AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #21 Skrevet 8. september 2023 Har 50/50, men det går mot to dager annen hver uke hos far.. Syns det værste er når de ringer fra skolen ang sykt barn, og jeg vet at jeg MÅ handle før jeg henter, fordi det er typisk at de ringer en dag jeg trenger å handle. Har ingen som kan hjelpe meg med slike ting. Har et barn med hjelpebehov og som trenger mye oppfølging. Må gjøre alt selv, fordi far forteller meg ikke hva de sier på møter, så jeg ender alltid opp med å måtte ringe etterpå uansett. Men slik var det når vi var sammen også, så der har jeg alltid vært alene. Men tøffeste var nok når barnet fikk to alvorlige diagnoser, og far glemte møtet, og hadde ikke tid til å snakke om det etterpå (da var vi til og med sammen fremdeles) Økonomisk er det trangt, men klarer oss. Jeg unner meg selv svært lite.. Trist å måtte ønske meg håndklær til jul, men å drømme om en hårkur, eller frisørtime.. Og syns det er trist å ikke ha noen å sende bilder til, som bryr seg like mye som meg.. Anonymkode: 1ef55...a2f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #22 Skrevet 8. september 2023 Er alene med 1 barn, 100%. Har ca 55 000 hver måned, så det går greit. Hvis jeg er heldig og får barnevakt så jeg får skvist inn en overtidsvakt (5000kr) har jeg 60 000 per måned men i de tilfellene bruker jeg de 5000 på meg selv, litt luksus må man ha. Anonymkode: 2bc63...017 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #23 Skrevet 8. september 2023 Alene med en som straks blir fire år, vært alene i to år. Far er i bildet, har ham ett døgn annenhver helg, så jeg er ikke heelt alene,men så og si. Det som kan kjennes litt tungt er å måtte stå opp tidlig alltid, men jeg må bare passe på å legge meg tidlig Får inn ca 38000 totalt, har enebolig. Ting går veldig fint, men kjenner at det nok hadde vært verre om jeg hadde flere barn🙈 Han sover ca 1830 og da får jeg trent litt og sett tv. Huset går bra å vaske, tar litt på kvelden /helg+ direkte etter middag/fortløpende rydding Anonymkode: 3fe8d...5f6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #24 Skrevet 8. september 2023 Alene med 12-åring. Ca.30.000,- å rutte med, totalt. Det er mye jeg savner med å ha en partner: Noen å dele gleder/sorger med når det gjelder barnet, alt det praktiske i hverdagen, og det økonomiske. Det tyngste er å alltid delta på skolearrangementer eller feire høytidsdager - alene. Det er mange goder ved å være to, som f.eks hvordan man bor (mtp. felles økonomi) og at barnet opplever familielivet og to foreldre som står sammen i avgjørelser, oppdragelse, osv. Anonymkode: f1b06...3a3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #25 Skrevet 8. september 2023 Jeg har hovedomsorgen for et barn på 20 mnd. Vi bor i enebolig, så har en del lån der. Jeg jobber 80% og studerer 100% (nettbasert), så får stipend/lån i tillegg til lønn, barnebidrag og barnetrygd. Har rundt 55.000,- utbetalt til sammen. Skulle gjerne hatt avlastning på natt og grytidlige morninger, lite søvn her for tida. Ellers går det veldig fint❤️ Litt ensomt noen kvelder er det jo, men bruddet er relativt ferskt, så det går seg sikkert til. Anonymkode: 27827...fe4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #26 Skrevet 8. september 2023 Det verste var dw årene vi lot far være en del av bilde og se barnets øyne når far gjentatte ganger sviktet og ikke kom. Etter vi kuttet ut far ble det bedre. Og den nydelige enden på historien er at det kom en som ville være far ruslende inn i vårt liv. Anonymkode: 75003...0bf
