hecuba Skrevet 9. mai 2006 #2381 Del Skrevet 9. mai 2006 noen som vet hvor mange kalorier det er i en stor soft-is med vaffelkjeks? ← *ta på seg oppdrag for å finne det ut* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 9. mai 2006 #2382 Del Skrevet 9. mai 2006 1 dl is veier ca 50 g. Det er vel mellom 2 og 3 dl is i en soft-is, dvs 172 - 258 kcal(henning olsens soft-is). Vaffelkjeks inneholder ca 50 kcal(normal størrelse, ikke sånn stor til kuleis). Konklusjon: Liten soft-is: 222 kcal Stor sotf-is: 308 kcal topping med sjokolade er ca 50 kcal, topping med sukkersaker/tuttifrutti ol utgjør ca 50 det også. Tror nok man er innenfor rimelighetens grenser her, ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #2383 Del Skrevet 9. mai 2006 1 dl is veier ca 50 g. Det er vel mellom 2 og 3 dl is i en soft-is, dvs 172 - 258 kcal(henning olsens soft-is). Vaffelkjeks inneholder ca 50 kcal(normal størrelse, ikke sånn stor til kuleis). Konklusjon: Liten soft-is: 222 kcal Stor sotf-is: 308 kcal topping med sjokolade er ca 50 kcal, topping med sukkersaker/tuttifrutti ol utgjør ca 50 det også. Tror nok man er innenfor rimelighetens grenser her, ja.. ← Så flink du er Tusen takk! Jeg hadde nesten ventet at det skulle være verre. Men jeg kom på en lur ting nå, og det er å kjøpe softis i beger istedenfor kjeks! Og ikke minst å droppe alt som heter topping. Noe annet som er utrooooolig godt, er yoghurtisen med jordbærsmak som de har på 7 Eleven. Hvor mye kalorier er det i den da tro... :klø: *Glede seg til å "bare" skulle holde vekta og ikke gå ned mere* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #2384 Del Skrevet 9. mai 2006 *Sitter på jobb og sjekker om VK har yoghurtis og softis på oversikten sin* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibenholt Skrevet 9. mai 2006 #2385 Del Skrevet 9. mai 2006 Æsj, har sprengt budsjettet mitt i dag med hele 350 kcal i overskudd! Sitter hjemme nå og er SKRUBBsulten, og vet ikke hva jeg skal gjøre for å fylle magen Jeg er svært ulykkelig. Eksamen rett rundt hjørnet, null trening på to uker og det rumler i magen. Hva kan man lage seg som er minimalt med kalorier i? Bortsett fra kålrot og gulrot, da jeg bare blir enda mer sulten av dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #2386 Del Skrevet 9. mai 2006 1 dl is veier ca 50 g. Det er vel mellom 2 og 3 dl is i en soft-is, dvs 172 - 258 kcal(henning olsens soft-is). Vaffelkjeks inneholder ca 50 kcal(normal størrelse, ikke sånn stor til kuleis). Konklusjon: Liten soft-is: 222 kcal Stor sotf-is: 308 kcal topping med sjokolade er ca 50 kcal, topping med sukkersaker/tuttifrutti ol utgjør ca 50 det også. Tror nok man er innenfor rimelighetens grenser her, ja.. ← takk,det var snilt! trodde faktisk det skulle være mer jeg også. da har jeg god samvittighet:spiste nemlig en svær en i dag,med nøtter som topping,og det er jo ok.og en diger kjeks.men fy fader så godt. så på step styrke...da forsvant vel hele sullamitten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 9. mai 2006 #2387 Del Skrevet 9. mai 2006 Æsj, har sprengt budsjettet mitt i dag med hele 350 kcal i overskudd! Sitter hjemme nå og er SKRUBBsulten, og vet ikke hva jeg skal gjøre for å fylle magen Jeg er svært ulykkelig. Eksamen rett rundt hjørnet, null trening på to uker og det rumler i magen. Hva kan man lage seg som er minimalt med kalorier i? Bortsett fra kålrot og gulrot, da jeg bare blir enda mer sulten av dette ← Eksamensstresset er ikke noe gøy. Og dersom man blir deppa pga vektoppgang/mye spising er det hvertfall ikke gøy. Nå er jo ikke 350 kcal så ille en dag da. Det er så vidt en liten sjokolade over budsjettet. Ikke store utskeielsen med andre ord. Ellers er supper bra for å mette både mage og øyne. Kalorifattig væske som vann er også bra. Dette fyller magen. Hell nedpå med en liter med vann når du er fysen, så skal du se att det ikke er rom for mye utskeielser etterpå. Salat kan du også spise MYE av uten at det gir mye kalorier, og det metter. Det finnes mange fettfattige dressinger nå, så salat trenger ikke å være kjedelig. Samtidig er det masse vitaminer og antioksidanter og andre ting som er bra for hjernen i en salat. Kanskje ha oppi litt tunfisk/kylling og/el nøtter så får du i deg proteiner og sunt fett også? Jeg lager meg proteinshake når jeg har lyst på noe søtt og er litt sulten. Denne metter mye fordi den er tyktflytende og på nesten 5 dl. Tror magesekken er på 2-3 liter, så den tar egentlig ganske mye plass. Ta 2,5 dl skummetmelk, en banan(litt moden) og 2-3 spisesjeer proteinpulver med sjokoladesmak. Vet ikke om disse rådene hjalp deg noe, jeg. Mye av spisevanene under eksamenstiden er nok stress og psykisk relatert. Dersom det hjelper for deg å trene, kan du jo ta med deg skoleboken på ergometersykkelen/trappemaskinen/tredemølla eller noe? Det har jeg gjort den siste tiden. Vet ikke om du har den typen treningsapparat tilgjengelig, jeg. Men trening er hvertfall bra for både sult-rytmen min og lese-motivasjonen og humøret mitt. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 9. mai 2006 #2388 Del Skrevet 9. mai 2006 takk,det var snilt! trodde faktisk det skulle være mer jeg også. da har jeg god samvittighet:spiste nemlig en svær en i dag,med nøtter som topping,og det er jo ok.og en diger kjeks.men fy fader så godt. så på step styrke...da forsvant vel hele sullamitten! ← Egentlig utgjør jo en liten soft-is et ok mellommåltid... Masse kalsium. Og tar man nøtter på(som deg) får man jo sunt fett og greier. En stor soft-is er en liten lunch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 9. mai 2006 #2389 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Hjelpes, så aktiv jeg har vært her i kveld! Har nettopp tatt dagens trim(1 time på ellipsemaskin + ca 10 min med forskjellige mageøvelser). Merker at magen begynner å bli stram, ja. Må også si at jeg har funnet cellulittenes værste fiende(kan ikke huske å ha hatt så lite siden før jeg var 13-14 år). Niva firming shower(eller noe sånt) med massasjehode. Har fylt saken med peeling/bodyscrub. Masserer med sirkelbevegelser på rumpe og lår, ca 1 min på hvet ben. Etter dusjen, smører jeg med en krem(tror ikke det er den som gir effekten, da, for den har jeg brukt før uten effekt. Men hvem vet?). Bruker uansett den perfect slim fra Loreal. Det var et lite tips fra meg til alle som hater de forb****** sakene. Da tar jeg kvelden(hvis ikke jeg skal være EKSTRA-super-duper-flink og lese litt mer kjemi). God natt allihopa! Endret 9. mai 2006 av hecuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 9. mai 2006 #2390 Del Skrevet 9. mai 2006 Nok en perfekt slankedag! Jeg har holdt meg til matbudsjettet og trent 30 min styrke og 30 min på ellipsemaksinen! Er spent på hvordan resultatet blir til mandag.... Tips til dere andre som også sliter med eksamensperiodenene... Drikk masse vann! hjernen trenger vann for å fungere, og da slipper man å bli trøtt og fysen på noe godt! Det funker iallefall for meg! Jeg pleier også ha med med oppskjærte gulrøtter og selleristenger som jeg kan knaske på når behovet melder seg. Og ikke minst tyggiser med søt smak! Det har vært min livredder i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 10. mai 2006 #2391 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jeg ser at noen her går ned imens andre sliter. Kutt ut isen, kutt ut mat på kvelden, og unn dere litt mørk sjokolade INNIMELLOM. Jeg tror kanskje( ? ) en del her sluntrer litt unna? Det kan være derfor noen av dere ikke går ned i vekt. Og når det kommer til trening så får man faktisk et mye større utbytte av trene på sentre enn hjemme. Kutt derfor ut pilates og "styrkeøvelser" foran Tvn. Å gå tur og å jogge er derimot bra. Endret 10. mai 2006 av Sexy Cat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 10. mai 2006 #2392 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg ser at noen her går ned imens andre sliter. Kutt ut isen, kutt ut mat på kvelden, og unn dere litt mørk sjokolade INNIMELLOM. Jeg tror kanskje( ? ) en del her sluntrer litt unna? Det kan være derfor noen av dere ikke går ned i vekt. Og når det kommer til trening så får man faktisk et mye større utbytte av trene på sentre enn hjemme. Kutt derfor ut pilates og "styrkeøvelser" foran Tvn. Å gå tur og å jogge er derimot bra. ← Nå vet ikke jeg hva de andre her driver med, og om det var dem du siktet til. Men jeg har nå en litt spesiell helse som gjør at det ikke er bare bare å trene sånn som alle andre. Så pilates foran tv'en sammen med turer i skogen og sunnere kosthold skal nok gjøre susen for meg iallefall, frøken dings... Og helt ærlig. En is i solen. So what. