Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte inn bleiebukser og tykke bind, har de fortsatt i skapet, endte opp med å bare bruke vanlige libresse, blødde i en uke som en svak menstruasjon. Skjønner at jeg da var heldig. Hvordan opplevde du det?

Anonymkode: 347ce...34a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke vanlig å ha det så lett som det nei, mee for noen skjer det

For meg var det som en kraftig mens de første dagene,  brukte de tykkeste nattbindene så avtok det til en vanlig mens den neste uken og jeg brukte vanlig bind og svak mens de neste 2-3 ukene, kunne bruke de største truseinnleggene på dagtid, men bind på natten i alle tilfelle. Blødde i totalt 4-5 uker. Født 3 ganger og blødde minst etter fødsel nr 3.

Syns uansett ikke det var så ille som jeg så for meg på forhånd.

Anonymkode: 12792...6ee

Skrevet

Jeg blødde i 6 uker. De første 2 ukene blødde jeg gjennom alt av nattbind osv., måtte kjøpe de største (og mest ukomfortable) bindene jeg fant på apoteket. Så ble det overgang til nattbind, siste to ukene holdt det med "vanlige" bind på dagtid så lenge jeg byttet regelmessig. Sov med håndduk under meg i 5 uker. 

Ser ikke frem til renselsen denne gangen 😅

Anonymkode: ab309...1c4

Skrevet

Jeg brukte voksenbleien ca ti dager, før ieg brukte bind de neste 4-5 dagene til blødningen var borte. Fun times!

Anonymkode: b4d64...e18

Skrevet

Beklager hvis jeg spør dumt, men hva er renselse?😅

Skrevet

Brukte store bind/bleier de første 2 dagene. Så gikk jeg over til nattbind. Blødde cirka en uke. Jeg fikk et 10 cm klipp og revnet ekstra 10 cm i klippet, så jeg gikk med kjølebind i 2 uker. Koste meg virkelig de første ukene som mor 😅😝

Anonymkode: 18ecc...375

Skrevet

Blødde i 5 ukers tid. Var kun de første 3 dagene jeg hadde behov for de «bleiene» man får på sykehuset. Så brujte jeg nattbind i 2 ukers tid, vanlige etter det. 

Anonymkode: 38a1d...c23

Skrevet
Iridium skrev (12 minutter siden):

Blødning etter fødsel 

Anonymkode: 38a1d...c23

Skrevet

Blødde kraftig i en uke og deretter moderat til lett i fem uker til. Tror det var likt begge gangene. 

Skrevet

For meg har det vært ulikt fra fødsel til fødsel. Blødde i to uker med første og andre barnet, ni uker med nummer tre, syv uker med nummer fire og seks uker med nummer fem. Jeg bruker bleier første to døgn ca og går deretter over på nattbind i tøy og etterhvert vanlige tøybind. 

Skrevet

Etter første blødde jeg gjennom bleier etter 30 min i 5 uker, blødde så vanvittig mye.

Etter andre hadde jeg det slik som deg.

Anonymkode: 8fa3d...98c

Skrevet

Begge gangene har jeg hatt kraftig blødning på sykehuset, men kun moderat etter hjemreise. Alltid klart meg på vanlige bind. Etter to uker bare litt spotting/brunt.

Anonymkode: 3f0e0...e5b

Skrevet

Blødde kraftig hvertfall en uke. Måtte skifte voksenbleie flere ganger om dagen. Gikk over til nattbind etterhvert, og måtte også skifte det flere ganger om dagen. 

Anonymkode: 819c1...1de

Skrevet

Jeg har hatt samme type renselse alle tre gangene. Jeg blødde kraftig de første 2-3 dagene og da jeg var på barsel brukte jeg de bindene de hadde der. Etterpå var det mer som en vanlig mens noen uker før det avtok. Hjemme trengte jeg aldri mer enn vanlige bind.

Skrevet
Iridium skrev (2 timer siden):

Det er blødning fra såret i livmoren etter morkaken :)

Anonymkode: 6c8c3...9b8

Skrevet

Jeg kjøpte inn noen svære bind på europris etter tips herfra, første gangen jeg skulle føde. Den pakken kastet jeg uåpnet i bosset etter siste fødselen..

Jeg har født to ganger, og begge gangene har renselsen vært svært uproblematisk. 

Blødde en del dag 1 etter fødselen, deretter klarte jeg meg med helt vanlige bind, og kunne gå over til truseinnlegg etter en uke. Spottet i 6-7 uker, da, så det var litt irriterende, men opplevde aldri masse blod og svære klumper og slikt. 

Anonymkode: 88d8a...ba1

Skrevet

Jeg blødde kraftig i 11 uker.

Hadde infeksjon nedentil, måtte sy 15 sting da jeg revnet masse og de i tillegg måtte klippe meg opp for å hjelpe babyen ut med sugekopp🥹

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...