AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Del Skrevet 7. september 2023 Jeg synes det er så moro å høre historier der folk tenker de hadde englevakt, noen som har noen de vil dele? Det er samme om de sier engler, følge, hjelper etc. Jeg har vokst opp med historien om en grandtante, som kom bort fra de voksne på heia, et ganske øde sted. De fant henne ikke før dagen etterpå, hun hadde falt ned i en ur, og kom seg ikke opp selv - var ellers uskadd. Men hun fortalte at hun hadde vært redd og gråt, og da kom det en mann og satt med henne og sang til hun sovnet. Hun hadde ikke vært kald, for det ble varmt når han var der - men hun var trøst og sulten. Hun var ca 6-7 år gammel, og holdt fast ved dette hele livet. Anonymkode: 8bb20...f6b 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Del Skrevet 18. september 2023 Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 76e93...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 Faren til noen jeg kjenner skulle gå på ski inn til en støle noen km fra der de bor. Et stykke på veien såg han en mann som kom på ski mot han, og viftet med armene. Han skyndte seg mot han, han trodde kanskje noen trengte hjelp. Men når han nærmet seg forsvant han bare, og når han kom bort der han hadde sett han var det ingen skispor eller noe. Han fikk sånn en skikkelig ekkel følelse at han faktisk snudde og gikk hjem.. Hjemme begynte han å skamme seg, og tenkte at han måtte jo ha sett feil, det pleide jo aldri være andre folk i det området og han følte seg som en tulling. Et par dager etterpå tok han turen på nytt, og når han kom innover hadde det gått snøras ikke så langt etter der han snudde sist. Han var selv overbevist om at han hadde sett fylgjen sin som advarte han. Anonymkode: dfe1f...4d0 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg kom på en til, men dette kan jeg ikke gå god for, har hørt via andre, og skal ha skjedd på ca 1940- tallet. To gutter i sånn 8-10 års alderen var på vei ut på isen for å stå på skeiser. Så hørte de moren til den ene ropte på de « kom hjem nå». De sprang hjem, men moren sa hun hadde ikke ropt på de. På vei ned igjen traff de en nabo som sa han hadde nettopp vært og sjekket på isen, og den var ikke trygg å gå ut på. Anonymkode: dfe1f...4d0 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 Frysninger. Jeg vil høre flere! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg skulle gå av skolebussen, da en irritert bilist presset seg frem og gasset på for å komme før oss som gikk av bussen. Bilen kjørte over føttene mine, men jeg kjente ikke smerte, bare at dekkene kjørte over. Ingen merker på huden. Har tenkt mye på det siden. Anonymkode: 78e3c...ede 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Del Skrevet 3. januar 2024 Farmora mi (ekstremt ateistisk og skeptisk til at som har med religion, spiritualitet osv) var på konferanse i New York på 70-tallet da byen var beryktet for mafia og skyhøy kriminalitetsrate. Hun skulle tilbake til hotellet, men rotet seg inn i noen bakgater. I et smug hørte hun en sterk stemme som sa "snu og gå til venstre". Hun skvatt og gjorde dette. Så seg tilbake før hun rundet hjørnet og der kom der en mann med kniv i hånden og ran i blikket. ❤️ Anonymkode: fd60f...dd4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Farmora mi (ekstremt ateistisk og skeptisk til at som har med religion, spiritualitet osv) var på konferanse i New York på 70-tallet da byen var beryktet for mafia og skyhøy kriminalitetsrate. Hun skulle tilbake til hotellet, men rotet seg inn i noen bakgater. I et smug hørte hun en sterk stemme som sa "snu og gå til venstre". Hun skvatt og gjorde dette. Så seg tilbake før hun rundet hjørnet og der kom der en mann med kniv i hånden og ran i blikket. ❤️ Anonymkode: fd60f...dd4 Tenkte verre jeg, kan ha vært en som hadde voldtatt henne. Som kvinne er ran den minste bekymringen jeg hadde hatt om jeg så en fyr med kniv bak meg. Anonymkode: 0ac87...21c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Del Skrevet 4. januar 2024 Moren til vennina mi var på tur med en vennine av henne når de var små også skulle de gå over veien også skjenner hun noen som dytter henne bakfra og i det hun ble dytta så ble vennina påkjørt, men hun som ble dytta kom seg over veien i tide. Det var ingen å se Anonymkode: 1b7dd...fef 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 5.29): Moren til vennina mi var på tur med en vennine av henne når de var små også skulle de gå over veien også skjenner hun noen som dytter henne bakfra og i det hun ble dytta så ble vennina påkjørt, men hun som ble dytta kom seg over veien i tide. Det var ingen å se Anonymkode: 1b7dd...fef Hvordan gikk det med venninna som ble påkjørt? Anonymkode: dfe1f...4d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #11 Del Skrevet 8. juni 2024 Dette er en historie min bestemor fortalte, som hennes bestemor opplevde. Hun var med sin far og søskenbarn, og de skulle ro fra hennes onkels hus og hjem, ca 20-30 min. Når de svingte inn neset mot hjemmet, satte den ene åren seg fast i noe. Faren prøvde å få den løs, men det endte opp med at han falt ut og båten med barna for ut, og avsted. De gråt og var redde, men prøvde ro seg mot land med den ene åren de hadde, mens de ropte på far / onkel. Plutselig dukket han opp rett ved båten, og de klarte få han oppi, og de kom seg vel hjem. Faren fortalte mange år etterpå at han kom seg opp på en holme, og såg båten med barna på vei ut havgapet. Han hoppet uti uten egentlig håp om å egentlig kunne nå de, og «våknet» rett ved siden av båten. ❤️ Anonymkode: fb322...f36 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk1 Skrevet 8. juni 2024 #12 Del Skrevet 8. juni 2024 Far min var innlagt på sykehus da han var liten, og lengtet veldig hjem. På den tiden fikk ikke foreldrene være med slik som nå. En av nettene kom en eldre mann og satt ved siden av sengen, og fortalte ting hjemmefra, til han ikke lengtet så mye og sovnet. De andre barna våknet ikke av han, og ting han sa stemte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg har en filleonkel som sier han har hatt englevakt to ganger. Første gang husker han ikke, men han falt ned fra en balkong når han var liten. De løp ned og trodde han hadde skamslått seg, men han satt bare på bakken og kikket på de, som om ingenting hadde skjedd. Så når han var tenåring gikk han gjennom isen og ble dratt under av strømmen. Kameraten hans sverger på at han så han stå og vinke lenger nede, og pekte ned på isen. Der fikk de slått hull i isen og fikk tak i han og fikk han opp. Anonymkode: 1f144...a0b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en filleonkel som sier han har hatt englevakt to ganger. Første gang husker han ikke, men han falt ned fra en balkong når han var liten. De løp ned og trodde han hadde skamslått seg, men han satt bare på bakken og kikket på de, som om ingenting hadde skjedd. Så når han var tenåring gikk han gjennom isen og ble dratt under av strømmen. Kameraten hans sverger på at han så han stå og vinke lenger nede, og pekte ned på isen. Der fikk de slått hull i isen og fikk tak i han og fikk han opp. Anonymkode: 1f144...a0b Oi, den siste der var heftig! Anonymkode: fd60f...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oi, den siste der var heftig! Anonymkode: fd60f...dd4 Ja, onkelen min merket ikke noe overnaturlig til det selv, han forsvant ned under isen og sier han prøvde bare å få tak i noe, og slo instinktivt opp i isen. Men alt gikk så fort. De var 3-4 stk sammen, men det var bare han ene kompisen som så dette, men han sverger fremdeles på at dette skjedde, de er nærmere 70 år nå. Han sier han rakk ikke spekulere på det der og da, onkel forsvant ned under isen, de ropte og prøvde å åle seg fram der - så snudde han seg og så onkel stå noen meter lenger nede og vinke og peke. De andre så han ikke, og det varte visst bare noen sekunder. Men det var der han var, og de klarte å redde han. Anonymkode: 1f144...a0b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #16 Del Skrevet 6. august 2024 Dette har blitt fortalt til meg av min mor. Da hun var liten var hun og hennes mor igjen ute i blomsterbedet i hagen for å plukke blomster de skulle ta inn til helgen. Blomsterbedet lå på endeveggen av huset like inntil en vei som gikk langs med endeveggen og resten av hagen. Plutselig stopper min mormor opp, ser på min mor og sier; vi må gå her i fra! Moren min har senere fortalt meg at hun fikk frysninger når mormor sa det for hun så så rar ut og fikk et ukjent drag over ansiktet. Ti minutter senere krasjet en bil inn i endeveggen på huset og ble totalvraket. Føreren av bilen døde dessverre. Dersom min mor og min mormor hadde vært i bedet når bilen kjørte av veien er sjansen stor for at det hadde gått ille med dem også. Husveggen fikk store skader og blomsterbedet var helt vekk. Når min mor senere har spurt min mormor hva som skjedde og hvordan hun visste at de måtte gå der i fra, har hun fortalt at hun hørte en stemme si at de måtte vekk og hun forstod med en gang at det var alvor på grunn av tonen i stemmen. Både min mormor, min mor og jeg opplever innimellom at vi får slike forvarsel om at ting skal skje, men som regel er det i forhold til veldig dagligdagse ting som at den og den kommer innom på visitt, at det er tomt for det man ønsker seg i butikken, eller at den og den veien er stengt osv. Anonymkode: d1f87...60c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #17 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg synes jo det er litt englevakt, selv om det ikke er like overnaturlig som det andre her i tråden... Uansett, jeg var gravid i uke 11, og merket at jeg blødde litt. Jeg ringte derfor fastlegen og spurte hva jeg skulle gjøre, og der ba de meg rett og slett komme inn en tur med en gang, noe som er helt utrolig i seg selv. Småblødninger tidlig i et svangerskap er jo stort sett ikke noe man får gjort noe med liksom, så det pleier ikke være grunn til å bli tatt inn umiddelbart. Så jeg tok bilen og kjørte til fastlegen. Kom inn med en gang, og følte meg egentlig ganske normal bortsett fra det med blødningen. Men så fort jeg hadde kommet inn til legen kollapset jeg. Ble sendt rett til sykehus med helikopter, for det viste seg å være svangerskap utenfor livmoren, og jeg var i ferd med å blø ihjel. Hadde jeg ikke ringt, hadde jeg ikke levd. Jeg var nemlig alene hjemme når dette skjedde. Hadde jeg reist hjemmefra 5 minutter senere hadde jeg kollapset i bilen. Noen må ha fortalt dama på fastlegekontoret at dette var viktigere enn det virket som. En annen gang var det mannen min som hadde englevakt, eller hundevakt. Han har diabetes, og hadde fått lavt blodsukker i løpet av natta. Blodsukkeret ble så lavt at han ikke klarte våkne selv. Han var på vei inn i "koma", mens insulinpumpa hans fortsatte å sende inn insulin og gjøre blodsukkeret enda lavere, noe som kunne ha ført til død. Da tok hunden og bet over slangen som sendte insulin i kroppen så tilførselen stoppet, slik at blodsukkeret hvertfall ikke ble lavere. Etterhvert ble han også funnet og vekt av ambulansepersonell, men det var hunden som fikk æren for at det ikke gikk verre. Den hunden har aldri før eller siden rørt noe av utstyret, men akkurat da det sto om livet videre den akkurat hva den skulle gjøre. Anonymkode: 3dce6...b8b 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #18 Del Skrevet 8. august 2024 Dette er en historie jeg har hørt fra venninnen min, det omhandler hennes mor. Moren hennes hadde kjøpt seg et gammelt småbruk, og hadde flyttet inn alene. Det var et lite fjøs tilhørende som trengte mye restaurering. Hun hadde vedkubber lagret der inne. En sen kveld skulle hun fyre i peisen, og gikk ut i fjøset for å hente ved. Over gårdsplassen så hun plutselig at det sto en gammel kone i døråpningen, som sto og så morskt bort på henne. Hun ble skikkelig redd, og bestemte seg bare for å droppe å fyren den kvelden. Neste dag så hun at fjøset hadde rast sammen.. Anonymkode: 08be2...204 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #19 Del Skrevet 13. januar Vi tror tante har noen med seg på et vis. Da hun var liten trodde farmor flere ganger at hun så henne leke med noen, men når hun så etter var hun alene. Kommer hun på besøk har jeg trodd hun har med seg noen, for man kan liksom høre noen i gangen, eller se bevegelse i øyekroken. Hun sier hun ikke ser noen selv, men er veldig til å prate med seg selv. Hun har mange innfall, og kan ikke alltid helt forklare hvorfor hun gjør som hun gjør. Hun kjører plutselig en lenger vei hjem, bare fordi hun fikk så lyst til det. Jeg vet ikke om noen konkret tilfeller som ikke kan bortforklares, men hun er definitivt den jeg vet om som har hatt flest nestenulykker, eller har unngått problemer fordi hun ikke var der hun egentlig skulle være. Det er ikke en like spennende historie som mange andre her, men mange småting gjennom livet som samlet sett er litt merkelig. Anonymkode: 5652d...983 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #20 Del Skrevet 13. januar Jeg har ikke opplevd direkte mirakel, men har opplevd noen rare ting. Jeg var med og fikk noen sauer ut av en fjøs der det brant en gang. Brannen var da i ferd med å bli slukket, så dyra ville ikke brent inne, men det var uansett så tykt med røyk der inne at vi måtte få dem ut, og særlig de små lammene, som vi måtte bære ut. Til slutt var det så tykt med røyk at man så ingenting, så jeg kunne ikke se om det var noen sauer igjen der inne. Men plutselig så jeg alt klart som dagen, det var bare et superraskt glimt, men jeg fikk sett at det sto et lite lam igjen i et hjørne, så jeg gikk i den retningen og fant det og bar det ut. En annen gang hadde jeg bulket bilen temmelig kraftig i Tyskland, og stod og snakket plettfritt Tysk med politiet i to timer, uten at jeg er noe spesielt god i Tysk. Da jeg fikk kjøre videre så jeg fikk kommet meg på et verksted, klarte jeg ikke å snakke lenger, og snakket plutselig så dårlig at han jeg snakket med på verkstedet foreslo at vi heller snakket Engelsk. Og de som jeg kjente som var med meg sa at det virket som de bare ville selge meg en ny bil, og at det var best å dra derfra. Så det var vel ikke "meningen" at jeg skulle snakke med dem heller. Anonymkode: 93579...763 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå