men jeg er 12 cm lavere og 11 kilo mindre, jeg måler hoftemålet for det er der jeg legger på meg mest der er jeg 108.... :forvirret: (pga bukplastik for to år siden legger det seg ikke så mye på magen lenger)

Mitt mål er også det samme som ditt, gå ned til rundt tall innen 10 uker. Det skal ikke være uoverkommelig! klarer jeg mer er det kjempebra. Vi må bare sette inn jernet! trene og spise sunt så går dette knallbra!

Og du, vi ser ikke så ille ut ;) Jeg får stadig høre at jeg er veldig fin, av ukjente og kjente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Lanalia :velkommen:

I dag har jeg vært flink å trenet :)

Prøvde meg på Pilates, og det var jo forsåvidt greit. Blir vel bedre etterhvert.

Har også trenet aerobic og styrke. og så har jeg gådd en tur i solskinn :) Fikk skikkelig vårstemning i dag, og det er motiverende.

Å, som jeg gleder meg til sommeren :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyra: Åh, sier du det?! Jippi! Da kanskje jeg bare har gjort litt feil da? La oss inderlig håpe det ;) Så kan jeg ha litt bedre samvittighet. Jeg har ikke fått trent så mye, så det hjalp litt på humøret! Tusen takk for korreksjonen iallfall! Jeg har også husket på å spise med ca 3,5 timers mellomrom, så magen skal ha fått sitt den også! :)

Nå har jeg også kost meg med havregrøt til kvelds. Jeg lagde en sånn pose med frokostgrøt, og tinte ca. 1,5 dl jordbær og hadde oppi. Var kjempegodt. Nå ser jeg BigBrother og irriterer meg over jålete gutter.

Hva gjør dere?

Flinke jentene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi har litt lik bakgrunn og likt ønskemål, selv om jeg ønsker meg ned i 75 kg.

Jeg ønsker meg også ned i 75 kg, til sommeren. Men jeg har bestemt meg for å gå frem sakte, for jeg tror det er lettere å holde vekten nede hvis jeg prøver å la dette bli en permanent livsstilsendring, og ikke et skippertak. Jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å presse meg selv så mye uten at det skjærer seg.

Men dette klarer vi!! Tenk så moro å møte bikinisesongen litt smalere :) Jeg gleder meg! :hoppe:

Rosin:

Og du, vi ser ikke så ille ut ;)  Jeg får stadig høre at jeg er veldig fin, av ukjente og kjente...

Jeg er enig :) Føler meg ikke så veldig feit, men ser i speilet at jeg har endel unødvendig flesk her og der på kroppen, og vekten forteller meg at jeg veier for mye. Samboeren min skjønner ikke hvorfor jeg driver med dette her, for han mener jeg ikke trenger det i det hele tatt. Han støtter meg likevel da, og antakeligvis vil pondusen hans minske litt også, ettersom det er jeg som står for matinnkjøp og laging av middag :)

Velkommen til alle nye også forresten, utrolig morsomt at vi har blitt så mange etterhvert, føler at dette er en sunn og nyttig tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere, jeg får ikke sagt hvor gøy det er å ha med seg en "slankegjeng". Nå er det litt sånn at jeg tar meg i å tenke: "Hmm, lurer på hva de andre har spist i dag?, hvordan det går med den og den, og om ikke jeg også må bli flink å trene sånn som de andre". Det er så fint å ha noen som backer opp. Og som er der og støtter om man skulle være lei seg en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hege_84: Så flink du er! Pilates er jeg også veldig glad i. Jeg har lastet ned en del filmer, 20minutes Pilates og Winsor. Men jeg har ikke hatt så mye anledning til å gjøre det, da jeg synes det er litt flaut å gjøre når det er folk i hus ;) Men det er kjempebra trening! Jeg må hive meg på snart! Kjenner jeg blir rastløs her.

Og den dansevideoen MÅ jeg skaffe meg. Håper jeg finner en torrent snart, så jeg får den ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten enig med det Lanalia sier; Du er helt topp, Ephemera!! Du fortjener all takk for å ha startet denne tråden!  :blomst:

:bukke:

Men dere da... :sjenert:

Jeg hadde jo ikke greid dette uten dere, jeg heller! Dere er supre, alle sammen!!

Koser meg med havregrøten min nå, mens jeg leser hva dere har gjort siden i ettermiddag :)

Og imorgen er det fredag - og da er det lov med bittelitt sjokolade :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig fortvilet jenter :tristbla:

Har ikke gått ned ett eneste gram på 2 uker. Vekta står helt stille!!!!

Jeg spiser kjempe sunt, trener og beveger meg.

Er det virkelig slik at hvis man spiser for lite så går man ikke ned??? Har nemlig litt problemer med å få i meg de 1440 kcal jeg skal ha til dagen.

Skjønner ikke dette jeg. Enkel fysikk sier jo at hvis man tar inn mindre enn man forbruker, så skal man jo gå ned. Jeg ligger ca 1200 i underskudd hver dag. DA MÅ JEG JO GÅ NED, MEN VEKTA STÅR HELT STILLE :frustrert:

Råd, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest GreenSky

Det kan skyldes mye vann i kroppen. Kroppen ordner som regel opp i det på egenhånd. Og det er normalt å stagnere underveis, selv om en gjør "alt" rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har falt av vogna! :(

I går var jeg ganske flink, fikk besøk og spiste "bare" én hvetebolle, og ett stykke sjokoladekake. Men, siden resten ble i brødboksen, gikk det galt i dag.. Og når jeg først ramla, så gikk jeg rett i kjelleren! Jeg må visst lære meg å kaste mat som ikke er god for meg - evt. gi den bort, for har jeg det tilgjengelig, putter jeg det i munnen.

Det verste er at jeg har droppet VK også. Jeg stoler ikke på utregningene, og det er vanskelig å regne ut hva man spiser når man lager lasagne, f.eks. Det tar iallefall lang tid.

Jaja, nå drikker jeg Pepsi Max, så får vi håpe det blir likar i mårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har falt av vogna! :(

I går var jeg ganske flink, fikk besøk og spiste "bare" én hvetebolle, og ett stykke sjokoladekake. Men, siden resten ble i brødboksen, gikk det galt i dag.. Og når jeg først ramla, så gikk jeg rett i kjelleren! Jeg må visst lære meg å kaste mat som ikke er god for meg - evt. gi den bort, for har jeg det tilgjengelig, putter jeg det i munnen.

Det verste er at jeg har droppet VK også. Jeg stoler ikke på utregningene, og det er vanskelig å regne ut hva man spiser når man lager lasagne, f.eks. Det tar iallefall lang tid.

Jaja, nå drikker jeg Pepsi Max, så får vi håpe det blir likar i mårra.

Kame da... :troest:

*stabler deg på beina igjen*

Dette er ikke verdens undergang, vet du. Du begynner bare å spise sundt imorgen igjen - ikke sant? Du har ikke ødelagt noe ennå, i verste fall står du stille på vekta.

Men ikke dropp VK da... Der har vi jo så fin oversikt, selv om jeg synes det er veldig vanskelig å finne ut kaloriinnholdet i hjemmelaget mat, jeg også. Men prøv å legge inn sånn cirka, enten vet at du prøver å regne ut eller at du legger inn en type ferdig lasagne. Det er jo mest for at du skal ha en slags oversikt selv.

Dette går så bra så! :klem:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...