Gjest BMA Skrevet 10. september 2023 #21 Del Skrevet 10. september 2023 Kokeplate skrev (13 minutter siden): Ja, noen er vel naive nok til å tro det skjer i løpet av 6 år. Det gjør det ikke. Men at det stadig blir mer av det er åpenbart. Naiv?...🙈.. Hørt om matematikk?.. Vi er på vei mot et samfunn der all energi er levert av sol/ vindkraft ..Ikke all strøm men all energi!...og hastigheten dit er akkurat den jeg oppga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. september 2023 #22 Del Skrevet 10. september 2023 BMA skrev (Akkurat nå): Naiv?...🙈.. Hørt om matematikk?.. Vi er på vei mot et samfunn der all energi er levert av sol/ vindkraft ..Ikke all strøm men all energi!...og hastigheten dit er akkurat den jeg oppga. Ja, og matematikken tilsier nwttopp noe annet enn det du påstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #23 Del Skrevet 10. september 2023 BMA skrev (22 minutter siden): Hva med å sette seg litt inn i hva som skjer i verden i dag ? Solkraft synker 40 % i pris hvert år mens utbyggingen øker 40-50 %.. Verden vil drives av sol/ vindkraft med batterilagring 100% før 2030 og utelukkende pga pris... energi vil være omtrent gratis tidlig på 2030 tallet og alt av kjernekraft, kull, gass og halvparten av oljen ca. vil være borte. Men i praksis fungerer de sjeldent pga værforhold. Til og med i land uten ekstremvær. Og ødelegger naturen. Hvis vi bare skal tenke penger, må mdg stoppe med vindmøllepolitikken og starte med oljeboring da. Anonymkode: 510b1...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BMA Skrevet 10. september 2023 #24 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er veldig for atomkraftverk! Energi er den nye oljen og kommer til å være kjempeviktig i framtiden å være selvforsynt! Det samme med mat. Atomkraftverk tar veldig lite areal og er en meget effektiv og stabil energikilde. Avfallet er bare en brøkdel av det feks vindkraften gir. Vindkraft ødelegger ufattelig mye natur, gir mange tonn mikroplast avfall, krever mye energi for å produseres og ikke minst vedlikehold. For ikke å snakke om alle dyrene de tar livet av. Og til havs kommer de i tillegg til å bråke så mye at dyrelivet der vil lide. Å legge kabler langs havbunnen påvirker selvsagt også livet der. Anonymkode: 67938...06a Hvis du får valget mellom å kjøpe strøm til 3 kr kwh og 5 øre kwh..hva velger du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatPerson123 Skrevet 10. september 2023 #25 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig. Anonymkode: 810dc...d96 Hvorfor det? Ødelegge utsikten, vakre naturen, forstyrre dyrelivet? For vindmøller som er satt på pause halve tiden? Landet der jeg har familie installerte nettopp masse vindmøller i havet. Det er stygt, så alle turistene (veldig turistisk sted) trives ikke, kommer kanskje ikke tilbake. Og de er seriøst konstant på pause pga for sterk eller svak vind 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #26 Del Skrevet 10. september 2023 BMA skrev (25 minutter siden): Hva med å sette seg litt inn i hva som skjer i verden i dag ? Solkraft synker 40 % i pris hvert år mens utbyggingen øker 40-50 %.. Verden vil drives av sol/ vindkraft med batterilagring 100% før 2030 og utelukkende pga pris... energi vil være omtrent gratis tidlig på 2030 tallet og alt av kjernekraft, kull, gass og halvparten av oljen ca. vil være borte. Hvordan ser du for deg at energien fra sol og vindkraft skal lagres?. Anonymkode: 8cc34...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #27 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er veldig for atomkraftverk! Energi er den nye oljen og kommer til å være kjempeviktig i framtiden å være selvforsynt! Det samme med mat. Atomkraftverk tar veldig lite areal og er en meget effektiv og stabil energikilde. Avfallet er bare en brøkdel av det feks vindkraften gir. Vindkraft ødelegger ufattelig mye natur, gir mange tonn mikroplast avfall, krever mye energi for å produseres og ikke minst vedlikehold. For ikke å snakke om alle dyrene de tar livet av. Og til havs kommer de i tillegg til å bråke så mye at dyrelivet der vil lide. Å legge kabler langs havbunnen påvirker selvsagt også livet der. Anonymkode: 67938...06a Heeelt enig! Anonymkode: 510b1...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BMA Skrevet 10. september 2023 #28 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men i praksis fungerer de sjeldent pga værforhold. Til og med i land uten ekstremvær. Og ødelegger naturen. Hvis vi bare skal tenke penger, må mdg stoppe med vindmøllepolitikken og starte med oljeboring da. Anonymkode: 510b1...b54 Hvis du ser på produksjonstallene fungerer både sol og vindkraft utmerket 🙈..du burde kanskje lese mindre piss på fb og mer på seriøse nettsider ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #29 Del Skrevet 10. september 2023 CatPerson123 skrev (1 minutt siden): Hvorfor det? Ødelegge utsikten, vakre naturen, forstyrre dyrelivet? For vindmøller som er satt på pause halve tiden? Landet der jeg har familie installerte nettopp masse vindmøller i havet. Det er stygt, så alle turistene (veldig turistisk sted) trives ikke, kommer kanskje ikke tilbake. Og de er seriøst konstant på pause pga for sterk eller svak vind Jeg ønsker turistene pokkerivold. Jeg ønsker derimot masse kraft. Anonymkode: 810dc...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #30 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ønsker turistene pokkerivold. Jeg ønsker derimot masse kraft. Anonymkode: 810dc...d96 Turistene holder liv i alle som bor der da. Uten de tjener ingen penger Anonymkode: 510b1...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #31 Del Skrevet 10. september 2023 BMA skrev (1 minutt siden): Hvis du ser på produksjonstallene fungerer både sol og vindkraft utmerket 🙈..du burde kanskje lese mindre piss på fb og mer på seriøse nettsider ? Bodde rett ved da. Jeg så jo at de aldri funka Anonymkode: 510b1...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #32 Del Skrevet 10. september 2023 Kokeplate skrev (8 minutter siden): Nei, dessverre. Da ville jeg jo hatt dem konsentrert på min grunn. Vindmøller raserer ingen verdens ting, de bare står der. Og ødelegger naturen og forstyrrer dyrene Anonymkode: 510b1...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BMA Skrevet 10. september 2023 #33 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan ser du for deg at energien fra sol og vindkraft skal lagres?. Anonymkode: 8cc34...7c6 Ser for meg?...akkurat som i dag men i større og større omfang..google prisutviklingen på batterier og salgsøkningen av husbatterier.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. september 2023 #34 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og ødelegger naturen og forstyrrer dyrene Anonymkode: 510b1...b54 Hvilke naturødeleggelser er det egentlig som oppstår av noen mil med grusvei? Dyrene lar seg ikke affisere av dem i særlig grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. september 2023 #35 Del Skrevet 10. september 2023 BMA skrev (1 minutt siden): Ser for meg?...akkurat som i dag men i større og større omfang..google prisutviklingen på batterier og salgsøkningen av husbatterier.. Og hva skal alle disse batteriene lages av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BMA Skrevet 10. september 2023 #36 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bodde rett ved da. Jeg så jo at de aldri funka Anonymkode: 510b1...b54 Du opplever subjektivt at de gangene du kikket mot vindmøllene sto mange stille...verden og prisen på strøm baseres på objektivitet og årlig produksjon ift. årlige utgifter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #37 Del Skrevet 10. september 2023 Kokeplate skrev (1 minutt siden): Hvilke naturødeleggelser er det egentlig som oppstår av noen mil med grusvei? Dyrene lar seg ikke affisere av dem i særlig grad. A key challenge facing the wind industry is the potential for turbines to adversely affect wild animals both directly, via collisions, as well as indirectly due to noise pollution, habitat loss, and reduced survival or reproduction Hva er poenget med BARE vindmøller når vi har andre ting som er bedre Anonymkode: 510b1...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. september 2023 #38 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bodde rett ved da. Jeg så jo at de aldri funka Anonymkode: 510b1...b54 Jeg ser vindturbiner som drives rundt av vindkraft akkurat nå. Fungerer de ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #39 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og ødelegger naturen og forstyrrer dyrene Anonymkode: 510b1...b54 Alt i Danmark er vel ødelagt da? Anonymkode: 810dc...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #40 Del Skrevet 10. september 2023 BMA skrev (Akkurat nå): Du opplever subjektivt at de gangene du kikket mot vindmøllene sto mange stille...verden og prisen på strøm baseres på objektivitet og årlig produksjon ift. årlige utgifter.. Bodde der i 3 år. Stod i lokalavisene også om det. Så ja, var stygt og alltid på pause. Hva var poenget med så mange da? Og var alltid for mye vind for dem fordi de ble installert ved kysten der det er kjent for å være masse vind.... Anonymkode: 510b1...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå