Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Jeg har vist helt ramlet av lasset her. Er ennå sjuk med diagnose: Streptokokk, bakteriell infeksjon i kroppen og i øynene samt influensa. Men går på antibiotika og får øyedråper så jeg blir vel frisk snart. Har ikke fått trenet på to uker nå :sur: Og får heller ikke mye mat i meg. I dag har jeg fått i meg to kiwi..

Men så sover jeg mesteparten av døgnet.

Gleder meg virkelig til å starte på nytt :)

Dere er kjempeflinke altså :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring, Hege! :klem: Selv om du ikke trener nå, så høres det ikke ut som du spiser for mye heller, så det går nok helt fint!

Jeg hadde kjempematlyst igår, men greide å begrense meg. Spiste litt for mye kjøttkaker til middag og der var faktisk skikkelig ubehagelig å være for mett etterpå :overrasket: Det er nytt! Det hadde vel også en sammenheng med litt dårlig samvittighet for at jeg spiste så mye. Men når jeg la det inn i VK viste det seg at jeg kom helt fint under kalorigrense igår da! I tillegg skulle jeg få lov å spise litt sjokolade igår, men jeg greide å begrense meg til et noen få biter. Litt Atkins Decadense-bar (den er jo god!), litt Bocco og en liten tygg New Energi. Plutselig bestemte jeg meg for å lage havregrøt isteden, og da forsvant suget og sulten :)

Idag har jeg fri fra jobb, men jeg er så utrolig mensen-dårlig at det er helt fælt. Ligger i sofan og er svimmel og kvalm og blør som en gris. Stakkars kropp! Jeg er ovebevist om at hormoner ikke er noe bra for kroppen :riste: - og nå skal den liksom ta igjen de tapte menstruasjonene den ikke har fått ha mens jeg har gått med spiral :sur:

Har spist to brødskiver og drukket cola light idag. Men vi skal ha en av livrettene mine, kylling fajitas, til middag, så det går nok ned. Ellers veide jeg litt mindre idag og har løpt på do og tisset mange ganger = øyner håp om at vekta går ned ;)

Har forresten funnet ut at det er mye bedre å være frisk og sulten, enn å være kvalm... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe ikke alle kiloene kommer på igjen når jeg blir frisk.

Jeg spiste ovnsbakt laks i dag til middag, og grønnsaksuppe til lunsj :sikle:

Sunn mat er faktisk godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erhmm.. Jeg synes treningskalkulatoren på vektklubb viser mer forbrent enn det som kan være fakta, for med min treningsmengde så greier jeg jo aldri å komme opp i 1300 kcal om dagen når treninga trekker fra en del.. Men jeg jobber hardt med saken, men det står jo at man ikke trenger å spise så mye ekstra hvis man er mett..

Er ikke kalorier forbrent beregnet noe etter ens egen profil (vekt, alder etc)?

Når jeg er på spinning for eksempel legger jeg alltid inn middels intensitet og ikke høy- for jeg tror at kalorinivået jeg har forbrent er mer riktig da. Samme med løping og styrketrening, jeg legger alltid inn middels.

God bedring Hege, bra at du spiser igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

I dag veide jeg 59,1 kg, altså 400 g mindre enn i går, så jeg skjønte ikke noe... spiste sen middag og alt i går... eneste "bra" var at jeg spiste små måltider (havregrøt, knekkebrød e.l.) hver tredje time. Jeg fikk mensen i dag, da, så det kan ha noe med saken å gjøre...

Men jeg lurte på noe. Hva trener dere??? Jogging, treningsstudio, treningssenter (sats, elexia etc), spinning eller sal-timer?

Jeg har jo vært medlem i sats lenge, men lurer på om jeg skal melde meg ut pga avstanden dit og pris, og heller melde meg inn i et treningsstudio i nabolaget. DVS å gå for beliggenhet istedenfor kvalitet og at jeg sikkert må bli vant til å trene mer på egenhånd (kondisjons- og styrkeapparater framfor step og aerobic-timer) siden det er så utrolig stor pågang på de få aerobic-timene som er der. Forhåpentligvis vil den korte veien gjøre at jeg får trent oftere. Hmm... what would you do??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Har gått ned over 3 kg på 2 uker :danse:  5 kg tilsammen!!!!

Endelig funker opplegget mitt!!!!

Å herreminhatt! Du er jo dritflink jo! Hva går opplegget ditt ut på?

