Gå til innhold

Renhold av PC


Gjest Carmensita

Anbefalte innlegg

Gjest Carmensita

Etter å ha lest en annen tråd her inne ble jeg veldig påminnet om at det er på tide å "vaske" litt..... ;)

Hva bruker dere? Har laptop og er litt usikker på hva jeg skal bruke på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste du kan bruke på skjermen din er rent vann, ettertørk med en tørr klut. Har ungene "pekt" på den med sjokoladefingre prøv med en mild såpe, 1 dråpe zalo kanskje? :) (må ikke være for sterk) for skjermen din er fra fabrikanten satt inn med noe for at den skal holde seg bra. Derfor skal vi helst ikke bruke såpe.

Du får også kjøpt mye rengjøringsutstyr til data, mange av dem inneholder olje og div. andre stoffer som du senere kan slite med å få bort igjen om du får vann på. Det blir striper og regnbuefarger :grine:

Til tastene kan du bruke en myk pensel som du bare drar bortover for å få med deg støv og skitt som du siden kan pirke ut med en pinsett når du har fått det samlet i enden. Men veldig forsiktig selvsagt, laptoptastatur er skjøre.

Siden tørker du forsiktig over med en ren våt klut (her kan du gjerne tilsette såpe) og ettertørker, Good as new!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Jeg bruker tørr klut på skjermen.

Hvis det skulle være fettflekker, så får du kjøpt skjerm-vaskemidler på databutikker. Vet ikke helt navnet på middelet, men de bør forstå hva du snakker om hvis du forklarer hva du skal ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På laptopskjermen skal man IKKE bruke annet enn midler beregnet for LCD-skjermer.

Når det gjelder resten av PC, finnes det plastrens. Og ja, det er mulig å ta av tastene, men det kan være et helvete å få på igjen.

Ellers anbefaler jeg luft på boks, til å blåse rent under taster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...