Gjest Fruktkake Skrevet 9. mars 2006 #1381 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg veier forøvrig nesten ingenting av det jeg spiser. Jeg regner en brødskive for en brødskive osv. selv om mine brødskiver av og til kan være litt tykke osv. Jeg føler jeg har kontroll på hvor mye kalorier jeg får i meg, jeg spiser liksom mye av de samme matvarene nå. Det som er suverent på VK er å legge inn egne matvarer, der jeg regner ut hvor mange kcal. det er i f.eks. et rundstykke ved å regne ut fra varedeklarasjonen på posen. Og også det å legge inn egne oppskrifter, som jeg har gjort med taco og kylling fajitas. Men er man usikker, så er det absolutt lurt å veie maten. ← Ja, det er lurt! Har fått noen skikkelige aha-opplevelser. Senest istad, da veide jeg appelsinen jeg skulle til å spise for sikkerhets skyld. 328 g! Én appelsin på VK står oppført med 110 g... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katerina Skrevet 9. mars 2006 #1382 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg orker ikke å drive å telle kalorier. jeg vet sånn ca hva jeg bør og ikke bør spise. I dag var jeg ganse flink synes jeg. Stod på en stand i dag hvor vi bl.a. hadde seigmenn. Smakte ikke på en eneste en:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #1383 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg orker ikke å drive å telle kalorier. jeg vet sånn ca hva jeg bør og ikke bør spise. I dag var jeg ganse flink synes jeg. Stod på en stand i dag hvor vi bl.a. hadde seigmenn. Smakte ikke på en eneste en:) ← Det står det virkelig respekt av! Jeg ca-teller kalorier. Veier av og til og tar det på øyemål deretter. Klart det kan bli feil, men det kan slå ut begge veier. Kan ikke akkurat ta med meg kjøkkenvekten på kontoret hver dag heller Nå koker jeg egg som jeg skal ha til frokost og lunsj i morgen. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 9. mars 2006 #1384 Del Skrevet 9. mars 2006 Det var meg over her. Har visst blitt kastet ut jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #1385 Del Skrevet 9. mars 2006 Vil bare ønske dere alle en god natt! Imorgen er det endelig fredag og da er det lov å skeie ut bittelitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 9. mars 2006 #1386 Del Skrevet 9. mars 2006 Motivasjon kom å treng deg på!! (Her skal du motstand finne...) Jeg vil jeg vil men jeg vår det ikke til!!! Det betyr vel at jeg vil ikke nok???? Vil mer vil mer vil mer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 10. mars 2006 #1387 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg åker til Oslo. Blir nok litt utskeiing, iallfall på ølfronten, men så er det ikke hver helg jeg drar på venninnetur med konsert og hele pakka! God helg folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 10. mars 2006 #1388 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg åker til Oslo. Blir nok litt utskeiing, iallfall på ølfronten, men så er det ikke hver helg jeg drar på venninnetur med konsert og hele pakka! God helg folkens! ← Kos deg masse med venninnetur og konsert! Og øl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #1389 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg åker til Oslo. Blir nok litt utskeiing, iallfall på ølfronten, men så er det ikke hver helg jeg drar på venninnetur med konsert og hele pakka! God helg folkens! ← Kos deg masse! Du har fortjent litt utskeiing nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #1390 Del Skrevet 10. mars 2006 Motivasjon kom å treng deg på!! (Her skal du motstand finne...) Jeg vil jeg vil men jeg vår det ikke til!!! Det betyr vel at jeg vil ikke nok???? Vil mer vil mer vil mer!!! ← Vet det er vanskelig, men motivasjonen må være å bli slankere, rett og slett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 10. mars 2006 #1391 Del Skrevet 10. mars 2006 Nå har jeg nettopp snakket med legen, og jeg har forhøyet leverprøver pga kyssesyken SÅ jeg lurter på om dere kan hjelpe meg litt? saken er den at jeg kan ikke spise fet mat, men hva er egentlig fet mat? Denne kyssesyken er jo en slankekur i seg selv, jeg kan ikke spise fet mat,ikke spise mye søtt eller drikke alkohol. Eller trene. Jeg må ta det så mye med ro som overhodet mulig Jaja, i natt drar jeg til trondheim det blir gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #1392 Del Skrevet 10. mars 2006 Hege: God tur til Trondheim! Vet du forresten at det er "Toilldag" her imorgen?? Det betyr at butikkene har masse tilbud! Nå spiser jeg et bitte lite kakestykke på jobb... Jeg skulle ikke ha, men jeg hadde så lyst på at jeg satt med vann i munnen i en time og fikk helt mageknip av det Kommer tilbake til fettfattig mat når jeg får tenkt litt på det og har spist opp kakestykket mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 10. mars 2006 #1393 Del Skrevet 10. mars 2006 Hege: God tur til Trondheim! Vet du forresten at det er "Toilldag" her imorgen?? Det betyr at butikkene har masse tilbud! Nå spiser jeg et bitte lite kakestykke på jobb... Jeg skulle ikke ha, men jeg hadde så lyst på at jeg satt med vann i munnen i en time og fikk helt mageknip av det Kommer tilbake til fettfattig mat når jeg får tenkt litt på det og har spist opp kakestykket mitt ← Et kakestykke har du vel fortjent Jeg viste ikke at det var "toilldag" nei, hørtes bra ut det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #1394 Del Skrevet 10. mars 2006 Fettfri mat til Hege: Kyllingfilet, ris, brød og knekkebrød, svinekjøtt (skjær bort fettet), bønner, linser, hamburgerrygg, kalkunfilet, grønnsaker, torsk, sei, hyse, pasta (?). Mat med mye fett i: Ost, salami, servelat, pølse, smør og olje. Feit fisk som laks, makrell. Majones og dressing. Sjokolade... potetgull og snacks generelt... Pizza... (Har fått litt hjelp av sambo her nå ) Trist å måtte holde seg helt unna søtt og fet mat... Da går det jo ikke an å kose seg bittelitt i helga engang... Du får bare tenke på at det kunne vært verre... Selv har jeg spist kylling rullekebab til middag... Men jeg fortjente det Og det samme gjorde jeg med det lille kakestykket på jobb idag, ja Men det var farlig godt og jeg hadde lyst til å sluke halve kaka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 10. mars 2006 #1395 Del Skrevet 10. mars 2006 Tusen takk Ephemera Ja det er vel en skjult slankekur denne kyssesyken.. Har spist kylling og upolert ris til middag i dag, og litt guakamole til (eller hvordan det skives. Bare fire timer til jeg reiser nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nea Skrevet 10. mars 2006 #1396 Del Skrevet 10. mars 2006 Hva er forskjellen på polert og upolert ris? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 10. mars 2006 #1397 Del Skrevet 10. mars 2006 Hva er forskjellen på polert og upolert ris? :klø: ← Når den er upolert er ikke skallet av risen tatt av. Jeg vet egentlig ikke hvorfor dette skal være så mye sunnere, men men. Godt er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #1398 Del Skrevet 10. mars 2006 Denne dagen har gått kjempe fint selv om det var mange fristelser i kantina på jobb. Jeg velger alltid fiskepålegg på jobb slik at jeg vet at jeg får en god og sunn lunsj. Vi har buffe kantine hver dag med masse mat, alltid 2 varmretter salat etc.Beste kantina noen gang God slankehelg alle sammen, stå på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 11. mars 2006 #1399 Del Skrevet 11. mars 2006 Ja, det er lurt! Har fått noen skikkelige aha-opplevelser. Senest istad, da veide jeg appelsinen jeg skulle til å spise for sikkerhets skyld. 328 g! Én appelsin på VK står oppført med 110 g... ← Bare husk at du må veie uten skallet da Jeg har hatt to usunne dager nå.... Og så gikk jeg i fella og kjøpte litt godteri på tax free'n... Jeg får prøve å gjemme det, selv om jeg ikke klarte å ligge unna det jeg hadde åpnet i går. Det spiste jeg nå mens jeg venter på at brødbakemaskina skal bli ferdig med frokosten min.... Jaja jeg får vel svi på mandag da tenker jeg, men jeg skal gjøre en del husarbeid i dag, og så har jeg planer om en spinningtime i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #1400 Del Skrevet 11. mars 2006 Selv om man veier uten skallet, så veier en appelsin ganske så mye- rundt 220-250 g- og det blir ca. 100-120 kcal pr stk, tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå