Gå til innhold

Er BMW virkelig drittbiler?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Problemet med BMW er at alle bilene er stygge. Helt ekstremt. Blir bare værre også.

BMW / Audi og til en viss grad Mercedes er ofte eid av unggutter som av uante årsaker tror disse bilene er kule - og som unggutter flest er de temmelig dårlige til å kjøre. Hadde styrt langt unna biler eid av menn under 30. I tillegg til at alle andre i bilverdenen ser på sjåførene av disse merkene som idioter; noe som så og si alltid stemmer.

En annen ulempe er at reservedeler til disse bilene koster flesk, men på en positiv side er de lett tilgjengelige.

Bruktmarkedet er bingo, du kan ha flaks og få en bil med lave rep. kostnader eller du kan ha uflaks og få en der alt går galt. Merket på bilen har ikke voldsomt mye å si her.

Anonymkode: 7a0da...b84

At de er stygge er jeg helt uenig i, med en del unntak. BMW Z4 er direkte nydelig og er BMW sitt svar på Jaguar E-type. Men SUV-bilene er bare middels å se på, og man kan jo få de i grått også hvis man virkelig vil ha kjedelig look. Jeg har sett mange vakre biler  av forskjellige årganger.

Endret av I Grosny
Videoannonse
Annonse
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener i4 M50 er dritt og stygt? Forøvrig koret til beste bilen gjennom tidene og da er fossil inkludert.  Har ikke selv men lyst å kjøpe den. Hvilken bil ser bedre ut ? 

Anonymkode: 15750...4c1

Ja, den er gjennomført grim. Det gyselige luftinntaket får den til å se ut som en litt feit barbermaskin.

Anonymkode: da9ef...cb6

Skrevet

Min BMW hybrid er vel 8 år gammel nå. Det har aldri vært noen problemer med den, og den oppleves fortsatt helt ny. Venner som sitter på kommenterer gjerne at den er så fin og ny.

Den har firehjulsdrift og automatgir. Det er bare en ting som irriterer meg. Jeg kjøpte hybrid for å være miljøvennlig. Pga rekkeviddeangst ønsket jeg ikke en ren el-bil, men jeg ville ha bensindelen i reserve. Så viste det seg at batterikapasiteten er veldig kort. Den holder bare til småkjøring i nærområdet. Straks jeg skal på en litt lengre tur, så er det bensinmotoren som brukes. 

Bilen i seg selv er helt flott, det var bilselgeren som feilinformerte meg om rekkevidden. Hadde jeg ikke likt resten så godt, så ville jeg byttet den for lenge siden. Jeg føler ikke at jeg er sørlig miljøvennlig med den, men jeg elsker å kjøre bilen! Faktisk så syns jeg den er pen også. 

Anonymkode: b3966...8f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg driver å ser etter bil, og får slengt så mange meninger hit og dit og jeg blir sååå forvirret. Vet ikke hvem eller hva jeg skal tro på. 

Så... Jeg vet at jeg ser etter en bil med automatgir og firehjulsdrift, det er det ingen som sier noe imot. Men bilmerker og hvor langt det er greit at den har kjørt er der jeg blir så himla forvirra. Jeg har hørt fra noen at BMW, Mercedes og Audi er biler jeg bør styre unna for de er noen drittbiler, men jeg har mange i omkretsen min som også sverger over disse bilene. Jeg blir også anbefalt Toyota eller Mazda for dette er driftssikre biler, men dette avgjøres vel egentlig bare av flaks? Man kan kjøpe den dyreste bilen, og det kan likevel være masse feil på de. Eller tar jeg feil?

Så jeg vil gjerne høre fra flere hva deres erfaringer er. Har bilmerket så mye å si? Jeg kan forstå at mengden den har kjørt samt alderen kan ha en påvirkningskraft på hvor bra bilen er, men ville dere sagt at det går mye på flaks?

Anonymkode: 9a7b2...03a

Hvis du ser deg rundt så ser du tuske biler (bmw,mercedes) som er 20-30 år gamle og som har gått 300-500000 km,de går fortsatt. Du finner ikke en citroen,kia eller peugeot som er like gamle med så mye km på telleren. Tyske biler er den beste kvailiteten og best kjørekomfort,men skal du ha en gammel bil så kan det bli dyrt i og med at delene er kostbare. Skulle jeg hatt gammel bil så er nok det tryggeste kjøpet (og billigst) toyota.

