Gå til innhold

Sykkeltime på senter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man ta sykkeltime på senter om man er i veldig dårlig form eller bør man vente til formen er bedre? Ser liksom for meg at det blir veldig intensivt og vanskelig å tilpasse, og man kan jo ikke akkurat gå om det blir for hardt heller…? 

Anonymkode: 9166e...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan selvsagt ta pause underveis hvis du ønsker det. Men all gruppetrening med puls er relativt hardt. 

Anonymkode: 8b152...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan selvsagt ta pause underveis hvis du ønsker det. Men all gruppetrening med puls er relativt hardt. 

Anonymkode: 8b152...bae

Hva mener du med «med puls»? Kondisjonstrening? 

Så du tenker at jeg bør vente med sykkeltime?

Anonymkode: 9166e...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med «med puls»? Kondisjonstrening? 

Så du tenker at jeg bør vente med sykkeltime?

Anonymkode: 9166e...985

Jeg regner med at sykkeltime du refererer til er en spinningstime? Spinningstime er kondisjonstrening. Er du i dårlig form og ikke kan få opp pulsen/blir utilpass så er ikke den type trening noe for deg nå.

Anonymkode: 8b152...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg går blir timer tilpasset den enkelte. Du bestemmer selv farten og hvor tungt du vil kjøre på. 

Noen timer er gjerne for nybegynnere. Spør de som jobber der.

Det burde absolutt være ok å gå på timer selv om man er nybegynner.

Anonymkode: 1a54e...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg regner med at sykkeltime du refererer til er en spinningstime? Spinningstime er kondisjonstrening. Er du i dårlig form og ikke kan få opp pulsen/blir utilpass så er ikke den type trening noe for deg nå.

Anonymkode: 8b152...bae

Timene heter bare «sykkel 45», «sykkel intervall» osv, så om det er spinningtime eller om det er noen forskjell på sykkel og spinning kan jeg dessverre ikke svare på. 

Pulsen går opp, men ja, jeg føler meg ganske dårlig og uggen om jeg presser for hardt. Legen min mente sykkel var fint for å unngå belastning på ledd/hopp osv. 

Hva bør jeg gjøre isteden da?

Anonymkode: 9166e...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Der jeg går blir timer tilpasset den enkelte. Du bestemmer selv farten og hvor tungt du vil kjøre på. 

Noen timer er gjerne for nybegynnere. Spør de som jobber der.

Det burde absolutt være ok å gå på timer selv om man er nybegynner.

Anonymkode: 1a54e...245

Jeg kam spørre de, men synes det er flaut. Liker best å bare bestille time i appen, møte opp og gjemme meg litt bakerst. 

Anonymkode: 9166e...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykkel velger du jo selv motstand og tråkkfrekvens. Vil tro det kanskje er de gruppetimene som er enklest å tilpasse til egen/dårlig form. 

Anonymkode: 3532e...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel/spinning er fantastisk trening for nybegynnere. Det er skånsomt, men samtidig effektivt for å bedre kondisjonen. Du velger motstand du sykler med helt selv, og du kan i tillegg kjøre eget tempo osv. Gjerne gi beskjed til instruktøren om at du er ny når du kommer, så får du hjelp til innstilling av sykkel osv. Og mitt beste tips - gå ut med mindre motstand enn du tror du klarer. Veldig vanlig å gå ut litt for hardt når man er ny. Lykke til - spinning er fantastisk trening! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha time for det da? Å sykle er jo ganske rett fram. 

Anonymkode: ecad6...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du faktisk i veldig dårlig form, eller tror du at du er i dårlig form?

Snakker du deg selv ned? Har du prøvd sykle alene? Hvor lenge holder du det gående med puls som går både opp og ned?

Anonymkode: 70a12...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må du ha time for det da? Å sykle er jo ganske rett fram. 

Anonymkode: ecad6...ac9

Prøver du å være morsom, eller hva er det?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du faktisk i veldig dårlig form, eller tror du at du er i dårlig form?

Snakker du deg selv ned? Har du prøvd sykle alene? Hvor lenge holder du det gående med puls som går både opp og ned?

Anonymkode: 70a12...a40

Jeg er i dårlig form og i fedme-kategorien. Jeg liker å sykle ute, men å tråkke alene på en sykkel inne er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg. Tenkte kanskje gruppetime var bedre, siden legen altså anbefalte sykling. 

Anonymkode: 9166e...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkagenser skrev (2 timer siden):

Sykkel/spinning er fantastisk trening for nybegynnere. Det er skånsomt, men samtidig effektivt for å bedre kondisjonen. Du velger motstand du sykler med helt selv, og du kan i tillegg kjøre eget tempo osv. Gjerne gi beskjed til instruktøren om at du er ny når du kommer, så får du hjelp til innstilling av sykkel osv. Og mitt beste tips - gå ut med mindre motstand enn du tror du klarer. Veldig vanlig å gå ut litt for hardt når man er ny. Lykke til - spinning er fantastisk trening! 

Takk for tips. Ble litt i tvil her når svarene var så fullstendig motsatt. 

Anonymkode: 9166e...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv de forskjellige apparatene og se hva som gir mest motivasjon for deg. Selv hater jeg både tredemølle, styrke og sykkel, men elsker romaskin, svømming og å gå turer ute. Tror bare du må prøve deg frem og finne ut hva som passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (17 minutter siden):

Prøv de forskjellige apparatene og se hva som gir mest motivasjon for deg. Selv hater jeg både tredemølle, styrke og sykkel, men elsker romaskin, svømming og å gå turer ute. Tror bare du må prøve deg frem og finne ut hva som passer deg.

Det er greit nok, men nå var det helt konkret sykkeltime og om det passer til utrente overvektige nybegynnere jeg lurte på. 

Anonymkode: 9166e...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er greit nok, men nå var det helt konkret sykkeltime og om det passer til utrente overvektige nybegynnere jeg lurte på. 

Anonymkode: 9166e...985

Du må nesten bare prøve. Et sted må du jo begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Timene heter bare «sykkel 45», «sykkel intervall» osv, så om det er spinningtime eller om det er noen forskjell på sykkel og spinning kan jeg dessverre ikke svare på. 

Pulsen går opp, men ja, jeg føler meg ganske dårlig og uggen om jeg presser for hardt. Legen min mente sykkel var fint for å unngå belastning på ledd/hopp osv. 

Hva bør jeg gjøre isteden da?

Anonymkode: 9166e...985

Noen ganger står der litt mer informasjon når du går inn å leser om timen. "Sykkel 45" kan f. Eks ha lavere intensitet enn "spinning" eller omvendt. 

Uansett enig med enkelte andre her om at jeg ville bare prøvd å dra på en time. Møt opp tidlig slik at du får kapret en av syklene helt bakerst. Forsøk å kjør i litt lavere tempo, og med litt mindre motstand enn instruktør første gang. Så tilpasser du til neste gang. 

Kan værr ganske kjekt og motiverende å være med på en slik time om instruktør og musikk er bra. 

Anonymkode: 05383...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud!!

seøvfølgelig kan du ta spinningtimer selv om du er overvektig og utrent. Det er nettopp derfor man drar på trening, for å komme i bedre form. 
Du stiller selv inn motstanden på sykkelen og du kan selv tråkke lettere eller ta pauser uten at instruktøren bryr seg. 
Jeg har deltatt på en haug med timer hvor jeg har kjørt mitt egent opplegg, men litt sånn forsiktig så det ser ut som jeg kjører helt det samme som instruktøren gjør. 
 

God trening 

Anonymkode: 87ada...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kan man ta sykkeltime på senter om man er i veldig dårlig form eller bør man vente til formen er bedre? Ser liksom for meg at det blir veldig intensivt og vanskelig å tilpasse, og man kan jo ikke akkurat gå om det blir for hardt heller…? 

Anonymkode: 9166e...985

Jeg går ofte på spinning-timer og er veldig fornøyd. Spinning er jo en av de timene som er enklest å tilpasse. Du kan kan skru ned motstanden så lavt som det passer deg. 

Jeg synes feks aerobic-timer er mye mer utfordrende, med speil og koreografi. 

Anonymkode: d819a...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg regner med at sykkeltime du refererer til er en spinningstime? Spinningstime er kondisjonstrening. Er du i dårlig form og ikke kan få opp pulsen/blir utilpass så er ikke den type trening noe for deg nå.

Anonymkode: 8b152...bae

Helt uenig! 

Spinning er absolutt for deg. Det er ingen som ser hvordan du stiller inn sykkelen din, og ingen som vet hvor hardt du jobber. Det er en perfekt time for noen som er i dårlig form, deg er low impact, tilpasses individuelt uten at noen ser tilpaningsnivået, det skjer ofte med dempet belysning og alle syklene peker fremover slil at det ikke er noen som har fokus på deg ettersom alle ser på instruktøren. Med andre ord så kan man være i så dårlig form som bare det og tilpasse timen til ditt nivå uten at noen engang vet hvordan det står til.

Ulempen med spinning, dersom du er veldig usikker, er jo at instruktøren ikke er så tilgjengelig for 1-til-1 veiledning da de naturligvis sitter fast i sykkelen mesteparten av tiden. Så har du spørsmål still de før timen, og vit at om det blir for mye så er det ingen som stopper timen for å gi deg en klapp på skumdra for å fortsette - det må du finne ut av selv.

Anonymkode: 2ade5...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...