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #27 Skrevet 8. september 2023 Kjenner jeg blir skikkelig lei meg av denne tråden… Kjenner meg igjen i alt alle har skrevet, og det ripper opp i mye. Har vært 100% alene i mange år - nesten 20… Stort sett har vi klart oss fint og levd gode liv, men det har også kostet og krevet. Jeg skulle så inderlig ønske at mine barn fikk oppleve et normalt familieliv, og i alle år var det den største sorgen. Jeg har ca 5 år igjen med hjemmeboende barn, og kjenner at det på mange måter skal bli veldig godt å legge den perioden bak meg i livet. Anonymkode: cbe8d...ac2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #28 Skrevet 8. september 2023 Jeg har barnet 100 % med foreldreansvar alene, selv om barnet har noe samvær med far. Det verste er at jeg kun får en time egentid om dagen, barnevakt må planlegges flere uker i forveien og de løper ikke ned døra akkurat. Så er det veldig tøft økonomisk da jeg sjeldent får spart noe - dermed får jeg ikke kommet meg videre i livet, reist på ferie eller kjøpe egen bolig. Så er det altfor mange arbeidsoppgaver for en person. Ikke bare skal jeg møte mine og barnets fysiske og emosjonelle behov, men jeg skal i tillegg håndtere matlaging, handling, rengjøring, fikse bilen når den må repareres, handle julegaver, se til at alt er på plass i barnehagen, med mer. Jeg har til og med klart å sovne på jobb og i bilen mens jeg kjørte, så det er jo ikke bra. Anonymkode: 32932...ed2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #29 Skrevet 8. september 2023 Her var det verste rett og slett å ha all oppfølging av henne alene, å ikke ha noen å ha med på diverse legetimer/sykehusopphold/ambulanseturer. Jeg var 100 % alenemor i alle år.Hun er voksen nå. Anonymkode: 56a6c...3c3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #30 Skrevet 8. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har barnet 100 % med foreldreansvar alene, selv om barnet har noe samvær med far. Det verste er at jeg kun får en time egentid om dagen, barnevakt må planlegges flere uker i forveien og de løper ikke ned døra akkurat. Så er det veldig tøft økonomisk da jeg sjeldent får spart noe - dermed får jeg ikke kommet meg videre i livet, reist på ferie eller kjøpe egen bolig. Så er det altfor mange arbeidsoppgaver for en person. Ikke bare skal jeg møte mine og barnets fysiske og emosjonelle behov, men jeg skal i tillegg håndtere matlaging, handling, rengjøring, fikse bilen når den må repareres, handle julegaver, se til at alt er på plass i barnehagen, med mer. Jeg har til og med klart å sovne på jobb og i bilen mens jeg kjørte, så det er jo ikke bra. Anonymkode: 32932...ed2 Glemte å legge til at barnet har ikke overnatting hos far, så jeg må alltid legge barnet også. Jeg får inn ca. 28.000-30.000 kr hver måned, så er ikke den beste inntekten, men vi har klart oss i flere år. Anonymkode: 32932...ed2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #31 Skrevet 8. september 2023 Ensomheten... Ingen å dele barnas oppvekst med. Anonymkode: bebe6...a91
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #32 Skrevet 8. september 2023 Jeg klarte aldri å lage barn. Jeg skulle gjerne ha hjulpet en alenemor. Passe litt mens hun sover eller tar seg en tur ut. Men ingen spør fordi det er ei slags oppfatning om at jeg ikke skjønner hvordan det er å ha barn. Rart, for da jeg var 12-13 år passet jeg barn, slik mange av oss har gjort. Spør ei barnløs venninne eller kvinne i nabolaget om hjelp? Anonymkode: c64cf...01f 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #33 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan kan man ha så mye innbetalt ? Anonymkode: 50d13...fca 38 000 i lønn, 9000 i barnebidrag, 5500 i barnetrygd og 2500 i stønad til barnetilsyn og overgangsstønad. Anonymkode: 1298e...