Gå til innhold

Blitt avhengig.. Hjelp


Anonym_Bruker99

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en dame i midten av 20 åra som sliter nå med at jeg er blitt alt for aktiv på snapchat. Jeg har fått så mye angst og overtenker de dummeste ting. Har ei venninne jeg ble kjent med for 1 år siden som jeg ble veldig nær.. Problemet er at jeg aldri har vert så nær noen i mitt liv, og det skaper ubehag når det virker som andre blir nær henne. Hun har forsikret seg om at ingenting kommer til å skille oss, men jeg klarer ikke å legge fra telefonen. Jeg har begynt å fulle med på hun og en fellesvenn på snap fordi jeg blir sjalu. Eller redd.. Jeg er redd for at de to snakker mer og mer og dermed en dag forlater meg. Og med dette har jeg blitt veldig avhengig av å se når de to er pålogga. Jeg klarer ikke å legge telefonen fra meg, og jeg reagerer på de jævla emojiene som sier hvem som er på hvem sin bestevennliste og nr 1 på lista osvosv. Jeg orker ikke mer. Jeg vet det er feil å gjøre og jeg blir sliten av å bry meg.. Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å roe meg ned? Å slette appen er ikke aktuelt ettersom det er min hovedplass å kommunisere med vennene mine på, men jeg er så lei av å bry meg om sånne dumme ting som når de to sist var aktiv og at de to har hverandre som bestevenn på lista osvosv. Det er bare teit, men jeg klarer ikke å stoppe å bry meg.. 

Endret av Anonym_Bruker99
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er allerede ganske klar over hvor ekstremt dette er.

Mine tips:

Logg ut av snapchat fra en tid til annen. Fjern snapchat fra startskjermen på telefonen din. Prøv å gjør noe annet enn å gå inn på snapchat. Finn deg en hobby eller noe som opptar tiden din litt. 

 

Om du ikke klarer noe av dette, så kan det hende at det aller beste er å gå cold turkey, selv om du sier selv at det er uaktuelt.

Men vil du virkelig at ett sosialt medie, som egentlig ikke betyr noe som helst i den store virkelige verden (Få perspektiv), skal styre ditt liv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, anon01 said:

Du er allerede ganske klar over hvor ekstremt dette er.

Mine tips:

Logg ut av snapchat fra en tid til annen. Fjern snapchat fra startskjermen på telefonen din. Prøv å gjør noe annet enn å gå inn på snapchat. Finn deg en hobby eller noe som opptar tiden din litt. 

 

Om du ikke klarer noe av dette, så kan det hende at det aller beste er å gå cold turkey, selv om du sier selv at det er uaktuelt.

Men vil du virkelig at ett sosialt medie, som egentlig ikke betyr noe som helst i den store virkelige verden (Få perspektiv), skal styre ditt liv? 

Tenker å prøve å stoppe med å gå innpå snapmap som en start. Det er roten til alt tror jeg. Hver gang jeg ser de to aktive samtidig så ser jeg for meg at de snakker og ønsker å vite hva det handler om eller ønsker at hun heller snakker med meg. Og det er ikke bra. Så jeg lasta ned en "keep track" app Der jeg skriver ned om jeg klarte meg uten å gå innpå snapmap hver dag. 

 

Har også skrevet inn på appen at jeg ska gå dager uten å overtenke det eller snakke meg bort fra overtenkingen. Så forhåpentligvis så kan dette hjelpe 

Endret av Anonym_Bruker99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym_Bruker99 said:

Tenker å prøve å stoppe med å gå innpå snapmap som en start. Det er roten til alt tror jeg. Hver gang jeg ser de to aktive samtidig så ser jeg for meg at de snakker og ønsker å vite hva det handler om eller ønsker at hun heller snakker med meg. Og det er ikke bra. Så jeg lasta ned en "keep track" app Der jeg skriver ned om jeg klarte meg uten å gå innpå snapmap hver dag. 

 

Har også skrevet inn på appen at jeg ska gå dager uten å overtenke det eller snakke meg bort fra overtenkingen. Så forhåpentligvis så kan dette hjelpe 

Jeg anbefaler samtidig å få hjelp angående sjalusien din. Du skriver selv at det ikke er bra, og fint at du innser det.

Det er en skummel utvikling du skriver, og tenker at det å jobbe med sin egen psykiske helse er alfa omega til å komme seg på bedringens vei. 

 


Du kan også be venninnen din fjerne deg fra å se posisjonen hennes, om hun er klar over hvor vanskelig dette er for deg, så er det en mulighet. 

Endret av anon01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...