Gå til innhold

Glemte ta av ovnen. Krise?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Glemte ovnen på  50-60 grader. Skulle holde et rundstykke varmt. Er ikke hjemme før om 4t. Tror dere det går fint?

Anonymkode: 9cf55...521

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du drar hjem å slår av. herregud. 

Anonymkode: 88bc2...e96

• Liker 2
Skrevet

Forutsatt at du har en oven som er i orden, så ville jeg tatt dette med knusende ro. Ved langtidssteking står ofte ovnen på i 12 timer.

• Liker 6
Skrevet

Samme som over, går helt fint.

Anonymkode: 171de...f96

• Liker 4
Skrevet

Dersom rundstykket fortsatt er inni ville jeg gått i krisemodus. Hvis ovnen er tom skal det teknisk sett gå fint, MEN det forutsetter at det ikke oppstår noe annet teknisk som kan forårsake problemer. Man vet aldri når elektrisk feil kan oppstå.

Anonymkode: d89ff...798

• Liker 2
Skrevet

Hvis ovnen er tom (og ren) hadde jeg ikke brydd meg.

• Liker 2
Skrevet

Rundstykket vil bare tørke. Dette går kjempefint.

Anonymkode: 9a9b4...e81

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dersom rundstykket fortsatt er inni ville jeg gått i krisemodus. Hvis ovnen er tom skal det teknisk sett gå fint, MEN det forutsetter at det ikke oppstår noe annet teknisk som kan forårsake problemer. Man vet aldri når elektrisk feil kan oppstå.

Hvorfor det? Så ille er det vel ikke å få "ødelagt" et rundstykke?

Anonymkode: 3468b...084

• Liker 3
Skrevet

Anbefaler det ikke, men jeg dro en gang fra en ovn på 200 grader. Skulle lage pizza, så kom naboen og trengte skyss, jeg glemte alt og kjørte ham. Kom tilbake etter 40 min og fikk nesten sjokk over at jeg kunne være så dum. Den var ikke ren heller, men det gikk bra. 

Anonymkode: 3d7ac...bca

Skrevet

Tror jeg går helt bra. Kan sette på mat før jeg får på jobb slik det er ferdig til kvelden. 60 grader er veldig lite.

Anonymkode: 2d252...10b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Anbefaler det ikke, men jeg dro en gang fra en ovn på 200 grader. Skulle lage pizza, så kom naboen og trengte skyss, jeg glemte alt og kjørte ham. Kom tilbake etter 40 min og fikk nesten sjokk over at jeg kunne være så dum. Den var ikke ren heller, men det gikk bra. 

Veldig stor forskjell på 50 grader og 200 grader

• Liker 5
Skrevet

Hvis den er tom går det nok helt fint. Er ofte vi langtidssteker ting og da står den jo på om natten når vi sover 😅

Anonymkode: 303b7...485

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Veldig stor forskjell på 50 grader og 200 grader

Ja, nettopp. 

Skrevet

Langtiddsteker ofte mat på lav temp. Står jo i flere timer.

Anonymkode: 01f5b...bc1

• Liker 2
Skrevet

Ingen fare ts. Som andre har skrevet her, langtidssteker man kjøtt på varmere grafer enn det du har din ovn på nå. 

Anonymkode: e97b0...5f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men elektriske feil kan også skje med ovner, varmekabler, ladere og egentlig alt annet hjemme. Så det bør man ikke gå rundt og aktivt bekymre seg for, da får man aldri ro :)

Når det er sagt så kan man kanskje i dette tilfellet få et problem mtp forskning og slikt, hvis det nå faktisk skulle skje noe.. Men nå er det heldigvis bare snakk om 60 grader, så jeg ville ikke ha bekymret meg ihjel heller.

Anonymkode: 5732c...11a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...