Anonymkode: 66510...3a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg driver å ser etter bil, og får slengt så mange meninger hit og dit og jeg blir sååå forvirret. Vet ikke hvem eller hva jeg skal tro på. 

Så... Jeg vet at jeg ser etter en bil med automatgir og firehjulsdrift, det er det ingen som sier noe imot. Men bilmerker og hvor langt det er greit at den har kjørt er der jeg blir så himla forvirra. Jeg har hørt fra noen at BMW, Mercedes og Audi er biler jeg bør styre unna for de er noen drittbiler, men jeg har mange i omkretsen min som også sverger over disse bilene. Jeg blir også anbefalt Toyota eller Mazda for dette er driftssikre biler, men dette avgjøres vel egentlig bare av flaks? Man kan kjøpe den dyreste bilen, og det kan likevel være masse feil på de. Eller tar jeg feil?

Så jeg vil gjerne høre fra flere hva deres erfaringer er. Har bilmerket så mye å si? Jeg kan forstå at mengden den har kjørt samt alderen kan ha en påvirkningskraft på hvor bra bilen er, men ville dere sagt at det går mye på flaks?

Bmw er bra biler. Mulig noen er misunnelig å dermed sier det drittbiler. Mazda har jeg hørt mye dårlig om. 

Anonymkode: 9c594...74a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet med BMW er at alle bilene er stygge. Helt ekstremt. Blir bare værre også.

BMW / Audi og til en viss grad Mercedes er ofte eid av unggutter som av uante årsaker tror disse bilene er kule - og som unggutter flest er de temmelig dårlige til å kjøre. Hadde styrt langt unna biler eid av menn under 30. I tillegg til at alle andre i bilverdenen ser på sjåførene av disse merkene som idioter; noe som så og si alltid stemmer.

En annen ulempe er at reservedeler til disse bilene koster flesk, men på en positiv side er de lett tilgjengelige.

Bruktmarkedet er bingo, du kan ha flaks og få en bil med lave rep. kostnader eller du kan ha uflaks og få en der alt går galt. Merket på bilen har ikke voldsomt mye å si her.

Når du påstår at bmw lager stygge biler,så lurer jeg fælt på hva du kjører? Faktisk første gangen jeg hører at bmw har kun stygge biler, heller mot at du kanskje ikke har råd til ordentlig bil slik at det er mer misunnelse som ligger bak utsagnet.

Anonymkode: 66510...3a3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du mener i4 M50 er dritt og stygt? Forøvrig koret til beste bilen gjennom tidene og da er fossil inkludert.  Har ikke selv men lyst å kjøpe den. Hvilken bil ser bedre ut ? 

Alfa Romeo Brera ser bedre ut, men den BMWen er helt klart blant de vakreste el-bilene

Skrevet

Jeg ville fulgt opp påstanden om at BMW er drittbiler med "hva mener du med det, hvilke problemer kan jeg forvente"? 

BMW er ikke drittbil, selv om jeg er liker best andre tyske biler (IKKE VAG!). De har suveren kjøreglede, og god kvalitet. Deler er ikke nødvendigvis dyre, men kjøper man bruktbil kan det bli dyre om bilen har blitt dårlig behandlet av tidligere eier. Men Toyota er ikke nødvendigvis problemfritt det heller... 

Hvilken BMW og med hvilken motor vurderer du? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

BMW er absolutt noe forbanna søppel, de aller fleste i allefall. En jeg kjente hadde en bmw 3 serie fra 2018 hydbrid. Hydbrid systemet, håndbrekket og startermotoren røk på 50 000 kilometer rett etter at garantien gikk ut. 70 000 kroner kostet det å få det reparert.  De lager noen greie biler, men mye er rent skrap!

Anonymkode: 900da...b62

Vi har en sånn og har kjørt 80.000km siden 2018 uten en feil.

Men samtidig er det dyre biler, mange feilkilder, dyre deler og verkstedtimer. Det ER kostbart når noe ryker. 

Bilen er jo bra. MEN når noe ryker er det ikke bilen man vil være eier av.

BMW har jo mange navn

Bring me women

Broke my wallet

Basic motor W(v)ehicle

Anonymkode: 75706...0f0

Skrevet

Hva er viktigst for deg? Komfort? Driftssikkerhet? Pris? Vedlikeholdskostnader? Toyota er svært driftssikre biler med lave vedlikeholdskostnader. De har typisk ikke masse fancy greier og ok komfort, men heller ikke mer. De er ikke spesielt spenstige eller kule, men er pålitelige biler hvor du får mye for pengene.

De tyske bilene har overlegen komfort, kjøreklede og lang mer bells and whistles. De har gjennomgående mer feil, og delene er lang dyrere når noe går, noe som fører til høyere vedlikeholdsutgifter.

Du må først bestemme deg for hva som er viktig for deg i en bil, for det er ikke det samme fra person til person. Derfor vil du også få mange sprikende råd om hva du bør velge og hva du bør styre unna.

• Liker 1
Skrevet

Har eid en BMW F30 og F82 og hadde begge biler i 5 år hver. Hadde aldri noe problem med de😁

Anonymkode: 5229f...b39

Skrevet

Min far hadde en BMW som det kun var problemer med. Flere ganger i året måtte han ut med penger for det var noe galt. Han har tjent seg rik etter at han vraka den. 
Men vet også om mange med bmw som elsker den bilen. Tror det kun var akkurat modellen faren min hadde som var dårlig: 

Jeg har toyota og elsker den. Toyota er jo laget for vårt landskap, i motsetning til bmw. Da med tanke på at tyske biler ofte er veldig «stive», mens Japan er mer likt Norge i natur enn det Tyskland er, og det gjenspeiles i bilene. Vi har i alle fall svært sjeldent problemer med vår gamle toyota. 

Anonymkode: 4e68d...a55

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min far hadde en BMW som det kun var problemer med. Flere ganger i året måtte han ut med penger for det var noe galt. Han har tjent seg rik etter at han vraka den. 
Men vet også om mange med bmw som elsker den bilen. Tror det kun var akkurat modellen faren min hadde som var dårlig: 

Jeg har toyota og elsker den. Toyota er jo laget for vårt landskap, i motsetning til bmw. Da med tanke på at tyske biler ofte er veldig «stive», mens Japan er mer likt Norge i natur enn det Tyskland er, og det gjenspeiles i bilene. Vi har i alle fall svært sjeldent problemer med vår gamle toyota. 

Anonymkode: 4e68d...a55

Toyota er enklere biler med færre feilkilder, eldre teknologi = mer gjennomprøvd.

Samtidig har de lavere trimingsrad som igjen betyr lengre levetid. BMW eiere og Toyota eiere er forskjellig brukere. Svigermors Toyota corolla lever et helt annet liv enn  20 åringens BMW 3 serie.

Blir litt som Audi og Skoda. Audi får det siste først og er "premium" merket. Etter en stund havner det i Skoda uten barnesykdommene.

Ofte kan det være lurt å kjøpe siste modell for generasjonsskifte, det er oftest feil på førsteutgaven som blir fikset gjennom levetiden. Hvis en 5 serie BMW kom i 2012 og ble byttet ut i 2017 kan den siste modellen være et tryggere kjøp en 2018 modellen i det nye karosseriet. 

Anonymkode: 75706...0f0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du virket smart 🤣🤣 kjører sikkert Tesla skranglekasse fordi du ikke har råd til Tysk premium. Løkke te 🙂

😂 

Skrevet
Tiuren skrev (6 timer siden):

Jeg ville fulgt opp påstanden om at BMW er drittbiler med "hva mener du med det, hvilke problemer kan jeg forvente"? 

BMW er ikke drittbil, selv om jeg er liker best andre tyske biler (IKKE VAG!). De har suveren kjøreglede, og god kvalitet. Deler er ikke nødvendigvis dyre, men kjøper man bruktbil kan det bli dyre om bilen har blitt dårlig behandlet av tidligere eier. Men Toyota er ikke nødvendigvis problemfritt det heller... 

Hvilken BMW og med hvilken motor vurderer du? 

