Gjest gjest 0 Skrevet 10. mai 2006 #2421 Del Skrevet 10. mai 2006 Ja vann har reddet meg denne uka! Jeg drikker mellom 2 og 3 liter hver dag nå... Man blir veldig tørst av lesinga, og så hjelper det mot godtesuget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 10. mai 2006 #2422 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg skal begynne å plotte inn det jeg spiser på VK igjen. Har ikek vært så nøye med det i det siste, og dermed er terskelen lavere for å småspise kjeks o.l. mellom måltidene... Jeg har også slurvet fælt med frokosten i det siste. Prioriterer tid på badet og i senga før frokosten liksom, men jeg vet godt at det ikke er særlig lurt. Ikke rart at kjeksene blir ekstra fristende utover formiddagen... Og det ender ofte opp med at jeg spiser altfor mye lunsj. I dag har jeg holdt meg under kalorigrensa og vært på fotballtrening i tillegg. Ellers skriker jeg etter oppskrifter/menyforslag som er raske og enkle OG inneholder få kalorier. Noen som kan hjelpe? Jeg har spist meg lei på wok! Og pålegg! Hva har dere på skivene? Jeg spiser kun magerost, kylling/kalkunpålegg og agurk. På hver omtrent hver eneste skive hver eneste dag! Lettost innimellom, men ellers vet jeg ikke om noen påleggstyper som inneholder lite kalorier. HJELP! En annen ting helt på tampen. Grapefrukt. Hva slags helsemessige gevinster gir grapefrukten om man innlemmer den i kostholdet? Jeg har begynt å drikke et glass grapefruktjuice hver morgen, og i tillegg har jeg begynt med sitron/grapefrukt oppi vannet jeg drikker. Innbiller meg at det er rensende for kroppen (?). Noen andre som vet mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 10. mai 2006 #2423 Del Skrevet 10. mai 2006 Pålegg er vel en av de tingene jeg ikke tenker så mye på, men jeg velger lettvarianter hvis jeg kan. Jeg spiser leverpostei hver dag for tiden siden jeg har lavt jernlager. Men ellers går det i skinke, lettost, makrell i tomat osv... Spiser alt jeg har lyst på egentlig (spiser veldig sjelden nugatti, syltetøy osv i utgangspunktet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #2424 Del Skrevet 10. mai 2006 pålegg til brødskiva: makrell i tomat sursild laks,egg,reker magerost og noe grønt banan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 10. mai 2006 #2425 Del Skrevet 10. mai 2006 Fruktkake: (liker navnet, btw) Vet ikke om sitron er rensende, men du skal ikke se bortifra at det kan være det(eller vanndrivende). Er veldig mange urter som er det, men de fleste jeg har hørt om er tørkede(som i f.eks te). Angående middager: kyllingtortilla, fiskeboller i hvit saus, hjemmelaget kjøttgryte, hjemmelager grønnsakssuppe-/lapskaus, omelett er jo noen forslag. Eksperimenter med gryter og supper av diverse slag. Det kan du lage mye av og spare på. Som mellommåltid istedet for kjeks, kan du jo spise knekkebrød, fiberrik(den er jeg avhengig av) eller riskaker(med smak så blir det litt ekstra kos)? Av pålegg burde du ikke være SÅ opphengt i kalorier, kanskje...? Ta heller mindre posjoner. Hos meg går det mye i ost, skinke, makrell i tomat, forskjellige magre posteier, forskjellige krydderoster ++ Jeg kombinerer ofte forskjellige. F.eks. et tynt lag med smøreost med kjøttpålegg oppå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 10. mai 2006 #2426 Del Skrevet 10. mai 2006 Takk for mange gode og raske svar! Grunnen til at jeg spør om pålegg er at jeg har gjort meg noen aha-opplevelser der. Jeg er f.eks veldig glad i ost, og har alltid spist ost til alle brødmåltider, og brukt ost som ingrediens i annen matlaging. Men gud bedre - ost inneholder jo vanvittig med kalorier! Og smør.. Smør har