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sabine Skrevet 10. mai 2006 #2393 Del Skrevet 10. mai 2006 En ny dag. Den begynte dårlig på alle måter, men det kan jo bare bli bedre. Et lite lyspunkt var den lille snikturen jeg hadde på vekten, noen gram har da forsvunnet. Det trengte jeg for motivasjonen! Hvor mye trener dere andre? Jeg trenger alltid et mål når jeg trener, og målet jeg har satt meg nå er å trene til elipsemaskina viser 600 kcal tre ganger i uka. Jeg må finne på noe annet for å få litt bevegelse de andre dagene også. Kanskje jeg kan ta bussen til et annet sted i dag etter jobb og gå derfra hjem? Når været er fint, er det jo fint med litt frisk luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 10. mai 2006 #2394 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg er så træææg. Men har veid meg i dag. Ikke så lystig, 200 gram opp. Dagens tall: 03.04.06: 70,0 kg, midje 80 cm 10.04.06: 67,8 kg, midje 79 cm 18.04.06: 67,6 kg, midje 78 cm 24.04.06: 67,6 kg, midje 77 cm 03.05.06: 66,4 kg, midje 76 cm 10.05.06: 66,6 kg, midje 77 cm Nedgang: -3,4 kg, midje -3 cm Jobber som er tulling i hagen om dagen, det må da gi noen resultater det også? :klø: Ja ja, det er bare å henge i stroppen så ordner det seg vel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 10. mai 2006 #2395 Del Skrevet 10. mai 2006 Nå skal jeg gå tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 10. mai 2006 #2396 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg ser at noen her går ned imens andre sliter. Kutt ut isen, kutt ut mat på kvelden, og unn dere litt mørk sjokolade INNIMELLOM. Jeg tror kanskje( ? ) en del her sluntrer litt unna? Det kan være derfor noen av dere ikke går ned i vekt. Og når det kommer til trening så får man faktisk et mye større utbytte av trene på sentre enn hjemme. Kutt derfor ut pilates og "styrkeøvelser" foran Tvn. Å gå tur og å jogge er derimot bra. ← Føler meg truffet Men jeg må trene foran tv`en, for det er mye gøyere enn på studio. Så det så. Men trener ballett og på sommeren blir det mye volleyball, fotball og slike sommeraktiviteter. Så må jeg slutte å tenkte "det er jo bare litt is".. For det skjer litt ofte. Nei nå må jeg ta meg selv i nakken her. *Opp å spise sunn frokost --> så trene aerobics og dans foran tv`en* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 10. mai 2006 #2397 Del Skrevet 10. mai 2006 En ny dag. Den begynte dårlig på alle måter, men det kan jo bare bli bedre. Et lite lyspunkt var den lille snikturen jeg hadde på vekten, noen gram har da forsvunnet. Det trengte jeg for motivasjonen! Hvor mye trener dere andre? ← Jeg har som mål å trene 4 ganger i uken. Noen ganger blir det mer. Annenhver økt er styrke og kondisjon. Styrkeøktene bestpr av 60 min med vekter på studio(avsluttet med 15 min løping). Kondisjonsøktene er på 60 min på ellipsemaskin(avsluttes med 10-15 min med mageøvelser). Merker det veldig på kroppen! Formen er bedre, og vekta kryper(sakte) men nedover. De to siste ukene har det blirr 6 økter per uke! Har planer om å roe den ned, men noen ganger blir jeg i så godt humør av det, at jeg bare må. Men 4 ganger per uken er pawsse for meg. Er i relativt god form også, så jeg må ta i litt for å få utbytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #2398 Del Skrevet 10. mai 2006 Når det gjelder trening, så har jeg trenet 1 - en - step-time på treningssenteret siden vi begynte denne tråden Men likevel har jeg gått ned over 7 kilo! Nå har jeg også senskader som gjør at jeg har lavt energinivå og derfor må være forsiktig med trening, men jeg skal begynne å trene ca. 2 ganger i uka på treningssenteret fra neste uke. Men vet dere hva: Den buksa jeg hadde tatt frem for å ha på meg idag, var blitt så vid i livet nå at det bare var rumpa som såvidt hindret den i å ramle rett ned i gulvet når jeg tok den på meg Den var litt for vid i livet i fjor også, men hallo - jeg har jo blitt 8 cm. smalere rundt midja nå. Den mangler "stropper" for å tre belte inn i, så det må jeg få fikset. Er en vid, litt kort, sandfarget linbukse, som ellers er veldig fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 10. mai 2006 #2399 Del Skrevet 10. mai 2006 Heldiggris... Jeg gleder meg til kiloene er av igjen, jeg hater dem virkelig!!! Aaaargh... Skulle ønske jeg kunne trent hardere trening enn jeg kan nå, få litt fortgang i ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 10. mai 2006 #2400 Del Skrevet 10. mai 2006 Skulle ønske jeg kunne trent hardere trening enn jeg kan nå, få litt fortgang i ting ← Det kan jo hende du kan finne noen treningsformer tilpasset deg slik at du kan være mer aktiv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå