Gå til innhold

Nattesvette + kyssesyken! Stresset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hadde du svette om natten også etter feberen var gått ned da du hadde kyssesyken? Ikke sånn at jeg bader i svette og er helt gjennomvåt, men våkner og er fuktig på kroppen, litt på puta og dyna. Noen med erfaring i forhold til kyssesyken? Har også en bakteriell infeksjon, men den er på vei bort (antibiotika). Tenkte nattesvette burde gå helt bort nå når jeg ikke har særlig feber igjen i kroppen, og formen er bedre. Tusen takk for seriøse svar, er litt nervøs grunnet dette. Hilsen jente, 27 år ☺️

Anonymkode: aa692...bff

Skrevet

Jeg fikk opp denne tråden på forsiden, så tenkte jeg fikk gå inn å svare at ja, det hadde jeg. Det er et par år siden, men jeg husker at jeg ble bekymret av det, fordi jeg hadde en forstørret lymfeknute som ikke gikk ned igjen, og googlet og leste for mye om hva det kan komme av. Det var sannsynligvis bare noe som hang igjen etter kyssesyken for min del, og i hvert fall ikke noe alvorlig :) 

Anonymkode: 5926d...86f

• Nyttig 1
Skrevet

Ja. Jeg svettet hver natt opptil flere ganger og slet med nattesøvn i tillegg. Dro til legen og tok blodprøver og viste seg jeg hadde hatt kyssesyken.

Anonymkode: 7117a...c08

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk opp denne tråden på forsiden, så tenkte jeg fikk gå inn å svare at ja, det hadde jeg. Det er et par år siden, men jeg husker at jeg ble bekymret av det, fordi jeg hadde en forstørret lymfeknute som ikke gikk ned igjen, og googlet og leste for mye om hva det kan komme av. Det var sannsynligvis bare noe som hang igjen etter kyssesyken for min del, og i hvert fall ikke noe alvorlig :) 

Anonymkode: 5926d...86f

Tusen takk for svar, og takk Gud for at du fikk denne opp på forsiden ☺️ Hjalp mer veldig med tankene!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja. Jeg svettet hver natt opptil flere ganger og slet med nattesøvn i tillegg. Dro til legen og tok blodprøver og viste seg jeg hadde hatt kyssesyken.

Selv da du ikke hadde feber?

Skrevet

Tror ikke du har kreft, men det kan hende du har angst, så du bør snakke med fastlegen din om dette hvis ikke uroen gir seg. 

Anonymkode: b5a52...417

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke du har kreft, men det kan hende du har angst, så du bør snakke med fastlegen din om dette hvis ikke uroen gir seg. 

Får jo angst når man svetter hver natt og vanligvis ikke gjør det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Får jo angst når man svetter hver natt og vanligvis ikke gjør det. 

Men du fikk svar på dette her om dagen. Det er helt normalt å svette når man er syk. Du vet hvorfor du svetter, du har kyssesyken og en annen infeksjon, ikke kreft. Du har ikke engang nattesvette nå, du er litt fuktig på kroppen!

Det er vondt å leve med angst og det går an å få det bedre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt med nattesvette ved infeksjoner. Du har infeksjon i kroppen,  ikke kreft.

Anonymkode: 53828...df9

• Nyttig 1
Skrevet

Nattesvette er sjeldent kreft eller annen alvorlig sykdom. Jeg har vært syk i noen dager nå, og hatt kraftig nattesvette. Kroppen som jobber med å bli kvitt infeksjonen. Jeg kan også få nattesvette når jeg har angst/stresser mye, hvis jeg bruker for varm dyne/rommet er for varmt, og også hvis jeg har for lite d vitamin. 

Anonymkode: 5fb65...8c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selv da du ikke hadde feber?

Hadde feber noen netter, men svettet utrolig mye utenom det også. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde feber noen netter, men svettet utrolig mye utenom det også. 

Husker du hvor lenge etter feberen ble borte at du svettet om natten?😊 snakk om 2 uker eller lengre liksom?

Skrevet

Husker du hvor lenge etter feberen ble borte at du svettet om natten?😊 snakk om 2 uker eller lengre liksom?

Kanskje en uke eller to, det var litt av og på. Ikke stress over det, det vil gå over. ♥️Om du stresser og tenker mye på det, så stresser du kroppen også og da kommer svetten, så prøv så godt du kan å ta det med ro.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje en uke eller to, det var litt av og på. Ikke stress over det, det vil gå over. ♥️Om du stresser og tenker mye på det, så stresser du kroppen også og da kommer svetten, så prøv så godt du kan å ta det med ro.

Prøver på det, takk ❤️ 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...