Med meg går det så trått at jeg har nesten lyst til å gi opp. Har vært ekstremt sulten de siste dagene og spist dobbelt så mye som jeg pleier. Ikke bra. Jeg er overbevist om at det er mensens feil. Fikk derimot en hyggelig overraskelse da jeg gikk på vekta istad, jeg har ikke gått opp noe særlig disse dagene på tross av mye mat og lite trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen har jeg klart meg med mine 1300 kcal uten å være særlig sulten.

Ser at mange av dere bekymrer dere for om dere har gått opp i vekt dagen etter at dere har spist noe ekstra. Det vises ikke på vekta dagen etter, men uka etter :)

Tips til å roe søthunger: drikk en kopp freia ekspress kakao, mindre sukker enn de andre og et bra alternativ til sjokolade. Lakerol drops og Lacryl er gode kilder når du vill ha noe salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått ned over 3 kg på 2 uker :danse:  5 kg tilsammen!!!!

Endelig funker opplegget mitt!!!!

Vil du røpe opplegget ditt?

Denne uka har ikke fungert for min del. Jeg spiser rett og slett for mye, og da går jeg ikke ned i vekt. Det er ikke fordi jeg er sulten, men fordi jeg ikke har nok viljestyrke. Da ser det ikke ut til å hjelpe at jeg ikke spiser sjokolade og potetgull, jeg trenger rett og slett færre kalorier. Heldigvis er vi bare halvveis i uken, så det er mulig at skaden kan rettes opp!

Jeg har en plan inni hodet mitt som jeg skal gi 3 uker på eventuelt å virke. Gjør den det så deler jeg den gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her Miracl3, Dietorelle er jo kjempegodt :)

Synd jeg får ont i magen av søtstoff.

Jeg holder meg til Options Choc au lait. Den er kjempegod sånn litt utpå ettermiddagen på kontoret og har bare 40 kcal per kopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Forferdelig start på dagen i dag! Spiste litt for stor frokost, og da jeg kom på kontoret lå det en halvspist sjokolade som jeg ikke klarte å la være å ta til morgenkaffen min. :sjenert: Og i kveld skal jeg ut og spise og sikkert drikke masse øl! Eller kanskje jeg skal velge vin???

Dette blir nok ingen god slankedag. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fremdeles kvalm og er hjemme fra jobb...

Men jeg har vært på vekta - og nå viste den noe annet! Nå har jeg gått ned nesten 4 kilo siden vi startet, nærmere bestemt 3,9 kilo! Og ennå kan det hende jeg har ekstra væske i kroppen pga mensen.

:hoppe:

Og ikke har jeg trenet heller, bare spist riktig og mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Forferdelig start på dagen i dag! Spiste litt for stor frokost, og da jeg kom på kontoret lå det en halvspist sjokolade som jeg ikke klarte å la være å ta til morgenkaffen min.  :sjenert:  Og i kveld skal jeg ut og spise og sikkert drikke masse øl! Eller kanskje jeg skal velge vin???

Dette blir nok ingen god slankedag.  :tristbla:

Det er ikke for sent ennå, vet du :klem:

Bare spis riktig resten av dagen, så har ikke utskeielsen på begynnelsen av dagen noe å si. Dessuten er det viktig å spise godt til frokost, så hvis du skulle skeie ut med et måltid, så er det like greit at det er frokosten. En halvspist sjokolade er heller ingen krise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles kvalm og er hjemme fra jobb...

Men jeg har vært på vekta - og nå viste den noe annet! Nå har jeg gått ned nesten 4 kilo siden vi startet, nærmere bestemt 3,9 kilo! Og ennå kan det hende jeg har ekstra væske i kroppen pga mensen.

:hoppe:

Og ikke har jeg trenet heller, bare spist riktig og mindre!

Kjempe bra :klappe: Så flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen min begynte bra med en skive speltbrød, salat, paprika og lett ost. I tilegg må jeg ha en kopp te til frokosten.

Skal på yoga 60 min senere i dag. Så nå gjelder det bare å holde fokuset resten av dagen. 1300 kcal må fordeles på best måte :)

Jeg føler meg så strek om dagen hehe. Hver gang det er noe jeg har lyst til å spise snakker jeg med meg selv og tenker på hvor fin jeg blir til sommeren. Var kake på jobben i går, men jeg takket nei. Stolt av meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...