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #34 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Inspirert av annen tråd her om uføre som aleine mødre. Hva har du som alenemor utbetalt i mnd inkl barnebidrag , barnetrygd osv ? og hva er det verste med å være alene med barna? Alt ansvaret? Økonomien? Oppfølgingen av barna? Vil gjerne høre fra dr med 50/50 ordning og alle andre som er alenemødre. All ære til dere ❤️ Anonymkode: 50d13...fca 50% med barna her. Vært singel og alenemamma i 2.5år. Har inntekt på 21.000 utbetalt + 3800 i barnebidrag foreløpig. Bt Skal deles på 2 snart. Det verste er alenetiden, savnet etter å lage middag til en hel familie. Jeg håper jeg finner mannen snart☺️ K35 Anonymkode: c0bf7...45e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #35 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har 50/50, men det går mot to dager annen hver uke hos far.. Syns det værste er når de ringer fra skolen ang sykt barn, og jeg vet at jeg MÅ handle før jeg henter, fordi det er typisk at de ringer en dag jeg trenger å handle. Har ingen som kan hjelpe meg med slike ting. Har et barn med hjelpebehov og som trenger mye oppfølging. Må gjøre alt selv, fordi far forteller meg ikke hva de sier på møter, så jeg ender alltid opp med å måtte ringe etterpå uansett. Men slik var det når vi var sammen også, så der har jeg alltid vært alene. Men tøffeste var nok når barnet fikk to alvorlige diagnoser, og far glemte møtet, og hadde ikke tid til å snakke om det etterpå (da var vi til og med sammen fremdeles) Økonomisk er det trangt, men klarer oss. Jeg unner meg selv svært lite.. Trist å måtte ønske meg håndklær til jul, men å drømme om en hårkur, eller frisørtime.. Og syns det er trist å ikke ha noen å sende bilder til, som bryr seg like mye som meg.. Anonymkode: 1ef55...a2f Bor du ett sted hvor Meny eller Oda leverer mat på døren? Kan i såfall absolutt anbefale det 😀 Det koster lite og er en utrolig stor hjelp i hverdagen å slippe å tenke på å måtte handle. Anonymkode: 73e54...05c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #36 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvordan kan man ha så mye innbetalt ? Anonymkode: 50d13...fca Ikke meg du siterer, men jeg får ca 52-53 000 kr i mnd fra jobb, barnetrygd + hjelpestønad + grunnstønad fra nav 8000 + forsikringspenger 5000 = ca 65 000 kr pr mnd. Får ikke barnebidrag Anonymkode: 34e66...c08 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #37 Skrevet 8. september 2023 100% alene og har rundt 36 000 utbetalt (men blir 6000 mindre om noen år pga overgangsstønad) Jeg har god avlastning av besteforeldre, så jeg er ikke så sliten. Har også en fleksibel jobb som er helt perfekt. Så det mest slitsomme er å ikke ha noen å dele bekymringer og gleder med. Har litt kontakt med bf, men han ser barnet noen få timer i uka, med meg eller andre tilstede. Så han har ikke inntrykk av hvordan ting egentlig er, og det nytter ikke å dele bekymringer med ham. Når vi er sammen og barnet sier/gjør noe morsomt, så merker jeg hvor mye jeg savner å ha noen som er like glad i barnet som meg. Jeg er redd for å glemme alt det fine og morsomme øyeblikk, siden jeg nesten alltid er alene med barnet. Anonymkode: 8737e...74b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #38 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke meg du siterer, men jeg får ca 52-53 000 kr i mnd fra jobb, barnetrygd + hjelpestønad + grunnstønad fra nav 8000 + forsikringspenger 5000 = ca 65 000 kr pr mnd. Får ikke barnebidrag Anonymkode: 34e66...c08 Å i helsike !! 🤩 😲 ! I mitt neste liv skal jeg bli kvinne, å pule på meg en unge eller 2 😜 Anonymkode: f4d8f...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #39 Skrevet 8. september 2023 Alene med en på 8 år og en på 12 år. Har ny kjæreste. Har utbetalt ca 45 000 fra jobb og barnetrygd. Får ikke barnebidrag. Har derfor en ekstrajobb som gir meg alt fra 10-20 000 utbetalt utifra hvor mye jeg jobber. Eier hus. Anonymkode: 7a187...66d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #40 Skrevet 8. september 2023 Å være alene om alt. Anonymkode: 0db76...7af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå