Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg valgte male og tapetsere inne og fikk 347 kcal per time. Til sammenligning bruker jeg 308 kcal når jeg går tur en time.

Ble du klokere?

347 kalorier er jo kjempebra! Og jeg har nå straks en time bak meg - og det ser ut til at det vil bli en god del mer. Jeg merker at jeg begynner å bli litt svett, så jeg merker jo at det monner :)

Tusen takk for hjelpen Vampyra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært flink i det hele tatt denna uka...  :sjenert:

*Går i skammekroken*

Vi opererer ikke med skammekrok her. Her prøver vi å se oss så lite som mulig tilbake. Som det sies i Hakkebakkeskogen. "Gjort er gjort og spist er spist!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det jammen meg snart slutt på denne helgen også. Men i dag har jeg vært skikkelig flink da(er vel lov å skryte litt av seg selv?). Startet dagen med en times gå tur sammen med en venninde. Godt å ta turen tidlig, så slapp jeg å tenke noe særlig mer på det. Så ble det 3 timer ute i hagen, med raking og rydding, samt montering av trampoline. Har stoor hage,så det blir nok flere timer med kroppsarbeid der i løpet av våren.

Nå har jeg akkurat gjort kull på siste rest av potetgullet. Godt å få det bort,så har jeg ikke noe som frister lengre. Men jeg kunne vel strengt tatt vært foruten de ekstra kaloriene der. Jeg burde vel egentlig ha tatt meg en tur ut å hoppet :hoppe: litt på trampolinen. Men så var det den sofaen da... tror det er en magnet der jeg som holder meg på stedet vil. :plystre:

Alial

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt en 80 min tur på stepmaskinen! Kombinerte det med prøvelesing. Gikk veldig bra. :)

Noen på vektklubb som vil bli mine venner, forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little me
Vi opererer ikke med skammekrok her. Her prøver vi å se oss så lite som mulig tilbake. Som det sies i Hakkebakkeskogen. "Gjort er gjort og spist er spist!"

Tusen takk!!! :klem:

I morgen er det spinning!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag. Og resultatet er:

-600 gram.

Tilsammen er det nå 8,6 kilo mindre av meg og reduksjonen går pinlig nøyaktig etter skjema. Hittil har det fungert veldig bra med et gjennomsnitt på 650 gram i uka. Litt variasjon fra uke til uke selvsagt, men gjennomsnittet er soleklart og har ikke endret seg siden jeg først regnet det ut for rundt 2 måneder siden.

I dag har jeg tatt bilen på jobb, så når jeg har lagt poden i kveld er jeg nødt til å kompensere med 25 minutter ekstra på stepperen. 45 minutter i slengen er mye for en utrent liten en som meg, så jeg tror jeg tar det i to omganger :). I tillegg skal jeg male veggen min et (forhåpentligvis) siste strøk og nå vet jeg jo at det går med noen kalorier der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Lizzie: Du er superflink! Hvor mye har du igjen før du har nådd målet ditt?

Jeg veide 1.2 kg mer i dag enn i går morges... Er nok pizzaen og snopet i går som er grunnen. Regner med jeg er nede igjen om et par dager. Jeg må virkelig holde meg unna slikt i helgene, men jeg greier det ikke! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig imponert av deg, Lizzie!! :klappe: Du har jo gått ned kjempemye og det virker som du har den fine flyten hele tiden?

Selv sto jeg på stedet hvil idag: 84,9, akkurat det samme som på tirsdag (som var min veiedag forrige uke).

Jeg skal gå tilbake og se hvor lenge jeg har stått omtrent i ro. Det er ingen tvil om at kroppen min har kommet til det platået hvor den har blitt vant til det nye kcaloriinntaket og ikke vil gi slipp på mere fett sånn helt uten videre. Da handler det om å bare holde ut - eller ikke minst å begynne å trene. Når jeg ligger på 1.440 kcal. per dag, er det ikke lurt å spise mindre. Ser at jeg har fått mail fra VK hvor det står "På tide å øke treningsmengden?"...