jeg kutta ut totalt, bruker kun magerost som "smør". Er det ikke bedre å spare litt kalorier på pålegget, så har man kanskje "råd" til å spise én ekstra skive, og bli mettere? Jeg er raus med kyllingpålegget, fordi det inneholder lite kalorier, smaker godt og er proppfull av proteiner. Jeg merker jeg er lei av den evige jakten på rask og sunn og kalorifattig mat. Er dritlei av å planlegge måltider. Jeg er utålmodig og lat av natur, så når jeg skal ha middag vil jeg helst lage noe som tar max 10-15 minutter, og som ikke lager så mye oppvask.. Det med å lage hjemmelagede supper/gryter var kanskje ikke så dumt. Man kan kanskje fryse ned i porsjoner? Eller...? Jeg skal jammen ta meg selv i nakken nå. Det er fem uker til bryllupet med påfølgende bryllupsreise, og jeg ser fremdeles krækslig ut i bikini. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galatea Skrevet 10. mai 2006 #2427 Del Skrevet 10. mai 2006 Heisann! Kan jeg få være sammen med dere her inne? Har en del kilo som gjerne kan forsvinne, nærmere bestemt rundt 10 kg. Kan godt ta av meg mer, men skal ikke være kravstor.. Har begynt å spise sunnere, har kutta ut sukker (bortsett fra idag, da.. ), og går eller sykler en times tur hver dag. (gjerne mer også, kommer litt ann på). Jeg har PCOS, hvis noen vet hva det er.. Hormon-forstyrrelse, som gjør at jeg også har insulin-resistens, som jo igjen gjør at det ikke er så voldsomt lett å gå ned i vekt. Men så lenge jeg er flink å holde meg unna sukker og alt annet tull, så får jeg være glad. Jeg har da lest her inne på tråden deres en stund, og tror nok jeg kan ha nytte av å ha en "heiagjeng" stående på sidelinja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 10. mai 2006 #2428 Del Skrevet 10. mai 2006 Galatea: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 10. mai 2006 #2429 Del Skrevet 10. mai 2006 Heisann! Kan jeg få være sammen med dere her inne? Har en del kilo som gjerne kan forsvinne, nærmere bestemt rundt 10 kg. Kan godt ta av meg mer, men skal ikke være kravstor.. Har begynt å spise sunnere, har kutta ut sukker (bortsett fra idag, da.. ), og går eller sykler en times tur hver dag. (gjerne mer også, kommer litt ann på). Jeg har PCOS, hvis noen vet hva det er.. Hormon-forstyrrelse, som gjør at jeg også har insulin-resistens, som jo igjen gjør at det ikke er så voldsomt lett å gå ned i vekt. Men så lenge jeg er flink å holde meg unna sukker og alt annet tull, så får jeg være glad. Jeg har da lest her inne på tråden deres en stund, og tror nok jeg kan ha nytte av å ha en "heiagjeng" stående på sidelinja. ← Her er det gøy og motiverende å være! Ønsker deg lykke til, og det skal bli spennende å følge med på hvordan det går med deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 10. mai 2006 #2430 Del Skrevet 10. mai 2006 Du kan fint fryse ned gryteretter, lapskaus ol. Havregrøt også, faktisk. Supper vet jeg ikke med, med de holder seg en stund når de står kaldt pga konserveringsmiddel. Til Galatea: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #2431 Del Skrevet 10. mai 2006 Åh, tusen takk til dere. Så koselig å bli tatt godt imot. Man blir liksom enda mere gira da, vet dere. Synes det er morsomt å følge med på hver enkelt, synes dere er så flinke alle sammen! Så nå skal jeg bli inspirert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 10. mai 2006 #2432 Del Skrevet 10. mai 2006 Det er så hyggelig med alle de nye som har slengt seg på oss i det siste!! Dere er velkomne alle sammen!!! Jeg sitter med siste skippertaket til eksamen i morgen, men jeg må innrømme at jeg mer jer det ikke setter seg så lett nå som jeg er trøtt Jeg må si jeg gleder meg litt til veiingen til mandag... Selv om det går tregt nedover på vekta mi må jeg innrømme at noen av klærne sitter bittelitt løsere... Men det merkelige er at målebåndet sier at det ikke er noen forskjell :klø: Jeg kjøpte en nydelig tunika fra ellos (!) som er litt trang, og jeg skulle så gjerne brukt den på 17 mai.... Men det tror jeg nok desverre jeg meg se langt etter for da må jeg nok ned et par-tre kilo på en uke Jaja, den blir fin til sommeren i det minste. På fredag har søsteren min bursdag og da blir det kake Hun skulle bare to så hun var sikker på at hun hadde nok (vi blir max 6 pers) Vel, jeg sa iallefall ifra at jeg skal ha max et stykke så jeg ikke ødelegger hele ukas innsats. Så da håper jeg at jeg klarer å holde med til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 11. mai 2006 #2433 Del Skrevet 11. mai 2006 Snikveiing er ikke lurt! Hvordan vekta kan finne på å si at jeg har gått opp 0,5 kg siden mandag/tirsdag, fatter jeg ikke. Med det kaloriinntaket jeg har katt + treningsmengden er det fysisk umulig! Men ikke noe mindre irriterende av den grunn. Om en og en halv time er det tentamen i 3kj. Gruer meg................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 11. mai 2006 #2434 Del Skrevet 11. mai 2006 Vekten min påstår at jeg har gått opp. 1,6 kilo på tre dager. Jeg velger ikke å tro på den og finner all verdens grunner til at den insisterer på det. Det blir skjerpings i dag - og fest igjen i morgen. Hele denne måneden er full av disse slankefellene, så det er mulig at jeg må forberede meg på litt mindre nedgang enn hva jeg håpet på. Men hva gjør vel egentlig det? Jeg er ganske nær målet uansett (vel, i dag er det 5 kilo da istedenfor 3,3) og så visst ikke aller værst ut i badedrakt da jeg prøvde den på mandag. Men for all del. Jeg går på med dødsforakt og holder meg unna godteri og is og slikt. Men får jeg servert god mat og god drikke sier jeg ikke nei takk. Jeg skal da vitterlig leve og kose meg også. Jeg drakk forresten en god del Pellegrino til middagen i forigårs. Det har kanskje samme effekt som Farris det at det binder vannet i kroppen? Snakk om å klynge seg til et halmstrå Jeg krysser fingrene foe Hecuba som sitter og sliter med kjemi. Og til dere nye: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sabine Skrevet 11. mai 2006 #2435 Del Skrevet 11. mai 2006 Galatea: Ingen som gratulerte meg med min første kg ned... ← Gratulerer!!!! Gleder meg til jeg kan dele min første kilo med dere. Ellers skriker jeg etter oppskrifter/menyforslag som er raske og enkle OG inneholder få kalorier. Noen som kan hjelpe? Jeg har spist meg lei på wok! Og pålegg! Hva har dere på skivene? Jeg spiser kun magerost, kylling/kalkunpålegg og agurk. På hver omtrent hver eneste skive hver eneste dag! Lettost innimellom, men ellers vet jeg ikke om noen påleggstyper som inneholder lite kalorier. HJELP! ← Jeg lager mye salat nå om sommeren, mye grønnsaker og et egg f.eks. Det går kjapt og smaker godt med et grovt rundstykke til, om du ikke bruker ris eller pasta i salaten. Det kan varieres i det uendelige. Ellers spiser jeg vel ganske normalt, men er påpasselig med å la grønnsakene ta opp mest plass på tallerkenen og redusere bruken av sauser med mye fett og slikt. På skivene spiser jeg mest magre ostesorter (smøreost) og lesser på med karse, agurk, salatblader eller tomat for å få litt mer smak, eller banan. Har aldri vært noe flink til å variere pålegget. Om en og en halv time er det tentamen i 3kj. Gruer meg................. ← Lykke til! Jeg var flink ganske lenge i hele går, gikk 40 minutter i raskt tempo (det må det vel ha vært siden jeg gikk forbi alle som var ute? ) og spiste sunt og ikke for mye. Så kom kvelden, og kjæresten min overrasket med meg å dra meg med ut på byen midt i uka for å ta en øl. Jeg liker ikke øl, så det ble 2 dl vin på meg. Noen som aner hvor mange kalorier det er i vin? I dag har jeg ikke vært flink. Våknet med menssmerter, og tok to smertestillende skylt ned med cola. Riktignok bare to slurker, men. Siden det var grusomt tidlig, begynte jeg å bake scones til frokost, og dessverre er det hele 75 g margarin i oppskriften jeg fant. Jeg må se om jeg finner en lettere oppskrift til neste søvnløse natt. Håper jeg rekker å dra på trening i dag. Torde ikke å veie meg i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 11. mai 2006 #2436 Del Skrevet 11. mai 2006 Flinke er dere alle sammen. :-D Jeg har snikveid i dag, og havnet på 66 blank. Dvs fire kg ned totalt. Tror egentlig det er mer riktig enn gårsdagens 66,6 men det vil vel vise seg over helgen. 6 timers hagearbeid i går, pluss ridetur - ble skikkelig sliten og det var digg ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 11. mai 2006 #2437 Del Skrevet 11. mai 2006 Min vekt står fremdeles stille etter 4 "perfekte" spisedager, 2 treninger og mensen.... Jaja, vi får se hvordan det blir til mandag... Det er iallefall enda noen dager igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 11. mai 2006 #2438 Del Skrevet 11. mai 2006 Dagen i dag: Jeg var oppe kl 06.00!!! Så var det heldagsprøve i 3kj.. Er usikker på hvordan det har gått.. Svarte på alt, men hvor riktig det var, er en annen ting... For å få lesset av litt stress, dro jeg rett opp og trente med venninna mi etterpå. Det ble 60 min styrke og 15 min løping. *klappe seg selv på skulderen* Da jeg kom hjem, var jeg ganske kake. Fikk i meg en shake og noe salat, og la meg nedpå litt. Nå er jeg på vei ut igjen. Skal på treff for "gammelruss" på studentkroa i nærheten. Altså alle som har vært russ får lov til å være russ igjen i kveld. Har fått på meg den røde buksa og finni frem lua og fløyta. Drar ut med broder'n. I morgen skal jeg ha fysikkprøve.... Får se hvordan det blir med den.. Har mest lyst til å bruke morgendagen til å sole meg dersom det er fint vær.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #2439 Del Skrevet 11. mai 2006 Lizzie: det er rart med de der vektene, jeg tror jammen de går litt opp innimellom bare for å kødde med hodene våre.. Men den har nok gått ned neste gang. Sabine: det hørtes ut som en kjapp tur, ja.. Hu i svingen: 6 timer hagearbeid.. Høres deilig ut.. Og litt slitsomt. Vampyra: På mandag har den nok gått ned, den vekta.. Hecuba: Deilig å være ferdig med den prøven? Har nok gått kjempefint!! Og så flink du er å trene!! Selv har visst dagene her igår og idag ikke vært helt som de skulle.. Igår spiste jeg sjokoladepudding OG karamellpudding.. Og idag spiste jeg kake hos mamma.. Vet ikke helt hvorfor jeg meldte meg inn her, er visst ikke akkurat veldig flink for tiden.. Og på lørdag blir det mer kake, er invitert i bursdag.. Tirsdag sykla jeg en times sykkeltur, + en times tur i skogen.. Igår hadde jeg "fridag", og idag har jeg syklet 50 minutter. Og så er planen å ta situps etterpå.. Imorgen skal jeg holde meg unna alt søtt, det får da være måte på!! Vekta står forresten stille på rundt 75 kg, og jeg som vil sååå gjerne ned i 65.. Jaja, jeg har satt meg mål på å ligge rundt 65 kg om ca 15 uker.. Det må da vel kunne gå?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galatea Skrevet 11. mai 2006 #2440 Del Skrevet 11. mai 2006 Det var da altså meg ovenfor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå