AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Hei, jeg får aap og skal begynne å studere over nett. I den forbindelse trenger jeg pc, vil nav kunne dekke dette? Anonymkode: 8a91d...74e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 For AAP-mottakere har nav en tilleggsstønad på 4200 per semester, men denne vil ta en 3-5 uker å få godkjent innen studiestart. Hvis du har klart deg uten pc før så trenger du ikke en dyr en uansett. Kjøp en chromebook eller noe lignende for en 1500, holder plenty til bare studie. Men du kan også søke lånekassen om studiestøtte i ett semester per år og fortsatt få stipend. Anonymkode: f3137...eff 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Ts her. Enig, trenger absolutt ikke noe dyrt, bare noe som funker for oppg.skriving. kan jeg kjøpe selv og så søke om å få tilbake, eller spør jeg veileder eller hvordan går j frem? Anonymkode: 8a91d...74e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Enig, trenger absolutt ikke noe dyrt, bare noe som funker for oppg.skriving. kan jeg kjøpe selv og så søke om å få tilbake, eller spør jeg veileder eller hvordan går j frem? Anonymkode: 8a91d...74e Du kan spørre veileder om hvordan du skal søke om dette. Anonymkode: 48218...d42
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Er nettstudiet godkjent som aktivitet gjennom nav? Evnt som arbeidsmarked-tiltak? Søk på "nav tilleggsstønad" og scroll ned til du finner tilleggsstønad-læremidler. Det er en fast sum (822 per studiesemester) og trolig bare den du kan få med mindre du har veldig spesifikke vansker, NAV har ikke en 'har lite penger' stønad. Anonymkode: f3137...eff
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Har du snakket med Nav om å studere? Det er inni helvetes vanskelig å få lov til. Hvis du ikke har snakket med dem, så vil du miste AAP. Anonymkode: c3579...63b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du snakket med Nav om å studere? Det er inni helvetes vanskelig å få lov til. Hvis du ikke har snakket med dem, så vil du miste AAP. Anonymkode: c3579...63b Ikke noe problem å studere på aap så lenge det faktisk kan bidra til at man kommer i jobb. Ikke vanskelig å få innvilget nei. Kanskje for de som «bare vil studere» uten at det egentlig har noe å si for jobb, men for andre er det relativt greit å få til. Anonymkode: 31f2a...23b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå