Gå til innhold

Er BMW virkelig drittbiler?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kun erfaring med BMW i3, men var veldig fornøyde med den. Aldri noe trøbbel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Volvo❤️

Anonymkode: 5f590...35f

Skrevet
Rosa Dartle skrev (19 minutter siden):

Kun erfaring med BMW i3, men var veldig fornøyde med den. Aldri noe trøbbel.

Jeg har også bare hørt gode ting om i3. Få feil, ikke noe konstruksjonsmessige problemer med de. Men de fås vel dessverre ikke med 4WD som TS ville ha. 

Skrevet
-jk- skrev (1 time siden):

Jeg har også bare hørt gode ting om i3. Få feil, ikke noe konstruksjonsmessige problemer med de. Men de fås vel dessverre ikke med 4WD som TS ville ha. 

Ja, tenkte bare mht. generell driftssikkerhet på BMW. 

Skrevet

Tesla er ikke noe dårligre enn bmw ihvertfall. Noen bmw motorer er gode så du må sjekke opp hvilken som sitter i aktuell bil. Dyre deler dog.

Anonymkode: f7ea6...bc7

Skrevet

Mange av de som omtaler Audi og BMW som «drittbiler» er folk som ikke har råd til å ha det selv. Det er fakta.

Anonymkode: c7fd6...414

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mange av de som omtaler Audi og BMW som «drittbiler» er folk som ikke har råd til å ha det selv. Det er fakta.

Haha! Det er fakta. blir ikke alltid til fakta bare man påstår det.

Anonymkode: 62d3b...415

• Liker 1
Skrevet

BMW har slitt i alle år med at sentrale komponenter er lavet er materialer som er av lavere kvalitet og/eller plastikk.
Tunge, mye plastikk, mindre bruksvolum i flere modeller enn konkurrenter. 

Anonymkode: ba8f8...f74

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eller så har de vel eid dem selv. Jeg kjøper aldri tysk "premium" igjen. For en forbanna vits hele opplegget. 

Anonymkode: ba8f8...f74

• Liker 1
Skrevet

BMW er blodharry. Kebabreser og p*akkisføner som man kalte det før krenkehysteriet tok over 

Anonymkode: a51cc...914

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.9.2023 den 17.55):

at BMW, Mercedes og Audi er biler jeg bør styre unna for de er noen drittbiler

Dette er premiumbiler, så perspektivet du skal ha med deg, er at deler og reparasjoner er DYRT. 

BMW kjøpes av en kundegruppe som liker å kjøre, hvilket tilsier at de kan være presset mere og ha større reell slitasje enn km og utseende tilsier.  Hvis en BMW er «dame-kjørt» snakker vi fort min kone, og hun har en kjørestil som en 22 år gammel gutt…

Toyota eller Mazda for dette er driftssikre biler, men dette avgjøres vel egentlig bare av flaks?

Nei egentlig ikke. Driftsikkerhet er typisk resultatet av en helhetlig tenking og fokus, og det gjenspeiler seg i hele levetiden av den totale bilparken.

Du kan ha uflaks, men det handler om odds. 
Jeg kjøper ikke modeller Møller gruppen er ansvarlig for eller Tesla , for jeg stoler ikke på kjøpssikkerheten deres, men er du utenfor garanti er ikke det en sak

Skrevet

Jeg driver å ser etter bil, og får slengt så mange meninger hit og dit og jeg blir sååå forvirret. Vet ikke hvem eller hva jeg skal tro på. 

Så... Jeg vet at jeg ser etter en bil med automatgir og firehjulsdrift, det er det ingen som sier noe imot. Men bilmerker og hvor langt det er greit at den har kjørt er der jeg blir så himla forvirra. Jeg har hørt fra noen at BMW, Mercedes og Audi er biler jeg bør styre unna for de er noen drittbiler, men jeg har mange i omkretsen min som også sverger over disse bilene. Jeg blir også anbefalt Toyota eller Mazda for dette er driftssikre biler, men dette avgjøres vel egentlig bare av flaks? Man kan kjøpe den dyreste bilen, og det kan likevel være masse feil på de. Eller tar jeg feil?

Så jeg vil gjerne høre fra flere hva deres erfaringer er. Har bilmerket så mye å si? Jeg kan forstå at mengden den har kjørt samt alderen kan ha en påvirkningskraft på hvor bra bilen er, men ville dere sagt at det går mye på flaks?

Anonymkode: 9a7b2...03a

Hvis du hører noen si at BMW og Mercedes er dritt biler, kan du raskt avskrive de som at de ikke har mye greie på bil ihvertfall 😂🫣 uansett hvor teite og dårlige argumenter de kommer med 🤦‍♀️

Anonymkode: d5c96...125

Skrevet

Det vet jeg ikke, men de som kjører BMW, er ofte drittsekker med komplekser.

Anonymkode: 62e6d...c5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg ikke, men de som kjører BMW, er ofte drittsekker med komplekser.

Anonymkode: 62e6d...c5b

Så da er bilen dårlig 🤯🤦‍♀️

Skrevet

Og her kom det akkurat et elendig argument rett ovenfor 🤣

Skrevet

Jeg har en 10 år gammel BMW, hatt den siden ny. Det er en 520xD med ganske mye utstyr.

Jeg opplever det ikke som en drittbil, men det er ganske dyrt å bytte slitedeler på merkeverksted. Skiver og klosser, en drivknute, belger til luftfjæringen blir fort noen tusen.

Jeg gruer meg til de virkelig fancy tingene ryker. HUD kan jeg klare meg uten, men om de adaptive LED-lysene ryker så må jeg fort fikse det til (uten tvil) betydelig kost.

Anonymkode: 14c21...981

Skrevet

Ja, hadde BMW en gang, aldri mer

• Liker 2
Skrevet

Jeg er nesten fristet til å si at hvis du ønsker en driftsikker bil så kjøp en gammel en. 

Jeg hadde en BMW 5-serie fra 2001 som jeg solgte på nær kjørt 350.000 km. Kun jevnlig bytte av slitasjedeler, aldri noe kødd.

Har nå slitt med et VW produkt hvor det dukker opp et nytt problem annenhver måned. Kilde; elektronikk selvsagt.

En kompis av meg har kjøpt en Jaguar til 1,4 mill. Står mer på verksted enn hjemme foran huset. Kilde; elektronikk..😡

Gjest Bombasi
Skrevet (endret)

Det er en grunn for at det er lite drosjer med BMW og Audi, og mye drosjer med Mercedes, VW, Volvo, Skoda, Mazda og Toyota. 

Det handler i hovedsak om pris vs kvalitet, og om brukskostnader pr antall km.

Endret av Bombasi
Skrevet
Stina234 skrev (38 minutter siden):

Ja, hadde BMW en gang, aldri mer

Jeg hadde bmw en gang, og vil veldig gjerne ha det mer

Hvilken prisklasse var din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...