Den jeg ser på er en BMW X1. For å spesifisere mer på hva jeg ser etter i bil så ser jeg etter en med firehjulstrekk og automatgir, at den ikke har kjørt mer enn 150000 km og ikke koster mer en 150000. Har sett meg ut en som er 2014 modell, kjørt 141000 km, pris på rundt 140000. Bilen har hatt to eiere gjennom tiden. Ut ifra hva jeg ser så virker det som at den skal være i god stand, men dette er første bilen jeg kjøper og jeg føler meg helt elendig i hva jeg liksom skal se etter. 

For å svare hva andre også har lurt på så er det jeg hører at BMW har problemer med motor og at de er veldig dyre å reparere. Problemene er store og dyre, har jeg hørt. 

Jeg setter pris på alle svar, føler jeg blir klokere og samtidig mer forvirra🤪 Mange forskjellige meninger her og

TS

Skrevet

I dag er de fleste biler veldig like teknisk. 

Derfor velger jeg bil etter utseende. Enda aldri angret. BMW har jeg aldri synes har ett godt utseende.

Anonymkode: bb59f...94b

Skrevet
viren skrev (6 timer siden):

Hva er viktigst for deg? Komfort? Driftssikkerhet? Pris? Vedlikeholdskostnader? Toyota er svært driftssikre biler med lave vedlikeholdskostnader. De har typisk ikke masse fancy greier og ok komfort, men heller ikke mer. De er ikke spesielt spenstige eller kule, men er pålitelige biler hvor du får mye for pengene.

De tyske bilene har overlegen komfort, kjøreklede og lang mer bells and whistles. De har gjennomgående mer feil, og delene er lang dyrere når noe går, noe som fører til høyere vedlikeholdsutgifter.

Du må først bestemme deg for hva som er viktig for deg i en bil, for det er ikke det samme fra person til person. Derfor vil du også få mange sprikende råd om hva du bør velge og hva du bør styre unna.

Det jeg ser mest etter er jo en bil som vil fungere og som jeg kan ha over lengre tid. Jeg er ikke rik så det er nok de dyre reparasjonene som følger med en BMW (ut ifra hva jeg hører) som skremmer meg mest.

Mulig det er sinnsykt overfladisk av meg dette, men jeg bryr meg også om hvordan bilen ser ut. Vil ikke ha en bil som besteforeldre vanligvis kjører, jeg vil være stolt over bilen min. BMW er jo klart de bilene jeg syns er finest, men om det mest sannsynlig vil følge med dyre og regelmessige reparasjoner så må jeg nok revurdere det. Har også sett på en Mazda CX-5.

TS

Skrevet

De største problemet med å kjøpe BMW brukt er vel at de ofte at de har blitt kjørt hardt og at reparasjoner og deler er dyre. Men bilen i seg selv er jo en kvalitetsbil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At Audi/BMW er eid av unggutter er stort sett en anekdotisk beskrivelse. Kanskje de eldre modellene som brukes til råning, men ikke nyere elbiler. De koster flesk men sinnsykt gode kjøreegenskaper. Har selv både Audi etron og BMW . Har tidligere hatt Toyota som var en skikkelig mandagsbil. 

Anonymkode: 009dc...f6b

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Den jeg ser på er en BMW X1. For å spesifisere mer på hva jeg ser etter i bil så ser jeg etter en med firehjulstrekk og automatgir, at den ikke har kjørt mer enn 150000 km og ikke koster mer en 150000. Har sett meg ut en som er 2014 modell, kjørt 141000 km, pris på rundt 140000. Bilen har hatt to eiere gjennom tiden. Ut ifra hva jeg ser så virker det som at den skal være i god stand, men dette er første bilen jeg kjøper og jeg føler meg helt elendig i hva jeg liksom skal se etter. 

For å svare hva andre også har lurt på så er det jeg hører at BMW har problemer med motor og at de er veldig dyre å reparere. Problemene er store og dyre, har jeg hørt. 

Jeg setter pris på alle svar, føler jeg blir klokere og samtidig mer forvirra🤪 Mange forskjellige meninger her og

TS

Jeg vet at det har vært noe problem med register på 4cyl BMW diesel motorene, og det er dyrt å gjøre noe med, om denne er beheftet med det vet jeg ikke.

Å kjøpe bruktbil er et sjansespill, ta bilen på en test så får du vite mer om den. Den er jo ikke så mye kjørt, så om alt er OK så bør det være et bra kjøp 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...