Gå til innhold

Reise til Sør-Afrika med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor vil absolutt på ferie til Sør-Afrika (Port Elizabeth, Johannesburg og Cape Town). Jeg har barn på 12 og 9 år, og dem vil hun ha med seg. Jeg blir påspandert reise. Noen her som har råd, jeg synes det virker uansvarlig som bare det å dra dit med ungene.

Anonymkode: 123fa...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ojj....  Jeg kjenner noen som har jobbet i nesten 10 år for å klare å "redde" foreldrene sine ut der ifra (altså selv født og oppvokst der) ....  Har aldri vært der selv, og selv om jeg kjenner mange som  har vært på ferie (og noen som har studert der) og som sier at det er ikke "så gÆli som noen tror" - så hadde jeg ALDRI dratt dit selv, eller latt mine fossile foreldre dra dit på FEEERIE... ...  :redd:

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri vært der, men hadde jeg dratt hadde jeg nok kanskje fulgt ett reiseopplegg? Slik at man har lokalkjente folk som tar dere med på utflukter.

Jeg vurderer å dra til India med mitt barn rundt 10-11 års alder. Det er jo ett mindre alvorlig voldelig land, men det er jo ett massivt og fattig land. 

Jeg tenker at alle inntrykk og opplevelser veier opp mot det eventuelt negative.

Anonymkode: 4fbc2...435

• Nyttig 1
Skrevet

Sør Afrika er absolutt et fint land med mye spennende å gjøre, men all kriminaliteten gjør at man stresser hele tiden, så man får ikke slappet av.

Jeg var i Port Elizabeth for 15 år siden og da reiste jeg med noen som var derfra og var lommekjent. Likevel så var det konstant kikking over skuldrene uansett hvor vi skulle. Og jeg vil tro at i den retningen verden har gått så er det værre der nå en da.

Husk at veldig mange mennesker i Sør Afrika som bor i slummen ikke har en dritt og leve for så for dem så er det eneste alternativet å være kriminelle og overleve eller å dø selv av fattigdommen.

Det er virkelig sånn der nede at hvis du går med en fin ring i et feil strøk så risikerer du å få fingeren din kappet av. Du må gå med pepperspray i hånda hele tiden for å være klar hvis noen angriper deg.

I en del kiosker og videoutleie forretninger (det er fortsatt en greie der) så sitter betjeningen bak et skuddsikkert glass med en liten metallskuff som du putter varene/filmen du leier og penger i, når du har lukket skuffen og trukket deg tilbake så åpner de skuffen på andre siden. Man skulle nesten tro de jobbet i et hvelv med sinnsyke formuer.

Jenter har etter lovverket lov til å kjøre på rødt lys (hvis det er klar bane) etter mørkets frembrudd, fordi at det ofte ligger menn bak buskene langs veien å venter på rødt lys, slik at de kan knuse ruta, komme seg inn i bilen, voldta jenta og stjele bilen.

Det er også fryktelig mye hiv/aids der nede selv om myndighetene påstår at de har bukt med det. Mye tiggere og gatebarn.

De svarte er også meget mannevonde mot hvite fordi de mener at de har ødelagt landet deres. Det er flertall av svarte som nå sitter i regjering og de har gitt de svarte ekstra fortrinn i lys av å være svart slik at de hvite nå sliter med å få seg jobb og leve der nede.

Hvite sør afrikanere har automatisk statsborgerskap i Nederland, Belgia og England hvis de ønsker, så mange av de hvite flykter nå ut av sør afrika og slår seg ned i de overnevnte landene.

Så nei, jeg anbefaler ikke å reise dit, iallefall ikke med barn.

Anonymkode: cadf9...07a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...