Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktkake
Nå har jeg gådd ned 2.5 kilo siden vi startet :)

Håper jeg klarer og gå ned 2,5 kilo til.

I dag har det blitt lite mat på meg, bare et halv brødskvive, to stykker casa di mama pizza og to knekkebrød + to kiwi :(

Var og tok ny blodprøve i dag, så i morgen får jeg vite om jeg er på bedringens vei. Håper jeg blir frisk nå snart.

2.5 kg er jammen ikke verst! :klappe: Hvor mye skal du ned totalt? Vi alle håper du blir frisk fortere enn svint. Kyssesyke må være noe drit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fruktkake: Jeg spiser alltid en heeeel pizza nemlig... :sjenert: Men det skal sies at jeg også blir raskere mett enn før - derfor greier jeg meg med f.eks. en Ristorante-pizza isteden for en hel Grandiosa f.eks. Men jeg er ufattelig glad i pizza da... så det hender jeg jeg er litt :sur: for at jeg ikke kan spise mere... ;)

Hege: Krysser fingrene for prøvene dine og at du er på bedringens vei! Nå har du jammen vært syk lenge nok! Men du har jo hatt en finfin vektnedgang likevel da :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Pizza er nam nam.

Jeg lurer på om jeg skal lage "sunn pizza" med grov bunn, skinke, champignon, løk og lettost og fryse ned i stykker. Da har man et sunt alternativ til fabrikkpizzaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg aner ikke :sjenert: Sikkert bare jeg som har misforstått litt ;) Men jeg trodde at sukker fikk insulinproduksjonen til å stige fordi det skal stabilisere blodsukkeret, og dette gjorde at det ble lagret fett. Og da tenkte jeg som så at dersom søtningsstoffene gjorde samme nytten som sukkeret, da ville man også legge på seg like mye av søtningsstoffer som av sukker. Meeen, så er det sikkert bare jeg som er lite informert og har innbilt meg at det er sånn det funker. Så da er det kanskje ikke så farlig med suketter osv likevel?

Er det noen som kan forklare meg dette i litt enkle trekk? Jeg har tydeligvis misoppfattet hele greia, og føler meg nå litt dum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Er ikke helt sikker hvor mye jeg skal ned, hadde tenkt på 5-7 kilo.

Men en ting er sikkert: jeg skal bli veltrent! Og da nytter det ikke og spise hamburger og potetgull hver dag.

Jeg vet ikke hva som er normalvekt for meg, eller hvordan jeg finner det ut. (er ca 157 cm) Så jeg prøver heller å gå ned litt og skal begynne å trene igjen så fort jeg blir frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

må innom og skryte litt av meg selv.... :sjenert:

Jeg har vært veldig flink med maten i dag! Stod over kvikk lunsj som venninna mi tilbød og greier! Ikke hadde jeg lyst på en gang! Og så var jeg med henne på treningssenteret der hun jobber og trente styrke i over 1 time + 20 min oppvarming på step. Hun pushet meg litt (hun er instruktør), og jeg pushet henne litt! Mye morsommere å trene med en som har peiling og ikke tulletrener!!

I morgen er jeg usikker på hvordan det blir. Vi skal på konsert og da blir det nok noen øl... Men jeg tenkte å trene litt kondis før etter jobb så da kan jeg unne meg noen øl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke Vampyra! :klappe: Synes godt at du kan unne deg noen øl i morgen kveld. Bare vær litt fornuftig med matinntaket tidligere på dagen, så går vel det bra ;)

Jeg har gomlet middagsrester i hele kveld... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, jeg aner ikke  :sjenert: Sikkert bare jeg som har misforstått litt ;) Men jeg trodde at sukker fikk insulinproduksjonen til å stige fordi det skal stabilisere blodsukkeret, og dette gjorde at det ble lagret fett. Og da tenkte jeg som så at dersom søtningsstoffene gjorde samme nytten som sukkeret, da ville man også legge på seg like mye av søtningsstoffer som av sukker. Meeen, så er det sikkert bare jeg som er lite informert og har innbilt meg at det er sånn det funker. Så da er det kanskje ikke så farlig med suketter osv likevel?

Er det noen som kan forklare meg dette i litt enkle trekk? Jeg har tydeligvis misoppfattet hele greia, og føler meg nå litt dum ;)

Jo mer insulin du produserer, jo lettere har du for å legge på deg, det er rett. Men det som avgjør om du legger på deg er til syvende og sist antall kalorier inn kontra antall kalorier ut. Søtningsstoffer kan muligens gjøre at vektnedgangen går bittelitt saktere, men det gjør ingen synlig forskjell.

Forskere strides enda om virkningene av søtningsstoffer, og det kommer stadig ut nye rapporter. Så ikke så rart at du er forvirret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp å forstå meg på det der med lettbrus og insulinproduksjon. Jeg er skeptisk til det, for jeg husker at jeg drakk mye Pepsi Max i den tiden jeg gikk opp i vekt. Men det hadde nok også sammenheng med at jeg spiste mye...

Jeg har i alle fall drukket ganske mye cola light nå mens jeg har slanket meg - og jeg har siden slutten av januar, når jeg startet denne tråden, gått ned 5,1 kg. og minsket 8 cm. på midja!

(Ja, jeg målte på nytt idag, for nå synes jeg magen har blitt flatere etter mensen, og nå ble jeg mere fornøyd med resultatet, ja ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sluttet med pepsi max og gått over til cola light. Jeg tror egentlig at alle kunstige søtningstoffer er farlig for oss som ikke har diabetes, og prøver å drikke mest mulig vann. Maks en halv liter brus annhver dag på meg.

Jeg har vært syk igjen i natt, sliter med betennelse i spiserøret og da blir det ingen god slankedag. Kan jo nesten ikke spise noenn ting uten at det gjør vondt. Har jo vært slik noen år men jeg liker det absolutt ikke.

Også har jeg prosjektoppgave på skolen så jeg må gå dit selv om jeg føler meg helt på bånn. Dumme sykdom :sur: ønsker meg et nytt spiserør :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Miracl3!

Her sitter jeg og depper for en liten halsbetennelse. Og det har jeg jo bare et par ganger i året. Men allikevel blir det til at kun yoghurt og suppe kommer ned - og det er det ikke så mye kalorier i.

I går kveld (før jeg fikk sånn ordentlig vondt i halsen) var jeg på quiz. Det er et fast rituale den tirsdagsquizen og jeg hadde ikke det minste lyst til å hoppe over burgeren. De har helt herlige burgere på det stedet! Lot potetene ligge igjen da... Ja, også tok jeg noen øl. Men jeg tror ikke jeg overskred 2000 kalorier, så da har det nok ikke gjort noen skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

I dag har jeg stått slalåm hele dagen, og vært på fotballtrening i kveld. i følge VK forbrant jeg 1971 kcal på slalåmkjøringa.. HOH! Det er hele dagsbehovet mitt det :)

Jeg har vondt i beina. De føles som gelé, og jeg har på følelsen av at jeg kommer til å få en vond dag i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bakt Ingers rugbrød! Det er jo kjempegodt!

Ellers er jeg sykemeldt med halsbetennelse resten av uka. Hadde ikke junior vært syk samtidig hadde jeg kanskje fått slappet av. Men så slipper jeg å bruke av sykt-barn-fraværsdagene mine, så igrunnen så er jeg fornøyd.

Å ha vondt i halsen er i grunnen en liten slankekur i seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fruktkake

Mornings folkens!

Spiser dere det samme hver dag til frokost? Det gjør jeg! En skive fullkornsbrød med ost. Og masse kaffe selvsagt. Og noen ganger en frukt eller en gulrot.

Føler meg passe stiv og støl i kroppen i dag, men det var ikke så ille om jeg hadde forestilt meg. Kommer vel utover dagen/kvelden tenker jeg..

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosten min deler jeg som regel i to:

En skive Ingers rugbrød hjemme, med ost, leverpostei eller laks. Drikker Farris til og tar en haug med vitaminer.

Andre del av frokosten spiser jeg en stund etter at jeg har kommet på jobb. Da også en skive Ingers rugbrød med pålegg. Drikker vann eller te til.

Lunsjen består av 3 skiver Ingers rugbrød med laks. Cola light til... :sjenert: Prøver liksom å drikke Bon Aqua, men det er så goooooodt med cola light...

Ellers:

Jeg ser at jeg har blitt tynnere! Jeg har jo gått ned 8 cm. rundt midja. Og da måler jeg rett over navlen, sånn at jeg får med flesket som ligger på hoftene (men jeg måler ikke over hoftene da). Dette blir så bra!! Må begynne å ta sol snart også!

Ha en fin slankedag, alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En brødskive til frokost er alt for lite dere! Fordelingen av mat i løpet av dagen skal helst være 20% frokost, 30% lunsj, 25% middag og de resterende 20% fordelt på tre mellommåltider! Du bør spise mest tidlig på dagen - for du trenger energien - og i tillegg har kroppen da hele dagen på seg å forbrenne.

Hvis dere vil få en sunn kropp så må nok pizza og hamburger og sånne ting få bli kosemat en sjelden gang, kanskje en gang i uka maks, eller annenhver uke. Bra råvarer er f.eks. kylling, svinekjøtt og fisk! Til dette fullkornspasta, fullkornsris/råris eller 1-2 poteter og masse grønnsaker! Vitamintilskudd trenger dere ikke å ta hvis dere spiser en skikkelig kost. Og det bør dere gjøre.

Ikke for vektas skyld egentlig, men for helsa! Dere kommer til å merke stor forskjell, jeg lover :rosasmil:

Og lightbrus er veldig dumt, det blir man utrolig sulten av! Mye bedre med vann! Kan f.eks. presse oppi litt sitron eller lime hvis dere vil ha litt smak på det. Når dere en sjelden gang unner dere brus er det bedre med vanlig enn med light.

Kom igjen damer - hvis dere skal klare dette så må dere tenke langsiktig! Tenk jeg skal ha en sunn kropp og et langt liv - i stedet for å fokusere på bikini nå om noen måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg spiser 2 brødskiver til frokost da, bare at jeg deler frokosten opp i 2.

Og det er individuelt om man blir sulten eller ikke av light brus. Jeg har aldri følt meg mere sulten av å drikke det, enn når jeg drikker vann eller annen drikke.

Og jeg MÅ bare ha en større prosentandel på middagen enn på de andre måltidene, for jeg er så glad i middag og det er da jeg er aller mest sulten.

Det fungerer da for meg sånn som jeg gjør det nå! Og jeg driver ikke med dette for å slanke meg inn i bikinien - jeg skal holde meg slank nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...