AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Del Skrevet 9. september 2023 I en serie jeg så nylig var det en som skulle være fra Stavanger, han sa "Hallaien osv.."Jeg trodde det var typisk bergensk? Noen som vet? Anonymkode: 6cbde...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Del Skrevet 9. september 2023 Har familie i Stavanger så har vært der ofte, aldri hørt noen si Halaien. Anonymkode: 20692...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I en serie jeg så nylig var det en som skulle være fra Stavanger, han sa "Hallaien osv.."Jeg trodde det var typisk bergensk? Noen som vet? Anonymkode: 6cbde...227 nei, vi sier ikke hallaien. Men noen sier hallais. Anonymkode: 3c956...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): nei, vi sier ikke hallaien. Men noen sier hallais. Anonymkode: 3c956...cfa Kan være han sa hallais,da. Er jo ganske likt. Anonymkode: 6cbde...227 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan være han sa hallais,da. Er jo ganske likt. Anonymkode: 6cbde...227 egentlig ikke. Hallaien har tre stavelser, hallais har to. Kan virke som en bagatell skriftlig, men det er ganske forskjellig muntlig Anonymkode: 3c956...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Del Skrevet 9. september 2023 Som regel går det i "Javel?" av de som skal være litt kule og karslige. Anonymkode: c281d...e4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Del Skrevet 9. september 2023 Nei. Her sies det «javel» Anonymkode: 21457...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Del Skrevet 9. september 2023 Høres ut som bergenser Anonymkode: c81b1...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Her sies det «javel» Anonymkode: 21457...e69 Javel? Det var nytt! Er det noen som sier "neivel" også?😄 Anonymkode: 6cbde...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Del Skrevet 9. september 2023 Må være halleisen da i så fall. Anonymkode: 96cfa...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): egentlig ikke. Hallaien har tre stavelser, hallais har to. Kan virke som en bagatell skriftlig, men det er ganske forskjellig muntlig Anonymkode: 3c956...cfa Er du sikker? Jeg snakker en dialekt der det sannsynligvis ville blitt to stavelser om vi sa det (hallain). -en blir ofte (ikke alltid) kun -n (bilen-biln, femten-femtn) jeg er usikker på Stavanger-dialekten da Anonymkode: 2c4ec...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sikker? Jeg snakker en dialekt der det sannsynligvis ville blitt to stavelser om vi sa det (hallain). -en blir ofte (ikke alltid) kun -n (bilen-biln, femten-femtn) jeg er usikker på Stavanger-dialekten da Anonymkode: 2c4ec...200 Jeg er fra stavanger og sier "hallaisen". Jeg er veldig u-kul da, i følge barna mine. 😊 Anonymkode: 96cfa...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sikker? Jeg snakker en dialekt der det sannsynligvis ville blitt to stavelser om vi sa det (hallain). -en blir ofte (ikke alltid) kun -n (bilen-biln, femten-femtn) jeg er usikker på Stavanger-dialekten da Anonymkode: 2c4ec...200 Eh, ja, det er jeg sikker på. Jeg sa det jo fordi jeg snakket stavangerdialekt selv. Anonymkode: 3c956...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #14 Del Skrevet 9. september 2023 Ikke typisk Stavanger. «Javel» er mer vanlig. Anonymkode: 4fd75...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå