Gjest jente19aar_ Skrevet 21. januar 2006 #1 Skrevet 21. januar 2006 er så fyllesjuk noen kjerringråd imot det????? pliss??
Sohoy Skrevet 21. januar 2006 #3 Skrevet 21. januar 2006 Drikke masse, masse vann, spise litt og sove et par timer. Da er du nok bedre når du våkner igjen
Gjest jente19aar_ Skrevet 21. januar 2006 #4 Skrevet 21. januar 2006 Kom deg vekk fra den kvalm-rosa pc`en.. ← hva er poenget m å si sånn?
Gjest jente19aar_ Skrevet 21. januar 2006 #5 Skrevet 21. januar 2006 Drikke masse, masse vann, spise litt og sove et par timer. Da er du nok bedre når du våkner igjen ← åh ok. mat æsj...men jeg skal prøve. takk
Gjest Tristessa Skrevet 21. januar 2006 #6 Skrevet 21. januar 2006 Litt i seneste laget nå, men jeg er en av dem som mener at allergimedisin dagen før hjelper. Dessuten er det en fordel å ikke legge seg på oppadgående rus, gå på byen, dans, hold deg i aktivitet, ikke drikk i ett sett hele kvelden. Spis noe før du går og legger deg og drikk masse vann. Når det gjelder damage-control dagen derpå er varm dusj, hodepinetabletter og ordinær cola et must. Prøv å ikke føl deg som en dass dagen derpå, start tidligst mulig med dusj og sminke og slikt slik at man ikke ser ut som draugen hele dagen. Det er killer nok i seg selv. Og dersom du må spy - gjør det. Da går det over.
Cuba Skrevet 21. januar 2006 #7 Skrevet 21. januar 2006 (endret) hva er poenget m å si sånn? ← Poeng og poeng fru blom. Er ikke alltid det er noe poeng i det jeg sier.. For øvrig er jeg enig i det Tristessa sier, men man skal vel ikke spise fet mat før man legger seg? Mat kan sikkert være lurt, men har lest at man i allefall ikke bør døtte i seg en kebab e.l! Allergimedisin tror jeg funker på meg og! Endret 21. januar 2006 av Cuba
Gjest Fruktfat Skrevet 21. januar 2006 #8 Skrevet 21. januar 2006 jeg synes brød med smør og majones før jeg legger meg funker. og karbohydrater dagen derpå; pommes frites med salt, salt potetgull, loff, eller rett og slett å ikke ete i det hele tatt (før på kvelden, hehehe)
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #9 Skrevet 21. januar 2006 Jepp. Jeg tar alltid en Zyrtec før jeg legger meg, har ikke vært fyllesyk en gang etter det
Gjest Ester Skrevet 21. januar 2006 #10 Skrevet 21. januar 2006 Min meny dagen derpå består av store megder cola og potetgull med ost og løk og dårlig tv til langt utpå dagen. På kvelden går jeg ut og spiser en stor middag, gjerne indisk.
Cognizance Skrevet 21. januar 2006 #11 Skrevet 21. januar 2006 Råd mot fyllesjuke: Drikk mindre i går. Spis og drikk før du la deg. b-vitamintabletter skal være bra. Vann og tid i mengder hjelper mest. Dårlige tv-serier (dawson creek eeeek!) kan virke.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #12 Skrevet 21. januar 2006 Reisesyketabletter (Postafen) før du legger deg, og gjerne en når du våkner også. Funker på meg. Litt sent nå, men til neste gang Ellers: Mye vann og cola dagen derpå. En tur ut i frisk luft virker også. Og som Tristessa har sagt, å stå opp, dusje og sminke seg, kle seg, har stor psykologisk effekt
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2006 #13 Skrevet 21. januar 2006 Dårlige tv-serier (dawson creek eeeek!) kan virke. ←
Gjest Tristessa Skrevet 21. januar 2006 #14 Skrevet 21. januar 2006 Hehe, jeg føler meg jo som DEN fylliken som har et og annet triks i ermet når det kommer til fyllesyke. Når jeg tenker meg om, tror jeg som Ananas sier, at B-vitamintilskudd hjelper mot deler av fylleangsten. Leste et eller annet sted at B-vitaminforbrenningen er ekstrem når kroppen skal forbrenne alkohold, og at dette setter psyken litt på skråplanet dagen derpå. Om det er noe hold i det, aner jeg ikke (tror jente19aar ikke vil bli kvitt fylleangsten om hun så var proppfull av b-vitamin, he he), men det er jo verdt et forsøk. B-vitamin er vannløselig, så det kroppen ikke bruker tisser man jo ut uansett. Hva nattmat angår - jeg skulle ønske det var mulig å få tak i litt sunnere nattmat. Sushi, bagels med noe godt på, vietnamesiske vårruller (kanskje ikke sunt, men sinnsykt godt), ikke mat som er så ekkel at man bare får ned i fylla... Fet mat før man legger seg er vel lite heldig uansett, men jeg tror ikke jeg er alene om å ha øyne som er tre ganger så sultne som magen når man står i kø med promille.
Gjest Spacegirl Skrevet 21. januar 2006 #15 Skrevet 21. januar 2006 Dere som bruker Zyrtec: hjelper det mot kvalmen også, eller er det mest for hodepinen? Jeg får aldri hodepine dagen etter, men blir så til de grader kvalm og spysjuk. Tror dere Zyrtec kan hjelpe da?
Cuba Skrevet 21. januar 2006 #16 Skrevet 21. januar 2006 Dere som bruker Zyrtec: hjelper det mot kvalmen også, eller er det mest for hodepinen? Jeg får aldri hodepine dagen etter, men blir så til de grader kvalm og spysjuk. Tror dere Zyrtec kan hjelpe da? ← Det er kvalme jeg sliter med, og de gangene jeg har brukt de har jeg ikke blitt det! Tror ikke det er tilfeldig..
-Fisken- Skrevet 21. januar 2006 #17 Skrevet 21. januar 2006 Spise noe før du legger deg, ja! Det hjelper alltid på meg. Gjerne noe med litt salt i, f.eks knekkebrød med leverpostei og agurk. Og masse, masse vann. Ta med deg vann og ha ved siden av senga. Om du våkner i løpet av natta - drikk vann, og drikk masse vann med en gang du våkner. Spis noe salt. Potetgull er supert Ellers synes jeg knekkebrød er forholdsvis enkelt å få i seg dagen derpå. Hodepinetabletter er et must.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #18 Skrevet 22. januar 2006 Fikk bare lyst å føye til på denne tråden. Jeg har alltid sletet enormt med fyllasyke, blitt helt ødelagt dagen etterpå. Kvalm, svimmel, hodepine.. u name it. Så prøvde jeg zyrtec.. Merker ingenting dagen derpå utenom litt trøtthet. Perfekt!!! Nå tar jeg alltid en zyrtec før jeg begynner å drikke og er aldri fyllasyk lengre. Det eneste jeg merker er at jeg er litt sliten, sånn at jeg kjenner på kroppen at jeg har vært ute liksom, men bare slitenhet altså, INGETING annet. Utrolig digg!
Gjest Tristessa Skrevet 23. januar 2006 #19 Skrevet 23. januar 2006 Ja, jeg synes Zyrtec er suverent! Glemte å ta her på lørdag, kjente det godt på søndagen ja...
Sohoy Skrevet 23. januar 2006 #20 Skrevet 23. januar 2006 Er Zyrtec reseptfritt? Kan man bare gå på apoteket og kjøpe det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå