Gå til innhold

Kreative kalendergaver til utflyttet barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 19 år flyttet ut hjemmefra i sommer og jeg tenkte å overraske henne med en adventskalendergave til 1.desember. Hun er ikke "bortskjemt" med å få gavekalender, da hun har fått hjemmelagd kanskje hvert 3.-4. år i oppveksten sin. Så tror det blir en overraskelse :)

Noen få ting blir litt slik som sjokolade, sokker o.l. Men jeg tenker også det hadde vært moro med noen "nå har du blitt voksen, og må klare deg selv"-ting. Det kan ikke være ting som er for åpenbart at man trenger, for det har hun jo allerede skaffet seg selv. Da tenker jeg på ostehøvel, vaskekluter og slike ting da. Men små ting som er veldig kjekke å ha i en leilighet, men som man nødvendigvis ikke tenker på selv (og trenger hele tiden). Tips?

Selv gikk jeg i en dagligvarebutikk her om dagen og kom på at jeg jo kan kjøpe litt tørrvarer i enkelte gaver. F.eks en suppepose her, noen buljongterninger der :fnise: Så tørrvarer er innafor. Men gjerne tips om andre ting til div. rom også.

Anonymkode: 3e2d2...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Te, kaffe(kapsler), toalettsaker (fra Normal feks), refleks, en god penn, gavekort (på bokhandel, plantasjen..), duftpinner /duftlys, stearinlys ..

Anonymkode: cd66a...07b

Skrevet

Følger denne 😃 

har tenkt det samme til min sønn ❤️ 

Det er dyrt å flytte hjemmefra, så selv om det kanskje ikke er så morsomt så tenker jeg doruller, deodorant, en pose nøtter etc ☺️ 

Anonymkode: 90463...cb6

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for en te eller kaffe kalender. Eller godteri (men helst ikke for da hadde mamma kjøpt haribo, og den liker jeg ikke)

Anonymkode: b4b93...75a

Skrevet

Heldige datteren din! Telys, servietter, skopuss, klesrulle, refleks, papirlommetørklær, kanskje noe julepynt eller sånn kalenderlys med dagoer på til første desember. 

Anonymkode: 3507b...68f

Skrevet

Batterier, røykvarsler hvis hun ikke har, fyrstikker,telys, div tørrmat poser, duftlys, sokker, kluter, div små ting til kjøkken hun trenger.

er jo bare gå amok på matbutikk,Normal,Europris, Biltema osv😂

Skrevet

Mikrofiberkluter, duftlys, te, tesil, visp, slikkepotte, batterier, scrub daddy eller scrub mommy , the pink stuff, pledd, tøfler, kosesokker, neglesaks eller neglefil😊

Skrevet

Forskjellige typer krydder

Håndkrem 

Gavekort på kino

Kakao

Te

Julepynt

Dusjolje 

Anonymkode: bba84...a8e

Skrevet

lenke med julelys på batteri, pakkelapper til julegaver, dusjsåpe,tannkrem, ullsokker,hvis student: penner, post-it lapper. Dra på Normal,Søstrene Grene.

Skrevet

Oppvasktabletter, toalettpapir, tannkrem og alt annet av husholdningsartikler som er kjedelig å bruke penger på. Får en bag av dette til jul av mine foreldre hvert år som en del av julegave.  Beste julegaven av alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min datter på 19 år flyttet ut hjemmefra i sommer og jeg tenkte å overraske henne med en adventskalendergave til 1.desember. Hun er ikke "bortskjemt" med å få gavekalender, da hun har fått hjemmelagd kanskje hvert 3.-4. år i oppveksten sin. Så tror det blir en overraskelse :)

Noen få ting blir litt slik som sjokolade, sokker o.l. Men jeg tenker også det hadde vært moro med noen "nå har du blitt voksen, og må klare deg selv"-ting. Det kan ikke være ting som er for åpenbart at man trenger, for det har hun jo allerede skaffet seg selv. Da tenker jeg på ostehøvel, vaskekluter og slike ting da. Men små ting som er veldig kjekke å ha i en leilighet, men som man nødvendigvis ikke tenker på selv (og trenger hele tiden). Tips?

Selv gikk jeg i en dagligvarebutikk her om dagen og kom på at jeg jo kan kjøpe litt tørrvarer i enkelte gaver. F.eks en suppepose her, noen buljongterninger der :fnise: Så tørrvarer er innafor. Men gjerne tips om andre ting til div. rom også.

Anonymkode: 3e2d2...d67

sånne tørketrommelballer, sysaker, man vet aldri når man får bruk for det, klyper til sokker sånn at man kan vaske de i par og slippe ensomme sokker

Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

sånne tørketrommelballer, sysaker, man vet aldri når man får bruk for det, klyper til sokker sånn at man kan vaske de i par og slippe ensomme sokker

Signerer sysaker!! herreguuud så mange gang jeg tenkte at "nå skulle jeg hatt noe å sy med" når jeg var 19 år. 

Anonymkode: 4a078...29b

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Hva, finnes det klyper til sokker til vask? Det visste jeg ikke. Vaskemaskinnissen min stjeler minst en sokk hver vask her i gården…

Skrevet (endret)
Besserwisser skrev (1 minutt siden):

Hva, finnes det klyper til sokker til vask? Det visste jeg ikke. Vaskemaskinnissen min stjeler minst en sokk hver vask her i gården…

mener å ha sett det et sted... Jada er bare å google sokkeklyper så fins det mange ulike

Endret av Maleficenta
Skrevet

Jeg kjøper make-up mekka sin kalender til min 19 åring og putter i litt ekstra ting som jeg vet hun liker/trenger.

Anonymkode: f0bd4...eef

• Nyttig 1
Skrevet
Besserwisser skrev (På 8.9.2023 den 23.49):

Jepp, finnes flere ulike merker. Jeg har brukt Socklocks i mange år og er ganske avhengig. Vi er 8 stk i familien 🧦
Her er en type

Skrevet

Flaskeåpner er kjekt å ha og morsomt med en litt fin en :)

Sånn gjenbrukbart bakepapir, genialt til frossenpizzasteking så slipper man bruke masse bakepapir men ovnen blir ikke skitten.

Alltids noe til huset man trenger mer av? Kjøkkenhåndklær, stekespade, plastskjeer, tesil, salatbestikk, batterier, lighter..

Anonymkode: 32c9e...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...