Men... nå skal jeg til legen idag også, fordi jeg har gått på en liten smell med kroppen min. Det er en laaaang historie, men jeg tåler ikke så mye stress (møtte veggen skikkelig for endel år siden, og sliter med ettervirkningene av det). Nå er jeg stokk stiv i skuldre, nakke og hele ryggen. Dette fører også til at jeg blir urolig psykisk. Dette har skjedd noen ganger, så jeg vet heldigvis oppskriften: En ukes sykemelding og noen behandlinger til akupunktøren min. Så skal jeg bli bra igjen. Dette gjør også at jeg ikke har like høyt energinivå som andre, så det er her jeg kan gå på en smell med trening også. Og nå blir det ihvertfall ikke trening denne uka. Har nettopp snakket med sjefen min i telefonen og siden det er ekstremt mye stress på jobb for tiden (i tillegg til at jeg har stresset med førerkort, kollisjon og bekymringer), syntes hun det var fint at jeg tar tak i det tidlig og får kurert det. Rart å være våken så tidlig og så skal jeg ikke på jobb likevel... Hm... legge meg igjen eller bli oppe :klø: Tror jeg ihvertfall blir oppe og ser God morgen, Norge på TV og leser avisen, så kan jeg heller sove litt på sofan etterpå. Også må jeg ringe lege + akupunktør da.

(Hm.. det siste avsnittet hører vel heller hjemme i dagboka mi??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little me

En stooooor :klem: til Emphera og Lizzie. Dere er virkelig stå-på-mennesker!!

Blir så inspirert av mennesker som dere!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stooooor :klem: til Emphera og Lizzie. Dere er virkelig stå-på-mennesker!!

Blir så inspirert av mennesker som dere!!!  :)

:klem: tilbake! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på stedet hvil i dag, men det er helt ok. Lurer også på om jeg er på et lite stedet hvil greie. Men jeg skal fortsette å trene og spise mine 1300 kcal. Så blir det nok bra til slutt. Jeg er veldig fornøyd med mine 6 kilo ned totalt. Stå på dere andre, super flinke er vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Little me
Jeg står på stedet hvil i dag, men det er helt ok. Lurer også på om jeg er på et lite stedet hvil greie. Men jeg skal fortsette å trene og spise mine 1300 kcal. Så blir det nok bra til slutt. Jeg er veldig fornøyd med mine 6 kilo ned totalt. Stå på dere andre, super flinke er vi :)

6 kg!!! Kjempebra!!! :klappe:

Keep up the good work! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag. Og resultatet er:

-600 gram.

Tilsammen er det nå 8,6 kilo mindre av meg og reduksjonen går pinlig nøyaktig etter skjema. Hittil har det fungert veldig bra med et gjennomsnitt på 650 gram i uka. Litt variasjon fra uke til uke selvsagt, men gjennomsnittet er soleklart og har ikke endret seg siden jeg først regnet det ut for rundt 2 måneder siden.

:klappe: Kjempebra.

Jeg gikk ned 1 kg denne uken og er veldig glad, stod helt still sist uke, så det var godt å se nedgangen igjen. Jeg har også gått jevnt og trudt nedover og er -8,3 kg fra jeg startet. Kjempefornøyd og det merkes godt nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bra resultater her. Hold ut folkens. :smilyblomst:

03.04.06: 70,0 kg, midje 80 cm

10.04.06: 67,8 kg, midje 79 cm

18.04.06: 67,6 kg, midje 78 cm

24.04.06: 67,6 kg, midje 77cm

Nedgang: -2,4 kg, midje -3 cm

Altså stillstand i dag, men jeg er overlykkelig for det etter en helt håpløs helg. Har vært på fylla, overspist polarbrød og var på (fet) middag borte i går. Med is og krumkaker etterpå. :riste:

Men, en ny dag og nye muligheter. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...