Gå til innhold

Zalando - advarsel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bestilte 3 varer fra Zalando. Hadde et gavekort på kr 800 som jeg selvsagt la inngavekort koden på. Fikk pakken, returnerte 2 varer og beholdt 1.

Denne varen hadde en pris på kr 1350. Så da skulle 800 kr i gavekort dekke deler av denne, og jeg skulle betale resten som jeg alltid har pleid å gjøre.

Men neida, nå har Zalando nye regler. De sender deg faktura på hele summen, og gir gavekortet tilbake til deg. Dvs, det står nå at jeg har 800 kr til gode, men det kan jeg ikke bruke på varen jeg skal bestille.. Jeg må betale 1350, fordi gavekortet kan ikke brukes før på neste ordre man legger inn

Det er jo rent lureri, man må da handle på nytt for å bruke gavekortet sitt. Tror ikke dette er lovlig..

Anonymkode: bd69c...06b

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente selvsagt varen man har bestilt.

Skrevet

Skjønte ikke problemet ditt her?

Anonymkode: cb245...be3

• Nyttig 1
Skrevet

Da hadde jeg returnert den siste tingen også, og heller bestilt den på nytt med gavekortet. 

Tungvindt ja, men når de skal være så vanskelige.....

Anonymkode: 1d474...8bf

• Liker 5
Skrevet

Ja, det må jo bli feil. Du kan vel kontakte dem og si at de 800 skulle brukes på varen du beholdt? Vil tro dette kan ordnes, for det du skriver gir jo ingen mening. Men når det er sagt, jeg handler selv aldri mer på Zalando - av mange grunner, men denne var ny for meg!

Anonymkode: 66531...283

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg returnert den siste tingen også, og heller bestilt den på nytt med gavekortet. 

Tungvindt ja, men når de skal være så vanskelige.....

Anonymkode: 1d474...8bf

God idé!

Anonymkode: 66531...283

Skrevet

Har kontaktet de pr chat og Mail. Og nei, de nekter å bruke gavekortet på ordren. Det var vist ikke teknisk mulig. My ass. Hadde returnert den siste varen om den ikke var brukt og…

Om jeg var utydelig:

bestilte 3 varer, sum 4815. La til gavekortet. Ny sum 4015.

returnerte 2 varer, beholdt 1. 

da skal de to returnerte varene trekkes av fakturaen og gavekortet trekkes av varen jeg beholdt.

istedenfor fakturerer de full pris på varen jeg beholdt. De trekker ikke fra gavekortet, men tilbakefører de 800 til gavekortkontoen min.

for å bruke gavekortet så må jeg legge en ny ordre. Altså bestille mer varer…

Skrevet

Har absolutt aldri hatt problemer med Zalando. En av få butikker jeg ikke har slitt med. Får krysse fingrene for at det fortsetter. 

Anonymkode: 96cf8...c9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bestilte 3 varer fra Zalando. Hadde et gavekort på kr 800 som jeg selvsagt la inngavekort koden på. Fikk pakken, returnerte 2 varer og beholdt 1.

Denne varen hadde en pris på kr 1350. Så da skulle 800 kr i gavekort dekke deler av denne, og jeg skulle betale resten som jeg alltid har pleid å gjøre.

Men neida, nå har Zalando nye regler. De sender deg faktura på hele summen, og gir gavekortet tilbake til deg. Dvs, det står nå at jeg har 800 kr til gode, men det kan jeg ikke bruke på varen jeg skal bestille.. Jeg må betale 1350, fordi gavekortet kan ikke brukes før på neste ordre man legger inn

Det er jo rent lureri, man må da handle på nytt for å bruke gavekortet sitt. Tror ikke dette er lovlig..

Hadde returnert siste baren også og kjøpt noe til 800 og så aldri bestilt mer fra drittsiden. 

Anonymkode: ea8f4...607

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bestill den varen du har beholdt på nytt og returner den med den første fakturaen. Helt på trynet, men når de er så vanskelige så.

Anonymkode: b3f96...ab4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...