Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Nå har jeg avtalt spinningtime med ei venninne kl 14 i morgen! Så da dropper jeg treningssenteret i dag og tester ut den nye pilatesvideoen min etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal holde meg unna fastelavensboller :sur:

*holder meg for ørene*

Jeg har lyst til å nå målet mitt idag! Lurer på om jeg kommer til å holde på til jeg når 75 kilo eller om jeg kanskje blir fornøyd med 80? Det får tiden vise...

Skal begynne å ta sol snart nå, så jeg blir brun og fin også ;)

Vet ikke helt hvordan det kommer til å gå kalorimessig denne helga. Jeg og sambo må øvelseskjøre i ettermiddag og jeg vet jeg kommer til å mase om rullekebab med kylling :rodme: I tillegg blir det sjokolade i kveld. Men vi kose oss litt i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg avtalt spinningtime med ei venninne kl 14 i morgen! Så da dropper jeg treningssenteret i dag og tester ut den nye pilatesvideoen min etterpå!

Da kan du spise med god samvittighet! Spinning er utrolig kaloriforbrennende!!

Gleder meg til jeg også skal begynne å trene :hoppe:

Selv om jeg fortrinnsvis kommer til å trene step, skal jeg også legge inn noen timer pump (vekttrening) og spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Da kan du spise med god samvittighet! Spinning er utrolig kaloriforbrennende!!

Gleder meg til jeg også skal begynne å trene :hoppe:

Selv om jeg fortrinnsvis kommer til å trene step, skal jeg også legge inn noen timer pump (vekttrening) og spinning.

nja... det er en grunn til at jeg ikke har gått ned noe de to siste ukene, så da får jeg vel prøve å være litt streng i helga også... Kanskje det hjelper litt...

Men jeg MÅ seriøst bli flinkere med treninga hvis jeg skal ha noen resultater. Jeg ligger 1,5 kg etter målet mitt så jeg må virkelig sette inn skikkelig skjerpings fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Syk av lettbrus

KAN HEMME VEKTNEDGANG: Fedmeprofessor Grethe Støa Birketvedt sier at lettbrus som inneholder aspartam kan hindre vektnedgang.

Foto: Aftenposten

Dessverre er det mange som ikke er klar over hvilken skade lettbrus kan gjøre i kroppen, og hvilket hinder denne nullkaloridrikken kan være for vektreduksjonen.

En av mine overvektige pasienter i USA var hos sin faste lege og fikk konstatert at hun hadde multippel sklerose (MS), som er en nervesykdom som angriper sentralnervesystemet.

Da hun satt på kontoret mitt i rullestol med tårene rennende, gikk jeg gjennom matdagboken hennes.

Jeg kommenterte at hun drakk minst fem flasker Coca-Cola light pr. dag, og flere kopper te søtet med aspartam. Det viste seg at hun brukte aspartam i kaker, brød og desserter, fordi hun hadde kuttet ut alt sukkeret i husholdningen.

Innlegget er redigert i hht. kopinor. Remyline Moderator

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksperter i strid om lettbrus

ADVARER MOT LETTBRUS: Vektklubb-ekspert Grethe Støa Birketvedt advarer slankere mot å drikke for mye lettbrus, fordi hun er svært kritisk til det kunstige søtningsstoffet aspartam som brukes i lettbrus.

Storforbrukere av lettbrus kan få helseplager, hevder vektklubb-ekspert Grethe Støa Birketvedt. Det er sentrale fagfolk helt uenige i.

Innlegger er redigert i hht. kopinor.

Remyline Moderator

Linken ;)

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

:overrasket:

Oi shit!!

Jeg skal iallefall kutte ned på aspartam... (E 951) Jeg har ikke et stort forbruk nå, men det blir fort en halvliter om dagen... Og så elsker jeg sukketter i teen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De står jo der enda da :sjarmor:

Var jo ikke mulig for andre å lese linkene heller, fordi man må være innlogget på VK for å lese det...

Men når det forsvinner, så står det under "ekspertene" på VK, hvis man blar litt nedover.

Jeg skulle likt å vite hvor skadelig det nye søtningsmiddelet Sucralose er. Kan jo prøve å google det. Sambo er sint for at jeg drikker lettbrus, han har prøvd å banke inn i hodet mitt at aspartam er skadelig. Nå har jeg på en måte forstått det selv også... :tristbla: ... men det var dette med mengden da...

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...